DAJ CYNK

Telewizja najskuteczniej rozwija ludzkie pasje? Tak twierdzi Discovery

Dodane przez: Mieszko

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3440

Telewizja to jedno z najważniejszych źródło inspiracji i informacji na temat zainteresowań. Ma znacznie silniejszy wpływ na wyzwalanie w ludziach pasji niż social media. Tak twierdzi Discovery, podpierając się zleconym przez siebie badaniem.

Niektórzy mówią, że – oględnie rzecz ujmując - „telewizja nie mówi prawdy” lub też „telewizja nie rozwija umysłowo”, jednak najnowsze badanie, wykonane na zlecenie Discovery, odmalowuje zgoła inny obraz tego medium. W projekcie wzięło udział 13 tys. uczestników z 13 krajów na całym świecie. 

Wyniki badania wykazują, że telewizja ma pozytywny wpływ na odbiorców. Aż 95% badanych w Polsce wskazało telewizję jako główne narzędzie rozwijania swoich życiowych pasji -  o 10 p.p. więcej niż YouTube (85%) czy social media (69% wskazań). Na wszystkich badanych rynkach telewizja została wymieniona jako medium napędzające pasje wśród odbiorców przez 93% osób. Drugim pod względem popularności źródłem były social media (67% wskazań), a trzecim – inne osoby (66%).

Zobacz: HBO: Nowości Science Fiction z jajem i na serio: Avenue 5 i Westworld
Zobacz: Styczniowe nowości Playera: Piłsudski, Polityka i o wiele więcej

Zdaniem autorów badania, telewizja okazała się również znacznie skuteczniejsza niż YouTube czy inne kanały społecznościowe we wzbudzaniu zainteresowań odbiorców. Pytani o media, które w największym stopniu przyczyniają się do odnajdowania własnych pasji badani w wieku 35-54 lat wskazywali na TV pięć razy częściej niż na social media. 

Także w młodszej, trudniejszej w dotarciu, grupie docelowej osób w wieku 18-24 lata telewizja dwa razy częściej od mediów społecznościowych przyczynia się do odnalezienia własnego hobby.

Jak wynika z badania dla Discovery, jeszcze silniej widać tę zależność na polskim gruncie. Polacy w wieku 35-54 lat wskazywali na telewizję jako medium inspirujące do rozwijania pasji siedem razy częściej niż na YouTube i social media, a młodsi (18-24 lata) wybierali telewizję odpowiednio trzy i pół raza częściej.

Zobacz: Telewizja Jambox odkoduje kanały dla dzieci przez 42 dni
Zobacz: UPC Polska: 22 nowe kanały w Horizon Go. W sumie: 157 kanałów

W dalszej części opracowania badania jego autorzy przekonują, że pasje (w domyśle: rozwijane przez telewizję) mają zbawienny wpływ na psychikę człowieka. Discovery przekonuje, że pasje wzmacniają u ludzi poczucie sprawczości i kontroli, a ludzie z pasją są o 43 procent bardziej pewni siebie przy podejmowaniu decyzji. 

Optymistyczne wyniki badań na temat telewizji warto skonfrontować z danymi Nielsen Audience Measurement dotyczącymi oglądalności programów TV. Wynika z nich, że w 2019 w Polsce jedynie 32 pojedyncze emisje programów w telewizji przyciągnęły widownię przekraczającą 5 mln osób. Z tego aż 31 emisji to odcinki serialu „M jak miłość”, z których rekordowy miał 5,81 mln widzów. Ta ostatni, 32. emisja, należała do finału Eurowizji Junior 2019...

Zobacz: CDA przejmuje Kapitana Bombę od 4Fun Media
Zobacz: Kanał Kino TV szerzej dostępny na platformie Cyfrowego Polsatu
 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Pixabay.com

Źródło tekstu: Discovery, Nielsen Audience Measurement

Przewiń w dół do następnego wpisu