Sąd Apelacyjny utrzymał karę dla Plusa. Chodzi o „Power LTE bez limitu danych”
Polkomtel, operator sieci Plus, ma zapłacić 18 mln zł kary za kampanię Power LTE bez limitu danych. Reklamy wprowadzały w błąd, co potwierdził Sąd Apelacyjny.

Pod koniec 2016 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję o nałożeniu na spółkę Polkomtel, operatora sieci Plus, kary w wysokości 18,4 mln zł. Urząd stwierdził, że kampania „Power LTE bez limitu danych” wprowadzała w błąd, ponieważ rzeczywiste warunki oferty różniły się od prezentowanych w reklamach, ograniczając zarówno wielkość transferu (pakiety danych), jak i prędkość transmisji danych po wykorzystaniu pakietu. Karę w wysokości 5,3 mln zł dostał za to również Cyfrowy Polsat.
Zobacz: Power LTE z ukrytym lejkiem
Zobacz: UOKiK: Plus naprawi usługi premium oraz wypłaci rekompensaty



Polkomtel odwołał się od decyzji UOKiK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który przyznał rację operatorowi. Urząd się odwołał i sprawa trafiła do Sądu Apelacyjnego, który stwierdził, że reklamy Plusa wprowadzały w błąd i utrzymał karę nałożoną przez UOKiK.
Sąd podkreślił, że reklama nie musi zawierać wszystkich elementów usługi, ale nie może przekazywać nieprawdziwych informacji. Zgodnie z wyrokiem, Polkomtel został zobowiązany do publikacji ogłoszeń w tv o decyzji – emisja 7 dni dwa razy w tygodniu.
– napisał UOKiK na Twitterze
Cyfrowy Polsat również przegrał przed Sądem Apelacyjnym i zapłacił karę, a następnie złożył skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego. Nie wiadomo, czy podobny krok zostanie wykonany w przypadku kary dla spółki Polkomtel.