DAJ CYNK

[AKTUALIZACJA] Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za 3Q2019 - usługi łączone (multiplay) cieszą się coraz większym zainteresowaniem

07.11.2019

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 2597

Ważne 1

0

Cyfrowy Polsat, anteny

Na koniec III kwartału 2019 roku klienci Grupy Cyfrowy Polsat korzystali z 17,267 mln usług (RGU), z czego 12,090 mln stanowiły oferty telefonii komórkowej i Internetu.

Trzeci kwartał 2019 roku przyniósł Grupie Cyfrowy Polsat wzrost w ujęciu rocznym w jednym z trzech głównych segmentów ofert abonamentowych - dwa zaliczyły niewielki spadek:

  • telewizja - spadek o 0,1%, do 5 033 398,
  • telefonia komórkowa - wzrost o 7,5%, do 7 552 113,
  • Internet - spadek o 0,4%, do 1 802 358.

W ciągu 12 miesięcy liczba klientów kontraktowych spadła o 1,2%, do 5 644 291. O 12,7% wzrosła za to liczba klientów ofert multiplay - do 1,947 mln. Statystyczny klient abonamentowy miał na koniec III kwartału 2019 roku 2,58 usługi (2,46 rok wcześniej). Usługi abonamentowe Grupy stanowiły na koniec września 84,5% wszystkich usług (83,4% na koniec września 2018 roku). Wskaźnik ARPU przez rok wzrósł z 84,0 zł do 84,8 zł.

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za 3Q2019 - multiplay

Liczba usług przedpłaconych systematycznie spada. Na koniec września tego roku wyniosła 2 678 890, o 4,1% mniej niż przed rokiem. Po raz kolejny wzrosty zanotowano tylko w przypadku płatnej telewizji:

  • telewizja - wzrost o 56,6%, do 142 886,
  • telefonia komórkowa - spadek o 4,2%, do 2 443 295,
  • Internet - spadek o 39,2%, do 92 709.

ARPU w ofertach prepaid utrzymało się na poziomie 20,8 zł (tyle samo, co w 3Q2018).

Zobacz: Plus na kartę i mix: Pakiet Extra 6 GB do zdobycia z mobilną aplikacją Plus Online
Zobacz: Plus - trzy miesiące z Tidalem, HBO i Ligą Mistrzów za darmo
Zobacz: LG G8X ThinQ - 10 powodów, by zainteresować się telefonem z dwoma ekranami

- To kolejny kwartał bardzo dobrych rezultatów zarówno w warstwie wyników sprzedażowych, jak i finansowych. Już po raz trzeci z rzędu liczba świadczonych przez nas usług kontraktowych wzrosła o ponad pół miliona – świadczymy ich już blisko 14,6 mln, a niemal 2 miliony klientów korzysta z oferty usług łączonych. Tak skuteczna realizacja strategii multiplay, czyli dosprzedaży kolejnych usług naszym klientom, przełożyła się na nieco szybszy niż ostatnim razem wzrost średniego przychodu od klienta – o 1% do 84,8 zł – oraz kolejny raz rekordowo niski wskaźnik rezygnacji klientów – wynoszący zaledwie 6,8% w skali roku.

- powiedział Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

- Konsekwentnie wprowadzamy w życie ogłoszoną niedawno ideę strategiczną „Telewizja – Dla każdego. Wszędzie. Internet – Dla każdego. Wszędzie. Telefon – Dla każdego. Wszędzie”. Krótko po uruchomieniu telewizji kablowej w technologii IPTV zaprezentowaliśmy kolejną nowość – telewizję internetową OTT z dekoderem EVOBOX Stream. Usługa ta, umożliwiająca odbiór kanałów telewizyjnych przez Internet od dowolnego dostawcy i zapewniająca elastyczny wybór pakietów bezpośrednio z poziomu dekodera oraz brak długoterminowych zobowiązań programowych, osiąga bardzo obiecujące wyniki sprzedażowe.

Naszą ofertę sportową premium rozszerzyliśmy o stacje Canal+ Sport 3 i 4, zapewniając kibicom piłkarskim – obok Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA oraz najlepszych europejskich lig z anten Eleven Sports – także rozgrywki PKO BP Ekstraklasy. W IPLI rosnącym zainteresowaniem cieszy się nowy pakiet IPLA PREMIUM, w którym widzowie znajdą ulubione seriale wcześniej niż w TV, tysiące polskich i zagranicznych filmów, w tym kinowe hity, a do tego setki bajek, rozrywkę, informacje, publicystykę i treści popularnonaukowe. Kolejnym podjętym przez nas krokiem w rozwoju w obszarze rozrywki cyfrowej jest zawarcie z Discovery oraz TVN umowy joint venture dotyczącej uruchomienia wspólnej platformy streamingowej OTT. Cieszymy się, że współtworzymy projekt, który może stać się realną alternatywą dla międzynarodowych serwisów. Mamy ambicje, aby platforma oferowała najlepsze i najwyższej jakości rozwiązania technologiczne. Szczególnie ważne jest to, że ten pełen wyzwań projekt może powstać właśnie w Polsce. Dzięki temu polski kontent będzie mógł trafić również do międzynarodowego widza

- dodał Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Grupa Cyfrowy Polsat osiągnęła w III kwartale tego roku przychód w wysokości 2,892 mld zł (MSSF 16). Przy wyłączonym MSSF 16 to 2,882 mld zł, o 5,4% więcej niż rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA wyniósł 1,021 mld zł, natomiast marża EBITDA - 35,3%. Zysk netto wyniósł 236,5 mln zł.

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za 3Q2019 - finanse

- Pokazujemy bardzo silne, zgodne z oczekiwaniami analityków wyniki finansowe za III kwartał. Przychody Grupy wyniosły 2,9 mld zł, EBITDA przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto sięgnął blisko 240 mln zł. W wynikach segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym odzwierciedlone są: pozytywny wpływ wysokiej sprzedaży smartfonów, stabilizacja wyniku EBITDA Netii oraz inwestycje w treści sportowe premium, w tym zakup praw do kanałów emitujących rozgrywki PKO BP Ekstraklasy. Działalność segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej charakteryzowała zrównoważona polityka programowa oraz adekwatna do możliwości generowania przychodów polityka inwestycyjna, z utrzymującym się pozytywnym wpływem rozszerzenia oferty hurtowej Telewizji Polsat o nowe stacje, m.in. sportowe.

Rosnące przychody oraz zdrowa kondycja i struktura finansowa naszej Grupy pozwalają nam łączyć sprawne oddłużanie Grupy z wypłatą dywidendy i inwestycjami. Spłacamy kredyty zgodnie z harmonogramem, w październiku wypłaciliśmy drugą transzę dywidendy w wysokości 307 mln zł i jednocześnie realizujemy inwestycje, zarówno te o charakterze CAPEX, jak i w treści telewizyjne, w dużej części sportowe premium, np. kanały z PKO BP Ekstraklasą, Ligę Mistrzów UEFA, stacje Eleven Sports czy siatkówkę. Na wysokim poziomie są wolne przepływy pieniężne, które, zgodnie z naszymi zapowiedziami, pozostają pod wpływem wysokich zakupów smartfonów dla naszych klientów. Z uwagi na utrzymujący się silny popyt, zadbamy, by nasza oferta urządzeń także w okresie przedświątecznym była bardzo atrakcyjna, co może wiązać się z zaangażowaniem dodatkowych środków finansowych.

- podsumowała Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o.

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za 3Q2019 - podsumowanie

Bardziej szczegółowe podsumowanie ubiegłego kwartału w Grupie Cyfrowy Polsat znajduje się w tej prezentacji. A oto tabelki z historycznymi danymi:

Karty SIM Abonament Prepaid Internet
(abonament)
Internet
(prepaid)
Łącznie
1Q2015 6,553 mln 3,776 mln 1,439 mln 0,193 mln 11,957 mln
2Q2015 6,532 mln 3,972 mln 1,483 mln 0,193 mln 11,933 mln
3Q2015 6,505 mln 3,685 mln 1,517 mln 0,231 mln 11,939 mln
4Q2015 6,517 mln 3,592 mln 1,595 mln 0,231 mln 11,934 mln
1Q2016 6,536 mln 3,496 mln 1,647 mln 0,256 mln 11,936 mln
2Q2016 6,536 mln 3,473 mln 1,667 mln 0,284 mln 11,971 mln
3Q2016 6,617 mln 3,223 mln 1,722 mln 0,260 mln 11,822 mln
4Q2016 6,730 mln 2,972 mln 1,757 mln 0,219 mln 11,679 mln
1Q2017 6,785 mln 2,646 mln 1,766 mln 0,184 mln 11,382 mln
2Q2017 6,811 mln 2,617 mln 1,773 mln 0,181 mln 11,381 mln
3Q2017 6,865 mln 2,624 mln 1,783 mln 0,193 mln 11,464 mln
4Q2017 6,932 mln 2,579 mln 1,809 mln 0,178 mln 11,498 mln
1Q2018 6,998 mln 2,539 mln 1,814 mln 0,169 mln 11,520 mln
2Q2018 7,098 mln 2,546 mln 1,804 mln 0,163 mln 11,611 mln
3Q2018 7,209 mln 2,550 mln 1,810 mln 0,152 mln 11,723 mln
4Q2018 7,345 mln 2,424 mln 1,815 mln 0,127 mln 11,712 mln
1Q2019 7,452 mln 2,388 mln 1,801 mln 0,111 mln 11,752 mln
2Q2019 7,598 mln 2,418 mln 1,795 mln 0,102 mln 11,913 mln
3Q2019 7,752 mln 2,443 mln 1,802 mln 0,93 mln 12,090 mln
 
  Przychód Zysk netto EBIDTA Marża EBIDTA
1Q2015 2,329 mld zł 170,9 mln zł 896,6 mln zł 38,5%
2Q2015 2,469 mld zł 305 mln zł 977 mln zł 39,6%
3Q2015 2,415 mld zł 502,5 mln zł 930 mln zł 38,5%
4Q2015 2,610 mld zł 186 mln zł 891 mln zł 33,8%
1Q2016 2,364 mld zł 179 mln zł 846 mln zł 35,8%
2Q2016 2,443 mld zł 231 mln zł 935 mln zł 38,3%
3Q2016 2,110 mld zł 270 mln zł 957 mln zł 40,1%
4Q2016 2,535 mld zł 342 mln zł 902 mln zł 35,6%
1Q2017 2,389 mld zł 271 mln zł 929 mln zł 38,9%
2Q2017 2,470 mld zł 282 mln zł 964 mln zł 39,0%
3Q2017 2,391 mld zł 235 mln zł 851 mln zł 35,6%
4Q2017 2,579 mld zł 157 mln zł 873 mln zł 33,9%
1Q2018 2,346 mld zł 292 mln zł 890 mln zł 37,9%
2Q2018 2,603 mld zł 231 mln zł 946 mln zł 36,1%
3Q2018 2,735 mld zł 227 mln zł 920 mln zł 33,6%
4Q2018 3,002 mld zł 66,1 mln zł 941 mln zł 31,4%
1Q2019* 2,792 mld zł 300 mln zł 1,038 mld zł 38,2%
2Q2019* 2,923 mld zł 269 mln zł 1,076 mld zł 36,8%
3Q2019* 2,892 mld zł 236,5 mln zł 1,021 mld zł 35,3%

*) Dane według nowego standardu MSSF 16

Przychód na klienta Abonament Prepaid
1Q2015 85,8 zł 17,3 zł
2Q2015 87,0 zł 18,3 zł
3Q2015 88,1 zł 19,0 zł
4Q2015 88,3 zł 18,5 zł
1Q2016 87,0 zł 17,7 zł
2Q2016 88,4 zł 18,9 zł
3Q2016 88,6 zł 18,7 zł
4Q2016 90,7 zł 19,2 zł
1Q2017 89,1 zł 18,7 zł
2Q2017 89,6 zł 20,5 zł
3Q2017 88,4 zł 20,2 zł
4Q2017 89 zł 20,1 zł
1Q2018 81,9 zł (MSSF 15) 20,1 zł
2Q2018 82,9 zł (MSSF 15) 20,4 zł
3Q2018 84,0 zł (MSSF 15) 20,8 zł
4Q2018 84,0 zł (MSSF 15) 20,3 zł
1Q2019 82,9 zł (MSSF 15) 20,1 zł
2Q2019 83,4 zł 20,8 zł
3Q2019 84,8 zł 20,8 zł
 

Zobacz: Wyniki Orange Polska za 3. kwartał: wyższe przychody i EBITDAaL. Przybywa klientów światłowodu i telefonii mobilnej
Zobacz: Wyniki T-Mobile za 3Q2019 - wzrost bazy klientów oraz utrzymanie niskiego poziomu odejść klientów kontraktowych
Zobacz: Wyniki Netii po 3Q2019 - ciąg dalszy poprawy rentowności spółki

AKTUALIZACJA:

Podczas konferencji, na której miała miejsce prezentacja wyników finansowych Cyfrowego Polsatu za trzeci kwartał, przedstawiciele Grupy podali dodatkowe informacje dotyczące Polkomtela. Wynika z nich, że przychody w omawianym okresie wyniosły 1,749 mld zł, a EBITDA - ok. 574 mln zł. Liczba kart SIM pre-paid w Polkomtelu wynosi 2,9 mln.

W trakcie spotkania prasowego padło pytanie o dalsze wdrożenie VoLTE i Wi-Fi Calling - usługi te testowane były przez Pokomtel, ale klienci nie wyrazili nimi większego zainteresowania. Usługi te będą wdrożone, kiedy użytkownicy sieci zgłoszą na nie zapotrzebowanie.

Kiedy Polkomtel dokona spodziewanych podwyżek na usługi?  Według wcześniejszych zapowiedzi miało to nastąpić jeszcze w tym roku, przy czym zmiany w cennikach usług uzależniane były od zakończenia prac nad platformą rozliczeniową.

Wygląda na to, że od sierpnia, gdy prezentowane były wyniki za Q2, niewiele się zmieniło. Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu, przyznał, że jest to bardzo złożony proces informatyczny na dużą skalę. Obecna platforma ma już  20 lat i w tym czasie była kilkukrotnie usprawniania, jednak z czasem nawarstwiały się problemy, których wyeliminowanie zajmuje dużo czasu. Ponieważ nowy system będzie obejmował całą Grupę Polsat, jego wdrożenie musi być poprzedzone dogłębnymi testami, by mieć pewność, że wszystko działa w 100%.

Podczas dzisiejszej konferencji przedstawiciele spółki zapowiedzieli, że  jeszcze tym roku można się spodziewać nowej oferty Polkomtela. Najprawdopodobniej będzie się to wiązało z podwyżką cen, niezależnie od ukończenia prac na platformą billingową.

W przeciwieństwie do T-Mobile, w Grupie Cyfrowy Polsat nie są planowane zmiany w polityce kadrowej, nie należy więc spodziewać się zwolnień pracowników.  

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat

Przewiń w dół do następnego wpisu