DAJ CYNK

Rejestr Danych Kontaktowych przyjęty przez sejm

16.10.2019

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3214

Ważne 1

0

Rejestr danych kontaktowych

Sejm uchwalił nowelizację Ustawy o informatyzacji. Wprowadza ona Rejestr Danych Kontaktowych, w którym będziemy mogli dobrowolnie podać swoje dane kontaktowe, z których będzie mogła korzystać administracja państwowa.

Poprzez umożliwienie bezpośredniego kontaktu administracji z obywatelem, który zostanie powiadomiony telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o stanie prowadzonej sprawy, w tym np. o niedotrzymaniu terminów, czy też o upływie ważności dokumentów. Dodatkowa korzyść, w niektórych przypadkach dla obu stron wyeliminowane zostaną koszty związane z prowadzeniem tradycyjnej korespondencji

- tłumaczy zalety Rejestru Danych Kontaktowych minister cyfryzacji Marek Zagórski. 

W rejestrze będą gromadzone dane takie jak imię i nazwisko, PESEL, adres e–mail lub numer telefonu. Podanie danych będzie całkowicie dobrowolne i zależne od obywatela.

Zobacz: Effaclar Spotscan - aplikacja mobilna do badania skóry trądzikowej
Zobacz: Smartfony Oppo Reno 2 i Reno 2 Z oficjalnie zaprezentowane

Dostęp do danych zgromadzonych w RDK będą miały tylko wskazane w ustawie instytucje, które o niego wystąpią. Mogą to być np. organy gmin, Narodowy Fundusz Zdrowia, urzędy skarbowe, a także organy wyborcze, czy Polski Czerwony Krzyż (w zakresie danych osób poszukiwanych lub poszukujących).

RDK będzie częścią Systemu Rejestrów Państwowych, w którym funkcjonują już: rejestr PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych, czy też Rejestr Dokumentów Paszportowych.

Zobacz: Huawei chwali się świetnymi wynikami finansowymi. Kryzys? Jaki kryzys?

Ministerstwo Cyfryzacji zakłada, że do końca marca 2021 roku w Rejestrze Danych Kontaktowych znajdą się dane ok. 2 milionów osób.

Pomysł utworzenia Rejestru Danych Kontaktowych wydaje się bardzo dobry, póki dane nie będą nadużywane. Np. w celu prowadzenia dziwnych ankiet czy kampanii informacyjnych. Podchodząc do tematu optymistycznie, zdecydowanie wolałbym otrzymać pilne pismo z urzędu na adres mailowy, niż choćby na adres zameldowania, pod którym pojawiam się raz na kilka miesięcy. Oby tylko wszystko działało zgodnie z założeniami.

Zobacz: Oppo Reno 2 - wady i zalety
Zobacz: Alior Giełda - graj na giełdzie w swoim telefonie

Źródło tekstu: gov.pl; Ministerstwo Cyfryzacji; wł

Przewiń w dół do następnego wpisu