W II kwartale 2019 roku w Orange Polska przybyło 70 tys. klientów abonamentowych, pomarańczowy światłowód dociera do prawie 3,8 mln domów i mieszkań, w 130 miastach, a liczba rodzin korzystających z pakietów konwergentnych wzrosła do 1,3 mln. Operator wypracował wyższe przychody oraz EBITDAaL, odpowiednio o 2% i 2,7% w ujęciu rocznym.
Na koniec II kwartału 2019 roku baza klientów Orange wzrosła we wszystkich kluczowych segmentach i wyniosła:
Pomarańczowym wciąż spada baza klientów telefonii stacjonarnej, w ostatnim kwartale do 2,228 mln z 2,322 mln w I kwartale tego roku. Jednocześnie minimalnie wzrosła baza klientów telefonii VoIP, z 1,006 mln, do 1,031 mln. Usługa ta dodawana jest do ofert Orange Love.
Zobacz: Zawsze bez limitu - nowa taryfa w Orange na kartę
Orange ciągle traci klientów Internetu mobilnego. Na koniec czerwca 2019 roku było ich 0,895 mln. Dla porównania jeszcze rok wcześniej było ich ponad 1,1 mln. Baza kart M2M wzrosła do 1,534 mln.
Przychód Orange Polska wyniósł w II kwartale 2019 roku 2,759 mld zł (IFRS16), o 2% więcej niż rok wcześniej. Wskaźnik EBITDAaL (EBITDA po uwzględnieniu kosztów leasingu) osiągnął 710 mln zł (wzrost o 2,7% rok do roku), zysk operacyjny wyniósł 138 mln zł, a zysk netto 55 mln zł.
W całym pierwszym półroczu Orange Polska wypracował przychód w wysokości 5,537 mld zł, o 2,3% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wskaźnik EBITDAaL miał wartość 1,353 mld zł (+0,2% w ujęciu rocznym), zysk operacyjny 209 mln, a zysk netto 53 mln.
Zobacz: Orange: telefony, zegarki i inny sprzęt w ratach 0% od teraz dostępne dla wszystkich
Orange stale wyprzedaje nieruchomości. Operator zarobił na tym w 1H2019 25 mln zł. Usługi komórkowe przynoszą Pomarańczowym coraz mniej przychodu - 646 mln zł w II kwartale 2019 roku (680 mln rok wcześniej) i 1,286 mld zł w I półroczu tego roku (1,366 mld zł w 1Q2018). Wzrasta za to przychód z konwergencji - odpowiednio 384 mln zł i 753 mln w 2Q2019 i 1H2019 (316 mln zł i 607 mln zł rok wcześniej). Przychód ze sprzedaży sprzętu wyniósł w ostatnim kwartale 352 mln zł (307 mln zł rok wcześniej), a w całym półroczu 719 mln zł (658 mln zł rok wcześniej).
Orange Polska przeznacza coraz więcej środków na inwestycje, przede wszystkim na rozbudowę sieci światłowodowej. Szczegóły na poniższej infografice.
Zobacz: Orange Polska dofinansuje start-upy. Wybrał 9 najlepszych
- W drugim kwartale utrzymaliśmy pozytywny trend w dwóch kluczowych wskaźnikach: w ujęciu rocznym wzrosły przychody i EBITDAaL. Wyniki komercyjne są dobre, wzrasta konwergencja, usługi światłowodowe, był to również szczególnie dobry kwartał w usługach mobilnych. Co kluczowe, widzimy też pierwsze oznaki odwilży na rynku telekomunikacyjnym. W minionych miesiącach wprowadziliśmy nowe oferty w duchu strategii „więcej za więcej”. Zaproponowaliśmy klientom większe pakiety danych, odpowiadając na ich potrzeby oraz rosnące możliwości zakupowe Polaków. Wierzymy, że ta zmiana to początek nowego rozdziału dla polskiego rynku telekomunikacyjnego. Po wielu latach ostrej konkurencji skupionej na cenie, która doprowadziła do erozji wartości, zwracamy się w kierunku konkurowania głównie jakością i zakresem świadczonych usług. To wszystko pozwala nam potwierdzić całoroczne cele oraz wierzyć w trwały powrót naszej firmy na ścieżkę wzrostu.
- powiedział prezes Orange Polska, Jean-Francois Fallacher
Kluczowe wskaźniki KPI (w mln) | 2Q2018 | 2Q2019 |
Liczba usług komórkowych (liczba kart SIM) | 14,484 | 14,964 |
postpaid | 9,790 | 10,040 |
prepaid | 4,694 | 4,924 |
Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny) | 2,506 | 2,582 |
Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny) | 3,541 | 3,259 |
Internet mobilny | 1,104 | 0,895 |
M2M | 1,328 | 1,534 |
Liczba klientów usług TV | 0,900 | 0,972 |
liczba klientów ofert konwergentnych (1) | 1,436 | 1,628 |
(1) Od 1 kw. 2017 zmieniono definicję klientów ofert konwergentnych na klientów korzystających z usług stacjonarnego Internetu (w tym mobilnego Internetu do użytku stacjonarnego) w połączeniu z komórkową ofertą głosową, z korzyścią finansową.
Prepaid | Postpaid | Razem | |||
Ogółem | W tym biznes | ||||
1Q12 | 7,685 | 6,927 | 2,446 | 14,612 | |
2Q12 | 7,820 | 6,937 | 2,436 | 14,757 | |
3Q12 | 7,865 | 6,894 | 2,420 | 14,758 | |
4Q12 | 7,984 | 6,911 | 2,428 | 14,895 | |
1Q13 | 7,980 | 6,906 | 2,407 | 14,886 | |
2Q13 | 7,977 | 6,970 | 2,399 | 14,947 | |
3Q13 | 8,074 | 7,052 | 2,402 | 15,126 | |
4Q13 | 8,104 | 7,221 | 2,420 | 15,325 | |
1Q14 | 8,035 | 7,360 | 2,456 | 15,395 | |
2Q14 | 8,002 | 7,459 | 2,464 | 15,461 | |
3Q14 | 8,058 | 7,533 | 2,468 | 15,591 | |
4Q14 | 7,950 | 7,679 | 2,498 | 15,629 | |
1Q15 | 7,791 | 7,727 | 2,496 | 15,518 | |
2Q15 | 7,690 | 7,897 | 2,561 | 15,587 | |
3Q15 | 7,606 | 8,087 | 2,601 | 15,693 | |
4Q15 | 7,545 | 8,361 | 2,688 | 15,906 | |
1Q16 | 7,689 | 8,575 | 2,754 | 16,264 | |
2Q16 | 7,898 | 8,798 | 2,817 | 16,696 | |
3Q16 | 7,309 | 9,085 | 2,893 | 16,394 | |
4Q16 | 6,537 | 9,453 | 2,986 | 15,990 | |
1Q17 | 5,820 | 9,452 | bd | 15,272 | |
2Q17 | 4,983 | 9,573 | bd | 14,555 | |
3Q17 | 4,696 | 9,662 | bd | 14,358 | |
4Q17 | 4,698 | 9,726 | bd | 14,424 | |
1Q18 | 4,621 | 9,747 | bd | 14,368 | |
2Q18 | 4,694 | 9,790 | bd | 14,484 | |
3Q18 | 4,761 | 9,853 | bd | 14,614 | |
4Q18 | 4,883 | 9,922 | bd | 14,805 | |
1Q19 | 4,867 | 9,970 | bd | 14,837 | |
2Q19 | 4,924 | 10,040 | bd | 14,964 |
Liczba smartfonów (mln) | Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)* | |
1Q12 | 2,256 | 0,800 |
2Q12 | 2,574 | 0,848 |
3Q12 | 2,887 | 0,907 |
4Q12 | 3,262 | 0,985 |
1Q13 | 3,384 | 1,043 |
2Q13 | 3,526 | 1,079 |
3Q13 | 3,613 | 1,120 |
4Q13 | 3,804 | 1,165 |
1Q14 | 3,920 | 1,233 |
2Q14 | 4,044 | 1,319 |
3Q14 | 4,284 | 1,413 |
4Q14 | 4,581 | 1,521 |
1Q15 | 4,768 | 1,598 |
2Q15 | 4,965 | 1,700 |
3Q15 | 5,256 | 1,813 |
4Q15 | 5,470 | 2,012 |
1Q16 | 5,809 | 2,229 |
2Q16 | 5,996 | 2,473 |
3Q16 | 6,057 | 2,615 |
4Q16 | 6,291 | 2,666 |
1Q17 | 6,312 | 2,703 |
2Q17 | 6,441 | 2,788 |
3Q17 | 6,552 | 2,839 |
4Q17 | 6,744 | 2,889 |
1Q18 | 6,886 | 2,912 |
2Q18 | 7,006 | 2,934 |
3Q18 | 7,223 | 2,959 |
4Q18 | 7,447 | 2,967 |
1Q19 | 7,521 | 2,974 |
2Q19 | 7,658 | 2,994 |
* Liczone razem usługi abonamentowe, M2M i mobilny Internet do użytku stacjonarnego
ARPO w zł (ang. Average Revenue Per Offer, czyli średni przychód z oferty)
Usługi mobilne | Postpaid bez M2M | Prepaid | Razem | ||
Głosowe | Internet | Razem | |||
1Q16 | 40,5 | 27,6 | 38,2 | 9,6 | 23,0 |
2Q16 | 39,6 | 25,5 | 37,1 | 9,1 | 22,2 |
3Q16 | 39,3 | 23,5 | 36,5 | 9,2 | 22,1 |
4Q16 | 36,6 | 23,2 | 34,2 | 9,4 | 21,9 |
1Q17 | 35,1 | 22,3 | 32,8 | 9,3 | 21,8 |
2Q17 | 35,5 | 20,9 | 32,9 | 11,3 | 23,5 |
3Q17 | 33,1 | 20,3 | 30,9 | 13,0 | 23,5 |
4Q17 | 32,5 | 19,4 | 30,3 | 12,6 | 23,0 |
1Q18 | 31,1 | 19,1 | 29,2 | 11,9 | 21,9 |
2Q18 | 30,5 | 18,4 | 28,7 | 12,3 | 21,7 |
3Q18 | 30,5 | 17,8 | 28,7 | 12,6 | 21,7 |
4Q18 | 29,60 | 17,0 | 27,7 | 12,2 | 20,9 |
1Q19 | 28,6 | 16,4 | 26,9 | 11,4 | 20,0 |
2Q19 | 28,7 | 15,9 | 27,0 | 11,6 | 20,1 |
Usługi konwergentne | Dostępy stacjonarne wąskopasmowe (PSTN) | Dostępy stacjonarne szerokopasmowe | Hurtowe usługi komórkowe | |
1Q16 | 123,5 | bd | bd | 5,3 |
2Q16 | 121,6 | bd | bd | 5,3 |
3Q16 | 119,8 | bd | bd | 5,3 |
4Q16 | 116,5 | bd | bd | 5,9 |
1Q17 | 112,5 | 37,5 | 58,0 | 6,0 |
2Q17 | 105,0 | 36,9 | 57,3 | 6,7 |
3Q17 | 102,8 | 37,1 | 58,8 | 7,3 |
4Q17 | 103,1 | 37,1 | 56,6 | 7,7 |
1Q18 | 100,8 | 36,9 | 56,6 | 7,2 |
2Q18 | 102,4 | 36,9 | 56,8 | 7,6 |
3Q18 | 103,0 | 36,9 | 56,6 | 7,6 |
4Q18 | 101,9 | 36,7 | 56,3 | 7,6 |
1Q19 | 101,4 | 36,0 | 55,5 | 7,1 |
2Q19 | 101,9 | 36,2 | 54,9 | 7,5 |
AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia liczba minut wykorzystywana przez użytkownika)
Prepaid | Postpaid | Zagregowane | |
1Q12 | 92,3 | 236,5 | 160,8 |
2Q12 | 95,8 | 239,6 | 163,7 |
3Q12 | 91,3 | 243,4 | 162,6 |
4Q12 | 90,6 | 251,7 | 165,6 |
1Q13 | 90,2 | 253,1 | 165,7 |
2Q13 | 94,5 | 264,6 | 173,7 |
3Q13 | 91,3 | 266,8 | 173,2 |
4Q13 | 90,8 | 273,7 | 176,3 |
1Q14 | 90,5 | 279,7 | 186,3 |
2Q14 | 93,5 | 294,7 | 190,1 |
3Q14 | 96,3 | 299,1 | 194,2 |
4Q14 | 97,4 | 305,6 | 198,7 |
1Q15 | 100 | 335,6 | 210,9 |
2Q15 | 106 | 345,0 | 220,1 |
3Q15 | 107,8 | 341,3 | 221,1 |
4Q15 | 107,5 | 342,5 | 223,9 |
1Q16 | 105,3 | 345,0 | 225,3 |
2Q16 | 104,4 | 359,3 | 231,8 |
3Q16 | 104,7 | 351,1 | 230,4 |
4Q16 | 113,7 | 354,5 | 244,7 |
1Q17 | 121,7 | 342,5 | 248,0 |
2Q17 | 133,2 | 341,0 | 259,8 |
3Q17 | 151,9 | 335,7 | 269,5 |
4Q17 | 156,5 | 346,4 | 278,7 |
1Q18 | 162,0 | 353,9 | 285,8 |
2Q18 | 166,3 | 349,7 | 284,7 |
3Q18 | 164,1 | 344,6 | 279,9 |
4Q18 | 163,4 | 353,3 | 284,7 |
1Q19 | 161,9 | 357,9 | 286,5 |
2Q19 | 163,0 | 356,6 | 285,8 |
CHURN (wskaźnik odejść)
prepaid | postpaid | |
1Q12 | 16,7% | 3,9% |
2Q12 | 16,8% | 3,4% |
3Q12 | 17,2% | 3,5% |
4Q12 | 15,0% | 3,4% |
1Q13 | 15,5% | 3,7% |
2Q13 | 15,1% | 3,6% |
3Q13 | 14,6% | 3,3% |
4Q13 | 14,8% | 3,4% |
1Q14 | 14,9% | 3,4% |
2Q14 | 14,9% | 3,3% |
3Q14 | 16,4% | 3,4% |
4Q14 | 16,8% | 3,5% |
1Q15 | 16,7% | 3,7% |
2Q15 | 16,1% | 3,2% |
3Q15 | 17,0% | 3,0% |
4Q15 | 16,9% | 3,0% |
1Q16 | 15,7% | 3,0% |
2Q16 | 15,2% | 2,8% |
3Q16 | 16,8% | 2,7% |
4Q16 | 18,1% | 2,8% |
1Q17 | 21,3% | 3,1% |
2Q17 | 25,0% | 2,8% |
3Q17 | 17,5% | 2,9% |
4Q17 | 10,9% | 3,2% |
1Q18 | 14,6% | 3,1% |
2Q18 | 11,3% | 2,7% |
3Q18 | 10,4% | 2,8% |
4Q18 | 8,9% | 2,8% |
1Q19 | 10,8% | 2,8% |
2Q19 | 10,2% | 2,5% |
Źródło tekstu: Orange
na ukraińskim olx promocja, starlinki z polskicg darów , już za 20% ceny. dowolna ilość . odkup sobi ...
Ogarną kredyt na ciebie a ty będziesz spłacać :)
Ustalajcie sobie hasło klucz, jak dzwoni taki boot pytasz o takie hasło i nie ma szansy by znał odpo ...
Whats’up, Twitter i inne nie szpiegują? Co za cynizm
Jaka jest definicja "legendarnosci"? Ile milionów ludzi używa jej w 200 krajach na świecie?