Samsung sprzedał w 2Q2022 więcej smartfonów niż rok wcześniej
Counterpoint Research poinformował, że globalny rynek smartfonów skurczył się w drugim kwartale 2022 roku o 9% rok do roku i o 10% kwartał do kwartału. Na pozycji lidera umocnił się Samsung, który dostarczył na światowe rynki więcej urządzeń niż rok wcześniej.

W drugim kwartale 2022 roku na światowe rynki trafiło 294,5 mln smartfonów – wynika z danych zebranych przez firmę Counterpoint Research. To o 8,9% mniej niż rok wcześniej i aż o 9,8 mniej w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku.
Drugi kwartał 2022 roku okazał się wyzwaniem dla globalnego rynku smartfonów, a większość dostawców odnotowała spadki dostaw rok do roku. Samsung był jedynym dostawcą z pierwszej piątki, któremu udało się rozwinąć w ciągu roku, chociaż było to w dużej mierze spowodowane tym, że 2Q2021 był szczególnie słabym kwartałem dla Samsunga ze względu na problemy produkcyjne związane z COVID, zwłaszcza w fabryce w Wietnamie.
– skomentował Jan Stryjak, zastępca dyrektora w Counterpoint Research



Zobacz: Samsung kłamał w reklamach? Tak uważa sąd w Australii
Zobacz: Samsung potnie ekrany swych smartfonów. Ma w tym cel
Koreański producent dostarczył na globalny rynek w raportowanym okresie o 8,5% więcej smartfonów niż rok wcześniej, odpowiadając tym samym za 21% całości dostaw. Firma Apple zanotowała w tym czasie prawie 5-procentowy spadek spowodowany trudnościami makroekonomicznymi, szczególnie w Chinach. Dostawy zajmujących kolejne miejsca chińskich marek spadły w ujęciu rocznym dwucyfrowo. Szczegóły w tabeli poniżej.
Producent | Liczba smartfonów dostarczonych na rynek | Różnica | |||
2Q2021 | 1Q2022 | 2Q2022 | Rok do roku | kwartał do kwartału | |
Samsung | 57,6 mln | 74,4 mln | 62,5 mln | +8,5% | -16,0% |
Apple | 48,9 mln | 59,0 mln | 46,5 mln | -4,9% | -21,2% |
Xiaomi | 52,5 mln | 39,0 mln | 39,5 mln | -24,8% | +1,3% |
Oppo* | 33,6 mln | 30,9 mln | 28,6 mln | -14,9% | -7,4% |
Vivo | 32,5 mln | 25,4 mln | 25,5 mln | -21,5% | +0,4% |
Inni | 98,0 mln | 97,7 mln | 91,9 mln | -6,2% | -5,9% |
RAZEM | 323,1 mln | 326,4 mln | 294,5 mln | -8,9% | - 9,8% |
*) Oppo od 3Q2021 jest liczone razem z marką OnePlus.
Poza pierwszą piątką był też mieszany zestaw wyników. Jednak wyraźnym zwycięzcą był Honor, który stał się szóstym największym dostawcą smartfonów na świecie (ósme miejsce w drugim kwartale 2021 roku) z 79% wzrostem liczby dostaw rok do roku w drugim kwartale 2022 roku. Wynika to przede wszystkim z ponownego nawiązania relacji z dostawcami podzespołów. Marki Transsion Group Tecno i Infinix również odnotowały wzrost dostaw odpowiednio o 2% i 16% w ujęciu rocznym. Oferowanie telefonów o ulepszonym wyglądzie i ulepszonych specyfikacjach przynosiło zyski, podobnie jak ich strategia dalszego zachęcania dystrybutorów, podczas gdy robi to niewiele innych marek.
– skomentował Harmeet Singh Walia, starszy analityk w Counterpoint Research