SOKiK podtrzymał karę 1,9 mln zł dla TelePL
Na rozprawie 15 marca SOKiK oddalił odwołanie spółki TelePL (wcześniej TelePolska) na decyzję UKE nakładającą karę w wysokości 1,9 mln zł.

Na rozprawie 15 marca Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie spółki TelePL (wcześniej TelePolska) na decyzję UKE nakładającą karę w wysokości 1,9 mln zł.
Powodem nałożenia kary było zawierania z konsumentami umów początkowych na świadczenie usług telekomunikacyjnych na okres dłuższy niż 24 miesiące (tj. na 26 miesięcy)..
Zobacz: UKE: Prawie 2 mln zł kary dla TelePolski za zbyt długie początkowe umowy
W opinii Sądu, większość wskazanych przez spółkę zarzutów dotyczyła naruszeń przepisów administracyjnych, a te nie mogą być podnoszone w odwołaniu od decyzji UKE przed SOKiK. Ponadto Sąd nie zgodził się z twierdzeniami spółki, że wraz z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, operatorzy uzyskali 5 miesięczny okres przejściowy na dostosowanie umów, regulaminów i cenników do nowego brzmienia ustawy. Sąd podkreślił, że wprowadzony zakaz obowiązywał operatorów od momentu wejścia w życie, czyli od dnia 21 stycznia 2013 roku. Wyrok nie jest prawomocny.
Zobacz: TelePolska nie zgadza się z karą od UKE
Zobacz: TelePolska odwołuje się od decyzji UKE do SOKiK
W informacji o nałożeniu kary 2013 r. UKE informował, że z dokumentów TelePolska wynika, że spółka pomiędzy 21. stycznia a 13. Maja 2013 r. aktywowała umowy dla ponad 6 tysięcy abonentów, którzy w przeważającej ilości byli konsumentami zawierającymi umowę po raz pierwszy na okres 26 miesięcy. W ocenie UKE naruszenie to miało charakter zamierzony i dotyczyło całej tej grupy konsumentów, nie było też wynikiem przypadkowego błędu spółki. Ten czynnik jako element zakresu naruszenia prawa miał również bezpośredni wpływ na wysokość kary.