Plus ostatecznie przegrał spór o LTE. Kara się należała

Dobiega końca ciągnący się od 2016 roku spór między Plusem a UOKiK. Sąd Najwyższy nie przyjął do rozpoznania skargi kasacyjnej spółki Polkomtel, operatora sieci Plus. Zamyka to już drogę do dalszych odwołań. Chodzi o reklamy oferty „Power LTE bez limitu danych”.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
17
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Plus ostatecznie przegrał spór o LTE. Kara się należała

Sprawa ciągnie się już od końca 2016 roku. Wtedy UOKiK wydał decyzję o nałożeniu na spółkę Polkomtel, operatora sieci Plus, kary w wysokości 18,4 mln zł. Powodem była wprowadzająca konsumentów w błąd kampania oferty „Power LTE bez limitu danych”.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sukces #UOKiK w Sądzie Najwyższym. SN nie przyjął do rozpoznania skargi kasacyjnej spółki Polkomtel, operatora sieci @Plus_Polska w sprawie decyzji z grudnia 2016 r. Nakłada ona ponad 18,4 mln zł kary za nieuczciwe praktyki podczas kampanii reklamowej oferty „Power LTE”

 – podał dziś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów  na Twitterze.

Przypomnijmy, o co chodziło w sprawie sprzed sześciu lat. UOKiK uznał wtedy, że rzeczywiste warunki oferty Plusa, rzekomo „bez limitu danych”, różniły się od prezentowanych w reklamach, co wprowadzało konsumentów w błąd. Limity były i dotyczyły zarówno wielkości transferu, jak i prędkości transmisji danych po wykorzystaniu pakietu. Karę w wysokości 5,3 mln zł dostał za to również Cyfrowy Polsat.

Prezes #UOKiK uznał, że hasła „Power LTE bez limitu danych” i „Poczuj moc braku limitów danych przez całą umowę” wprowadzały konsumentów w błąd. W rzeczywistości ograniczona była zarówno wielkość transferu, jak i prędkość transmisji danych po wykorzystaniu pakietu

 – wskazuje UOKiK.

Polkomtel odwoływał się od tej decyzji w kolejnych instancjach. W listopadzie 2021 roku operator przegrał przed Sądem Apelacyjnym. Zapłacił karę, ale od razu złożył skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego.

Sąd Najwyższy nie uznał jednak argumentów Polkomtela. W uzasadnieniu SN wskazał na granice wolności wypowiedzi reklamowej. Podkreślił, że praktyki reklamowe wprowadzające w błąd są zakazane w unijnych i polskich przepisach.

W maju Sąd Najwyższy odrzucił podobną skargę Cyfrowego Polsatu, utrzymując karę 5,3 mln zł.