Telekomy ograniczają budżety i przechodzą do Internetu
Firmy telekomunikacyjne w Polsce wydały na reklamę w mediach tradycyjnych w I półroczu o 235 mln zł mniej niż w tym okresie 2012 roku - wynika z raportu Kantar Media (dane cennikowe) podawanych przez Press.

Firmy telekomunikacyjne w Polsce wydały na reklamę w mediach tradycyjnych w I półroczu o 235 mln zł mniej niż w tym okresie 2012 roku - wynika z raportu Kantar Media (dane cennikowe) podawanych przez Press.
W sumie telekomy przeznaczyły na kampanie w mediach tradycyjnych (telewizja, radio, prasa, kino, outdoor) 923 mln zł. Zdaniem ekspertów tak znaczny spadek wynika z przeniesienia budżetów reklamowych do Internetu, a także generalnego kryzysu na rynku reklamy.
Dodatkowo branża telekomów w Polsce od dawna była jedną z bardziej przeinwestowanych kategorii, jest więc z czego ścinać inwestycje reklamowe - komentuje Paweł Jagiełło z domu mediowego Lowe Media.
Najbardziej, bo o 165 mln zł w I półroczu, wydatki ściął Orange (do 315 mln zł). T-Mobile, ograniczył nakłady o 82 mln zł (do 243 mln zł), a Polkomtel wydał o 6 mln zł mniej niż w ubiegłym roku (189 mln zł). Jako jedyny swoje wydatki reklamowe nieznacznie zwiększył Play, o 17 mln zł do 176 mln zł.
Dane cennikowe Kantar Media nie uwzględniają uzyskanych przez reklamodawców rabatów.