DAJ CYNK

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 1Q2019: zysk netto wyższy o 25% od oczekiwań

14.05.2019

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 10419

Ważne 1

1

Na koniec marca 2019 roku klienci Grupy Cyfrowy Polsat korzystali z 16,974 mln usług (RGU), z czego 11,752 mln stanowiły oferty telefonii komórkowej i Internetu.

Pierwszy kwartał 2019 roku przyniósł Grupie Cyfrowy Polsat wzrost w ujęciu rocznym w dwóch z trzech głównych segmentów ofert abonamentowych:

  • telewizja - wzrost o 1,9%, do 5 077 221,
  • telefonia komórkowa - wzrost o 6,5%, do 7 452 479,
  • Internet - spadek o 0,7%, do 1 801 295.

W ciągu 12 miesięcy liczba klientów kontraktowych spadła o 1,2%, do 5 672 790. O 18% wzrosła za to liczba klientów ofert multiplay - do 1 845 922. Statystyczny klient abonamentowy miał na koniec I kwartału 2019 roku 2,53 usługi (2,40 rok wcześniej). Usługi abonamentowe Grupy stanowiły na koniec marca 84,4% wszystkich usług (83,2% na koniec marca 2018 roku). Wskaźnik ARPU przez rok wzrósł z 81,9 zł do 82,9 zł.

Liczba usług przedpłaconych wyniosła na koniec I kwartału 2019 roku 2 642 775, o 5,0% mniej niż rok wcześniej. Wzrosty - ponownie - zanotowano jedynie w przypadku płatnej telewizji:

  • telewizja - wzrost o 92,4%, do 144 586,
  • telefonia komórkowa - spadek o 6,0%, do 2 387 672,
  • Internet - spadek o 34,5%, do 110 517.

ARPU w ofertach prepaid pozostało na niezmienionym poziomie - 20,1 zł.

- Pierwszy kwartał pokazał, że klienci cenią, lubią i chętnie korzystają z coraz szerszego portfolio naszych usług. Świadczy o tym niemal 300 tys. nowych klientów ofert łączonych i ponad 500 tys. więcej usług kontraktowych w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. To kolejny kwartał pokazujący bardzo wysokie zadowolenie i lojalność naszych klientów, czego jasnym dowodem jest rekordowo niski wskaźnik odejść wynoszący zalewie 7,2% w skali roku.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wciąż poszerzamy portfolio usług w naszej ofercie. Oprócz dostarczania Internetu w technologii LTE – w wariancie mobilnym i domowym – rozpoczęliśmy sprzedaż Internetu w technologii światłowodowej, w oparciu o infrastrukturę Netii. Kolejna nowość, którą wprowadziliśmy przed kilkoma tygodniami, to telewizja kablowa w technologii IPTV wraz z dekoderem EVOBOX IP produkowanym w naszej fabryce w Mielcu. Wraz z nią klienci otrzymali równie bogatą ofertę programową co na naszej platformie satelitarnej – tylko bez konieczności montażu anteny satelitarnej – i możliwość decydowania o sposobie dostarczania sygnału telewizyjnego do ich domu. Ponadto z myślą o obywatelach Ukrainy wdrożyliśmy atrakcyjne oferty prepaid, które komunikujemy w tym przypadku w kampanii reklamowej uruchomionej za naszą wschodnią granicą.

- powiedział Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Zobacz: Busuu w Plusie: języków obcych można się uczyć zawsze i wszędzie, także offline
Zobacz: Najpierw Netia, a teraz Plus. Internet Stacjonarny u operatora przyspiesza do 1 Gb/s

Grupa Cyfrowy Polsat osiągnęła w I kwartale bieżącego roku przychód w wysokości 2,792 mld zł (MSSF 16). Przy wyłączonym MSSF 16 to 2,782 mld zł, o 19% więcej niż rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA wyniósł w tym czasie do 1,038 mld zł, natomiast marża EBITDA - 37,2%. Sam Polkomtel, operator sieci Plus, wypracował przychód w wysokości 1,623 mld zł, przy wskaźniku EBITDA wynoszącym 524 mln zł.

- Pierwszy kwartał br. zamknęliśmy bardzo dobrymi, stabilnymi i przewyższającymi konsensus rynkowy wynikami finansowymi Grupy. Przychody wyniosły 2,8 mld zł, EBITDA według nowego standardu MSSF 16 przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto w wysokości 300 mln zł jest wyższy aż o 25% od średniej prognoz analityków. Wzrost głównych pozycji rachunku wyników w segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym spowodowany jest głównie konsolidacją wyników Grupy Netia od 22 maja zeszłego roku. Z kolei wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej były pod wpływem włączenia do portfolio oferty hurtowej nowych kanałów TV, w tym w szczególności pakietów Eleven Sports i Polsat Sport Premium.

- powiedziała Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

- 2019 rok otworzyliśmy bardzo dynamicznie – weszliśmy na nowe rynki, zaprezentowaliśmy nowe usługi i oferty, wprowadziliśmy nową politykę dywidendy oraz wyemitowaliśmy nowe obligacje, których warunki świadczą o tym, że rynek kapitałowy darzy naszą firmę dużym zaufaniem. To wszystko motywuje nas do jeszcze cięższej pracy i konsekwentnej realizacji strategii, która pozwoliła nam zbudować największą polską firmę w branży mediów i telekomunikacji. Niezmiernie cieszy mnie możliwość uczestniczenia w tak ciekawych i ważnych wydarzeniach, pracy z tak profesjonalnym i zaangażowanym zespołem oraz zarządzania tak udanym projektem biznesowym.

- podsumował Mirosław Błaszczyk

Bardziej szczegółowe podsumowanie ubiegłego roku w Grupie Cyfrowy Polsat znajduje się w tej prezentacji. A oto tabelki z historycznymi danymi:

Karty SIM Abonament Prepaid Internet
(abonament)
Internet
(prepaid)
Łącznie
1Q2015 6,553 mln 3,776 mln 1,439 mln 0,193 mln 11,957 mln
2Q2015 6,532 mln 3,972 mln 1,483 mln 0,193 mln 11,933 mln
3Q2015 6,505 mln 3,685 mln 1,517 mln 0,231 mln 11,939 mln
4Q2015 6,517 mln 3,592 mln 1,595 mln 0,231 mln 11,934 mln
1Q2016 6,536 mln 3,496 mln 1,647 mln 0,256 mln 11,936 mln
2Q2016 6,536 mln 3,473 mln 1,667 mln 0,284 mln 11,971 mln
3Q2016 6,617 mln 3,223 mln 1,722 mln 0,260 mln 11,822 mln
4Q2016 6,730 mln 2,972 mln 1,757 mln 0,219 mln 11,679 mln
1Q2017 6,785 mln 2,646 mln 1,766 mln 0,184 mln 11,382 mln
2Q2017 6,811 mln 2,617 mln 1,773 mln 0,181 mln 11,381 mln
3Q2017 6,865 mln 2,624 mln 1,783 mln 0,193 mln 11,464 mln
4Q2017 6,932 mln 2,579 mln 1,809 mln 0,178 mln 11,498 mln
1Q2018 6,998 mln 2,539 mln 1,814 mln 0,169 mln 11,520 mln
2Q2018 7,098 mln 2,546 mln 1,804 mln 0,163 mln 11,611 mln
3Q2018 7,209 mln 2,550 mln 1,810 mln 0,152 mln 11,723 mln
4Q2018 7,345 mln 2,424 mln 1,815 mln 0,127 mln 11,712 mln
1Q2019 7,452 mln 2,388 mln 1,801 mln 0,111 mln 11,752 mln
 
  Przychód Zysk netto EBIDTA Marża EBIDTA
1Q2015 2,329 mld zł 170,9 mln zł 896,6 mln zł 38,5%
2Q2015 2,469 mld zł 305 mln zł 977 mln zł 39,6%
3Q2015 2,415 mld zł 502,5 mln zł 930 mln zł 38,5%
4Q2015 2,610 mld zł 186 mln zł 891 mln zł 33,8%
1Q2016 2,364 mld zł 179 mln zł 846 mln zł 35,8%
2Q2016 2,443 mld zł 231 mln zł 935 mln zł 38,3%
3Q2016 2,110 mld zł 270 mln zł 957 mln zł 40,1%
4Q2016 2,535 mld zł 342 mln zł 902 mln zł 35,6%
1Q2017 2,389 mld zł 271 mln zł 929 mln zł 38,9%
2Q2017 2,470 mld zł 282 mln zł 964 mln zł 39,0%
3Q2017 2,391 mld zł 235 mln zł 851 mln zł 35,6%
4Q2017 2,579 mld zł 157 mln zł 873 mln zł 33,9%
1Q2018 2,346 mld zł 292 mln zł 890 mln zł 37,9%
2Q2018 2,603 mld zł 231 mln zł 946 mln zł 36,1%
3Q2018 2,735 mld zł 227 mln zł 920 mln zł 33,6%
4Q2018 3,002 mld zł 66,1 mln zł 941 mln zł 31,4%
1Q2019* 2,792 mld zł 300 mln zł 1,038 mld zł 38,2%

*) Dane według nowego standardu MSSF 16

Przychód na klienta Abonament Prepaid
1Q2015 85,8 zł 17,3 zł
2Q2015 87,0 zł 18,3 zł
3Q2015 88,1 zł 19,0 zł
4Q2015 88,3 zł 18,5 zł
1Q2016 87,0 zł 17,7 zł
2Q2016 88,4 zł 18,9 zł
3Q2016 88,6 zł 18,7 zł
4Q2016 90,7 zł 19,2 zł
1Q2017 89,1 zł 18,7 zł
2Q2017 89,6 zł 20,5 zł
3Q2017 88,4 zł 20,2 zł
4Q2017 89 zł 20,1 zł
1Q2018 81,9 zł (MSSF 15) 20,1 zł
2Q2018 82,9 zł (MSSF 15) 20,4 zł
3Q2018 84,0 zł (MSSF 15) 20,8 zł
4Q2018 84,0 zł (MSSF 15) 20,3 zł
1Q2019 82,9 zł (MSSF 15) 20,1 zł
 

Zobacz: Wyniki Orange po 1Q2019 - więcej światłowodów, klientów konwergentnych i wzrost przychodów
Zobacz: Bardzo mocny kwartał Play. Baza klientów i finanse idą w górę
Zobacz: Wyniki T-Mobile Polska za 1Q2019: stabilny wynik EBITDA, mimo negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych, wzrost bazy klientów

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat

Komentarze
Zaloguj się