Counterpoint: W 4Q2020 Apple miał 40% globalnego rynku smartwatchy
W 2020 roku globalny rynek smartfonów urósł o 1,5% w stosunku do 2019 roku. W samym czwartym kwartale nastąpił niewielki spadek, ale okres ten stał zdecydowanie pod znakiem firmy Apple i jej inteligentnych zegarków.

Rynek smartwatchy w 4Q2020
W czwartym kwartale ubiegłego roku na światowe rynki trafiło 12,9 miliona sztuk smartwatchy firmy Apple, głównie modeli Watch Series 6 i SE, co stanowiło 40% całego rynku. To o 6 p.% więcej niż rok wcześniej. Również Samsung nieco urósł, za co odpowiada wprowadzony ostatnio Galaxy Watch3, ale tylko o 1 p.%, do 10% udziału w rynku. Między liderem rynku inteligentnych zegarków oraz jego konkurentami wciąż jest więc przepaść.
Zobacz: Apple prezentuje nowe smartwatche: Watch Series 6 i Watch SE
Zobacz: Samsung Galaxy Watch3: inteligentny zegarek po trzech miesiącach używania



Na kolejnych miejscach znalazły się zegarki firm Huawei (8% rynku), Fitbit (7%) i BBK (6%).
Z danych firmy Counterpoint Research wynika, że w ostatnim kwartale 2020 roku wzrósł udział najdroższych smart zegarków, kosztujących ponad 300 dolarów (1152 zł). Stanowiły one łącznie 44% rynku, o 8 p.% więcej niż rok wcześniej. Bez zmian pozostał udział zegarków najtańszych, kosztujących do 100 dolarów (384 zł) - ich udział w rynku stanowił ponownie 17%. Szczegóły na poniższej grafice.
Rynek smartwatchy w 2020 roku
W całym 2020 roku na globalny rynek najwięcej trafiło również zegarków Apple Watch. Było ich 33,9 mln, o 19% więcej niż w 2019 roku. Jeszcze więcej zyskały produkty firmy Huawei, bo aż 26%, osiągając poziom 11,1 mln sztuk. Zegarki Samsunga cieszyły się 1% mniejszym powodzeniem w ujęciu rocznym - trafiło ich do sprzedaży 9,1 mln.
Producent | Dostawy w milionach sztuk | Zmiana rok do roku | |
2019 | 2020 | ||
Apple | 28,4 | 33,9 | +19% |
Huawei | 8,7 | 11,1 | +26% |
Samsung | 9,1 | 9,1 | -1% |
BBK | 7,2 | 6,6 | -9% |
Fitbit | 6,2 | 5,9 | -4% |