Google ogłasza zmiany w zasadach dotyczących nazewnictwa aplikacji oraz ich ikon w sklepie Google Play. Gdy zostaną wprowadzone, deweloperzy będą musieli się do nich stosować lub ryzykować, że ich produkcje zostaną usunięte.
Sklep Google Play, który debiutował w 2008 roku, zawiera dziś miliony aplikacji, do których dostęp mają użytkownicy w ponad 190 krajach świata. Aby podjąć właściwą decyzję, którą aplikację pobrać, użytkownik musi otrzymać odpowiednią nazwę, a także obrazy, filmy czy opis. Google pracuje nad tym, aby te metadane były tworzone według określonych zasad.
Zobacz: Asystent Google z funkcją uczenia poprawnej wymowy imion i nazwisk
Zobacz: Alphabet prezentuje wyniki Google za Q1 2021 - jest się czym chwalić
Ponieważ tytuł, ikona i nazwa aplikacji są najważniejszymi elementami umożliwiającymi odnajdywanie w sklepie Google Play, amerykański gigant przygotowuje się do uruchomienia nowego zestawu zasad, dzięki czemu aplikacje będą lepiej rozpoznawalne. Te nowe zasady to:
Tytuł, ikona i nazwa dewelopera aplikacji, które nie spełniają nadchodzących zasad, nie będą dozwolone w Google Play. Data wprowadzenia tych zmian nie została jeszcze podana, ale można się tego spodziewać jeszcze w tym roku.
Kilka przykładów niepoprawnych nazw przedstawiają poniższe grafiki. Zaczynamy od tytułu i ikony, które są zgodne z wprowadzanymi zasadami.
A teraz trzy przykłady, jak nie powinno to wyglądać. Niedozwolone będzie sugerowanie, że aplikacja jest "top" lub "best", a także słowa sugerujące promocję czy zachęcające do pobrania. To samo dotyczy nadużywania wielkich liter czy znaków specjalnych, a także emotikon.
Google wprowadzi też nowe wytyczne dotyczące opisów oraz innych zasobów związanych z aplikacją w sklepie Google Play. Będą się one koncentrować na następujących kwestiach:
Powyższe zasady mają zacząć obowiązywać w drugiej połowie 2021 roku.
Zobacz: Harmony OS 2.0 na pokładzie telefonu Huawei Mate X2 [wideo]
Zobacz: Huawei bez Google Play: Już można zamawiać jedzenie przez Bolt Food
Źródło tekstu: Google