Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 1Q2019: zysk netto wyższy o 25% od oczekiwań
Na koniec marca 2019 roku klienci Grupy Cyfrowy Polsat korzystali z 16,974 mln usług (RGU), z czego 11,752 mln stanowiły oferty telefonii komórkowej i Internetu.

Pierwszy kwartał 2019 roku przyniósł Grupie Cyfrowy Polsat wzrost w ujęciu rocznym w dwóch z trzech głównych segmentów ofert abonamentowych:
- telewizja - wzrost o 1,9%, do 5 077 221,
- telefonia komórkowa - wzrost o 6,5%, do 7 452 479,
- Internet - spadek o 0,7%, do 1 801 295.
W ciągu 12 miesięcy liczba klientów kontraktowych spadła o 1,2%, do 5 672 790. O 18% wzrosła za to liczba klientów ofert multiplay - do 1 845 922. Statystyczny klient abonamentowy miał na koniec I kwartału 2019 roku 2,53 usługi (2,40 rok wcześniej). Usługi abonamentowe Grupy stanowiły na koniec marca 84,4% wszystkich usług (83,2% na koniec marca 2018 roku). Wskaźnik ARPU przez rok wzrósł z 81,9 zł do 82,9 zł.



Liczba usług przedpłaconych wyniosła na koniec I kwartału 2019 roku 2 642 775, o 5,0% mniej niż rok wcześniej. Wzrosty - ponownie - zanotowano jedynie w przypadku płatnej telewizji:
- telewizja - wzrost o 92,4%, do 144 586,
- telefonia komórkowa - spadek o 6,0%, do 2 387 672,
- Internet - spadek o 34,5%, do 110 517.
ARPU w ofertach prepaid pozostało na niezmienionym poziomie - 20,1 zł.
- Pierwszy kwartał pokazał, że klienci cenią, lubią i chętnie korzystają z coraz szerszego portfolio naszych usług. Świadczy o tym niemal 300 tys. nowych klientów ofert łączonych i ponad 500 tys. więcej usług kontraktowych w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. To kolejny kwartał pokazujący bardzo wysokie zadowolenie i lojalność naszych klientów, czego jasnym dowodem jest rekordowo niski wskaźnik odejść wynoszący zalewie 7,2% w skali roku.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wciąż poszerzamy portfolio usług w naszej ofercie. Oprócz dostarczania Internetu w technologii LTE – w wariancie mobilnym i domowym – rozpoczęliśmy sprzedaż Internetu w technologii światłowodowej, w oparciu o infrastrukturę Netii. Kolejna nowość, którą wprowadziliśmy przed kilkoma tygodniami, to telewizja kablowa w technologii IPTV wraz z dekoderem EVOBOX IP produkowanym w naszej fabryce w Mielcu. Wraz z nią klienci otrzymali równie bogatą ofertę programową co na naszej platformie satelitarnej – tylko bez konieczności montażu anteny satelitarnej – i możliwość decydowania o sposobie dostarczania sygnału telewizyjnego do ich domu. Ponadto z myślą o obywatelach Ukrainy wdrożyliśmy atrakcyjne oferty prepaid, które komunikujemy w tym przypadku w kampanii reklamowej uruchomionej za naszą wschodnią granicą.
- powiedział Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.
Zobacz: Busuu w Plusie: języków obcych można się uczyć zawsze i wszędzie, także offline
Zobacz: Najpierw Netia, a teraz Plus. Internet Stacjonarny u operatora przyspiesza do 1 Gb/s
Grupa Cyfrowy Polsat osiągnęła w I kwartale bieżącego roku przychód w wysokości 2,792 mld zł (MSSF 16). Przy wyłączonym MSSF 16 to 2,782 mld zł, o 19% więcej niż rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA wyniósł w tym czasie do 1,038 mld zł, natomiast marża EBITDA - 37,2%. Sam Polkomtel, operator sieci Plus, wypracował przychód w wysokości 1,623 mld zł, przy wskaźniku EBITDA wynoszącym 524 mln zł.
- Pierwszy kwartał br. zamknęliśmy bardzo dobrymi, stabilnymi i przewyższającymi konsensus rynkowy wynikami finansowymi Grupy. Przychody wyniosły 2,8 mld zł, EBITDA według nowego standardu MSSF 16 przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto w wysokości 300 mln zł jest wyższy aż o 25% od średniej prognoz analityków. Wzrost głównych pozycji rachunku wyników w segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym spowodowany jest głównie konsolidacją wyników Grupy Netia od 22 maja zeszłego roku. Z kolei wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej były pod wpływem włączenia do portfolio oferty hurtowej nowych kanałów TV, w tym w szczególności pakietów Eleven Sports i Polsat Sport Premium.
- powiedziała Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.
- 2019 rok otworzyliśmy bardzo dynamicznie – weszliśmy na nowe rynki, zaprezentowaliśmy nowe usługi i oferty, wprowadziliśmy nową politykę dywidendy oraz wyemitowaliśmy nowe obligacje, których warunki świadczą o tym, że rynek kapitałowy darzy naszą firmę dużym zaufaniem. To wszystko motywuje nas do jeszcze cięższej pracy i konsekwentnej realizacji strategii, która pozwoliła nam zbudować największą polską firmę w branży mediów i telekomunikacji. Niezmiernie cieszy mnie możliwość uczestniczenia w tak ciekawych i ważnych wydarzeniach, pracy z tak profesjonalnym i zaangażowanym zespołem oraz zarządzania tak udanym projektem biznesowym.
- podsumował Mirosław Błaszczyk
Bardziej szczegółowe podsumowanie ubiegłego roku w Grupie Cyfrowy Polsat znajduje się w tej prezentacji. A oto tabelki z historycznymi danymi:
Karty SIM | Abonament | Prepaid | Internet (abonament) |
Internet (prepaid) |
Łącznie |
1Q2015 | 6,553 mln | 3,776 mln | 1,439 mln | 0,193 mln | 11,957 mln |
2Q2015 | 6,532 mln | 3,972 mln | 1,483 mln | 0,193 mln | 11,933 mln |
3Q2015 | 6,505 mln | 3,685 mln | 1,517 mln | 0,231 mln | 11,939 mln |
4Q2015 | 6,517 mln | 3,592 mln | 1,595 mln | 0,231 mln | 11,934 mln |
1Q2016 | 6,536 mln | 3,496 mln | 1,647 mln | 0,256 mln | 11,936 mln |
2Q2016 | 6,536 mln | 3,473 mln | 1,667 mln | 0,284 mln | 11,971 mln |
3Q2016 | 6,617 mln | 3,223 mln | 1,722 mln | 0,260 mln | 11,822 mln |
4Q2016 | 6,730 mln | 2,972 mln | 1,757 mln | 0,219 mln | 11,679 mln |
1Q2017 | 6,785 mln | 2,646 mln | 1,766 mln | 0,184 mln | 11,382 mln |
2Q2017 | 6,811 mln | 2,617 mln | 1,773 mln | 0,181 mln | 11,381 mln |
3Q2017 | 6,865 mln | 2,624 mln | 1,783 mln | 0,193 mln | 11,464 mln |
4Q2017 | 6,932 mln | 2,579 mln | 1,809 mln | 0,178 mln | 11,498 mln |
1Q2018 | 6,998 mln | 2,539 mln | 1,814 mln | 0,169 mln | 11,520 mln |
2Q2018 | 7,098 mln | 2,546 mln | 1,804 mln | 0,163 mln | 11,611 mln |
3Q2018 | 7,209 mln | 2,550 mln | 1,810 mln | 0,152 mln | 11,723 mln |
4Q2018 | 7,345 mln | 2,424 mln | 1,815 mln | 0,127 mln | 11,712 mln |
1Q2019 | 7,452 mln | 2,388 mln | 1,801 mln | 0,111 mln | 11,752 mln |
Przychód | Zysk netto | EBIDTA | Marża EBIDTA | |
1Q2015 | 2,329 mld zł | 170,9 mln zł | 896,6 mln zł | 38,5% |
2Q2015 | 2,469 mld zł | 305 mln zł | 977 mln zł | 39,6% |
3Q2015 | 2,415 mld zł | 502,5 mln zł | 930 mln zł | 38,5% |
4Q2015 | 2,610 mld zł | 186 mln zł | 891 mln zł | 33,8% |
1Q2016 | 2,364 mld zł | 179 mln zł | 846 mln zł | 35,8% |
2Q2016 | 2,443 mld zł | 231 mln zł | 935 mln zł | 38,3% |
3Q2016 | 2,110 mld zł | 270 mln zł | 957 mln zł | 40,1% |
4Q2016 | 2,535 mld zł | 342 mln zł | 902 mln zł | 35,6% |
1Q2017 | 2,389 mld zł | 271 mln zł | 929 mln zł | 38,9% |
2Q2017 | 2,470 mld zł | 282 mln zł | 964 mln zł | 39,0% |
3Q2017 | 2,391 mld zł | 235 mln zł | 851 mln zł | 35,6% |
4Q2017 | 2,579 mld zł | 157 mln zł | 873 mln zł | 33,9% |
1Q2018 | 2,346 mld zł | 292 mln zł | 890 mln zł | 37,9% |
2Q2018 | 2,603 mld zł | 231 mln zł | 946 mln zł | 36,1% |
3Q2018 | 2,735 mld zł | 227 mln zł | 920 mln zł | 33,6% |
4Q2018 | 3,002 mld zł | 66,1 mln zł | 941 mln zł | 31,4% |
1Q2019* | 2,792 mld zł | 300 mln zł | 1,038 mld zł | 38,2% |
*) Dane według nowego standardu MSSF 16
Przychód na klienta | Abonament | Prepaid |
1Q2015 | 85,8 zł | 17,3 zł |
2Q2015 | 87,0 zł | 18,3 zł |
3Q2015 | 88,1 zł | 19,0 zł |
4Q2015 | 88,3 zł | 18,5 zł |
1Q2016 | 87,0 zł | 17,7 zł |
2Q2016 | 88,4 zł | 18,9 zł |
3Q2016 | 88,6 zł | 18,7 zł |
4Q2016 | 90,7 zł | 19,2 zł |
1Q2017 | 89,1 zł | 18,7 zł |
2Q2017 | 89,6 zł | 20,5 zł |
3Q2017 | 88,4 zł | 20,2 zł |
4Q2017 | 89 zł | 20,1 zł |
1Q2018 | 81,9 zł (MSSF 15) | 20,1 zł |
2Q2018 | 82,9 zł (MSSF 15) | 20,4 zł |
3Q2018 | 84,0 zł (MSSF 15) | 20,8 zł |
4Q2018 | 84,0 zł (MSSF 15) | 20,3 zł |
1Q2019 | 82,9 zł (MSSF 15) | 20,1 zł |
Zobacz: Wyniki Orange po 1Q2019 - więcej światłowodów, klientów konwergentnych i wzrost przychodów
Zobacz: Bardzo mocny kwartał Play. Baza klientów i finanse idą w górę
Zobacz: Wyniki T-Mobile Polska za 1Q2019: stabilny wynik EBITDA, mimo negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych, wzrost bazy klientów