Podpis elektroniczny mSzafir w Orange
Operator Orange Polska pilotażowo wdrożył w swoich procesach kadrowych kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir, dostarczany przez KIR. Pracownicy Orange będą mogli całkowicie zdalnie załatwiać sprawy z działem HR, bez skanowania czy drukowania dokumentów. Przyspieszy to obieg dokumentów.

W pilotażowym projekcie prowadzonym wspólnie z KIR Orange Polska dostarczył swoim pracownikom jednorazowe certyfikaty do mobilnego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir. Podpis złożony przy pomocy mSzafir ma moc prawną równoważną podpisowi własnoręcznemu. Certyfikaty są generowane w pełni online z wykorzystaniem potwierdzenia tożsamości użytkowników w bankowości elektronicznej.



Usługę mSzafir wprowadziliśmy pilotażowo z końcem września. W ramach tego projektu kupiliśmy kilka tysięcy kodów uprawniających do bezpłatnego skorzystania z kwalifikowanych podpisów elektronicznych przez naszych pracowników w sprawach kadrowych. Orange Polska systematycznie wprowadza kolejne elementy ułatwiające pracownikom codzienne funkcjonowanie i kontakt z pracodawcą w warunkach powszechnej pracy zdalnej. Realizowany z KIR pilotaż jest częścią tych działań
– mówi Wojciech Jabczyński, Rzecznik Prasowy Orange Polska.
Usługa mSzafir to kwalifikowany podpis elektroniczny, dostępny w wersji mobilnej, eliminującej konieczność stosowania czytników i kart kryptograficznych. Dokumenty można podpisywać w dowolnym miejscu i czasie, na każdym urządzeniu: komputerze, tablecie czy smartfonie, bez potrzeby instalowania i konfigurowania dodatkowego oprogramowania. mSzafir spełnia wszystkie kryteria bezpieczeństwa określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS.
Zobacz: Telewizja Orange ma już milion abonentów, głównie dzięki Orange Love
Zobacz: 5G w paśmie 26 GHz w Orange, Play i T-Mobile za trzy lata. Plus milczy
Dzięki mSzafir wybrana grupa pracowników Orange Polska będzie mogła w pełni elektronicznie podpisywać dokumenty kadrowe. Dostarczana przez KIR usługa umożliwia funkcjom HR przejście na całkowicie elektroniczne akta osobowe, bez konieczności przechowywania dokumentów papierowych, co poprawia szybkość przetwarzania danych i obieg informacji w całej firmie.
Dokumentacja elektroniczna eliminuje konieczność utrzymywania często kosztownej archiwizacji dokumentów papierowych. Poprawia także kontrolę nad dystrybucją oraz bezpieczeństwem informacji.
Jest to kolejne w ostatnich tygodniach komercyjne wdrożenie mSzafir. Pod koniec września PKO Bank Polski udostępnił tę usługę klientom, otwierającym zdalnie rachunek inwestycyjny.