Wyniki T-Mobile Polska za 3Q2020. Więcej klientów, wzrost przychodów
Operator T-Mobile Polska podał wyniki za trzeci kwartał 2020 roku. Magentowi podkreślają wzrost bazy klientów zarówno w abonamencie, jak i w prepaidach, łącznie o 163 tys. Operator odnotował też wzrost przychodów do 1,6 mld zł.

W trzecim kwartale baza klientów T‑Mobile Polska zwiększyła się zarówno w segmencie abonamentowym, jak i prepaid – łącznie o 163 tys. i na koniec kwartału liczyła 11,07 mln. Z tego klienci kontraktowi to 7 mln 581 tys., pre-paid – 3 mln 490 tys. Pod względem finansowym T-Mobile odnotował pozytywne zmiany, między innymi wzrost przychodów do 1,6 mld zł i EBITDA AL do 433 mln zł.
Na koniec trzeciego kwartału klienci T‑Mobile mogli korzystać z sieci 11 550 stacji bazowych, z których 9700 obsługiwało agregacje minimum dwóch pasm częstotliwości, 3750 z nich obsługiwało agregację czterech pasm częstotliwości, a 3900 trzech pasm. W tym czasie technologia LTE odpowiadała już za 95% całkowitego wolumenu danych przesyłanych w sieci T‑Mobile.



Wzrost EBITDA AL i przychodów
EBITDA AL wzrosła w trzecim kwartale do 433 mln zł, czyli o 2,4%, co – jak podkreśla operator – dobrze wpisuje się w trend z poprzednich kwartałów 2020 r., w których firma wykazywała poprawę w stosunku do ubiegłego roku.
Przychody całkowite również rosły, osiągając 0,6% wzrost w stosunku do trzeciego kwartału 2019 r., podobnie jak przychody z usług mobilnych, które zwiększyły się o 2,9% r/r.
Wzrost usług mobilnych, stacjonarnych oraz ICT
W trzecim kwartale tego roku T‑Mobile Polska odnotował wzrosty w obszarze biznesowym zarówno w segmencie mniejszych przedsiębiorstw, średnich, jak i największych klientów.
W lipcu T‑Mobile ogłosił budowę nowego data center w Warszawie, które będzie dostępne dla klientów na jesieni 2021 roku. Firma wprowadziła też do portfolio usługę SD-WAN, która uzupełni istniejącą ofertę łączności WAN, a także nowy produkt z obszaru cyberbezpieczeństwa – Cloud Security – zapewniający przedsiębiorstwo ochronę urządzeń i sieci przed zagrożeniami cybernetycznymi.
T‑Mobile wprowadził także do oferty korporacyjnej eSIM, usługę ułatwiającą klientom aktywację większej liczby urządzeń.
Spółka odnotowała duże zapotrzebowanie na zaawansowane „smart” rozwiązania dla miast, inteligentne systemy monitoringu, a także inne oparte na firmowej sieci Narrow Band (NBIoT). W tym okresie, w gminie Chocianów, firma rozpoczęła realizację projektu smart city, a we Wrocławiu został oddany do użytku system inteligentnego parkowania.
W segmencie mniejszych firm T‑Mobile koncentrował się na działaniach prowadzących do poszerzenia bazy klientów oraz budowie wartości. Uzupełnieniem oferty biznesowej było poszerzenie portfolio telefonów, w tym o najbardziej oczekiwane urządzenia czołowych producentów. W efekcie, do końca trzeciego kwartału spółka osiągnęła dobre wyniki operacyjne w tym segmencie, w tym odnotowała dalszą poprawę penetracji bazy klientów biznesowych planami MagentaBIZNES.
Zwiększone zapotrzebowanie na internet, więcej telewizji
Ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na internet, w szczególności w związku z pracą i edukacją zdalną operator koncentrował się wokół usług on-line.
T-Mobile podsumował przy tej okazji akcji dotychczasowe rezultaty akcji Happy Fridays. W trzecim kwartale tego roku klienci T‑Mobile skorzystali z darmowych prezentów blisko 3,4 mln razy, odbierając ponad 12,2 mln bezpłatnych gigabajtów. Od początku roku do końca października liczby te wyniosły odpowiednio ponad 10,7 mln aktywacji bonusów i 68,4 mln rozdanych gigabajtów.
W sierpniu operator uruchomił „ofertę kibica”, dzięki której użytkownicy mogą oglądać materiały wideo, w tym transmisje meczów, nie zużywając gigabajtów dostępnych w pakiecie. Dodatkowo piłkarskie emocje mogą śledzić dzięki trzem pakietom sportowym IPLA.
Jednocześnie operator systematycznie rozwija i stawia na sprzedaż internetu światłowodowego. Począwszy od startu usługi pod koniec trzeciego kwartału 2019 r., w każdym kolejnym kwartale, z trzecim kwartałem 2020 włącznie, sprzedaż tej usługi notowała systematyczne wzrosty. W ostatnich tygodniach T‑Mobile wystartował również z promocją łączącą superszybki internet światłowodowy, dostęp do pakietów IPLA TV oraz IPLA ELEVEN SPORTS.
W ostatnich tygodniach operator wystartował również z ofertą T‑Mobile na kartę „GO!”. To pierwszy w historii firmy produkt od początku zbudowany i przetestowany w systemie agile. Opracowanie nowej architektury technologicznej taryfy, badania i testy zajęły jej twórcom dziewięć miesięcy i zaowocowały m.in. stworzeniem trzech odświeżonych wariantów starterów dopasowanych do różnych potrzeb klientów.
Zobacz: T-Mobile Go! - nowa oferta na kartę
Zobacz: T-Mobile na święta: smartfony i smartwatche w promocji „że ho ho!”
Historia wyników
Karty SIM | Abonament | Prepaid | Łącznie |
1Q15 | 6,784 mln | 9,010 mln | 15,794 mln |
2Q15 | 6,708 mln | 9,118 mln | 15,827 mln |
3Q15 | 6,640 mln | 9,056 mln | 15,696 mln |
4Q15 | 6,569 mln | 5,487 mln | 12,056 mln |
1Q16 | 6,518 mln | 5,303 mln | 11,821 mln |
2Q16 | 6,516 mln | 5,119 mln | 11,635 mln |
3Q16 | 6,541 mln | 4,680 mln | 11,221 mln |
4Q16 | 6,612 mln | 4,022 mln | 10,634 mln |
1Q17 | 6,696 mln | 3,533 mln | 10,229 mln |
2Q17 | 6,741 mln | 3,510 mln | 10,251 mln |
3Q17 | 6,797 mln | 3,500 mln | 10,297 mln |
4Q17 | 6,921 mln | 3,533 mln | 10,454 mln |
1Q18 | 6,990 mln | 3,519 mln | 10,509 mln |
2Q18 | 7,068 mln | 3,541 mln | 10,609 mln |
3Q18 | 7,152 mln | 3,541 mln | 10,693 mln |
4Q18 | 7,243 mln | 3,544 mln | 10,787 mln |
1Q19 | 7,298 mln | 3,525 mln | 10,823 mln |
2Q19 | 7,374 mln | 3,495 mln | 10,869 mln |
3Q19 | 7,434 mln | 3,474 mln | 10,908 mln |
4Q19 | 7,504 mln | 3,450 mln | 10,954 mln |
1Q20 | 7,530 mln | 3,452 mln | 10,982 mln |
2Q20 | 7,560 mln | 3,461 mln | 11,021 mln |
3Q20 | 7,581 mln | 3.490 mln | 11.071 mln |
Przychód | EBIDTA/EBITDA AL | Marża EBIDTA/EBITDA AL | |
1Q15 | 1,602 mld zł | 544,1 mln zł | 34,0% |
2Q15 | 1,574 mld zł | 592,7 mln zł | 37,7% |
3Q15 | 1,638 mld zł | 689 mln zł | 42,1% |
4Q15 | 1,645 mld zł | 601 mln zł | 36,5% |
1Q16 | 1,649 mld zł | 524,8 mln zł | 31,7% |
2Q16 | 1,499 mld zł | 437 mln zł | 29,2% |
3Q16 | 1,618 mld zł | 542 mln zł | 33,5% |
4Q16 | 1,687 mld zł | 586,716 mln zł | 34,8% |
1Q17 | 1,572 mld zł | 431 mln zł | 27,5% |
2Q17 | 1,594 mld zł | 525 mln zł | 32,9% |
3Q17 | 1,600 mld zł | 375 mln zł | 20,3% |
4Q17 | 1,657 mld zł | 450 mln zł | 27,2% |
1Q18 | 1,567 mld zł | 401 mln zł | 25,6% |
2Q18 | 1,566 mld zł | 432 mln zł | 27,4% |
3Q18 | 1,688 mld zł | 418 mln zł | 24,8% |
4Q18 | 1,678 mld zł | 411 mln zł | 24,6% |
1Q19 | 1,496 mld zł | 473/398 mln zł | 31,6/26,4% |
2Q19 | 1,565 mld zł | 505/427 mln zł | 32,2/27,3% |
3Q19 | 1,612 mld zł | 501/423 mln zł | 31,1/26,3% |
4Q19 | 1,716 mld zł | 473/400 mln zł | 27,6/23,3% |
1Q20 | 1,557 mld zł | 484/414 mln zł | 31,1/26,7% |
2Q20 | 1,618 mld zł | 509/435 mln zł | 31,5/27,0% |
3Q20 | 1,621 mld zł | -/433 mln zł | - |