DAJ CYNK

Prezesi polskich firm nie doceniają portali społecznościowych

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3672

Polscy prezesi nie dostrzegają jeszcze, że profesjonalne korzystanie z mediów społecznościowych może poprawić wizerunek i notowania firmy. Wzorem do naśladowania są pod tym względem Francuzi.



Polscy prezesi nie dostrzegają jeszcze, że profesjonalne korzystanie z mediów społecznościowych może poprawić wizerunek i notowania firmy. Wzorem do naśladowania są pod tym względem Francuzi.

Sieć ECCO International Communications Network przyjrzała się temu, jak szefowie firm korzystają z mediów społecznościowych, zwłaszcza LinkedIna i Twittera. W przedstawionym w sierpniu badaniu wzięło udział czterystu szefów firm o największej kapitalizacji z ponad 20 krajów na całym świecie.

Polacy wypadli w tym zestawieniu niestety bardzo słabo. 30% szefów polskich firm korzysta z serwisu LinkedIn, a tylko 5% ma swój profil na Twitterze. Dalej pod tym względem uplasowali się tylko prezesi z Rosji i Niemiec. Natomiast pierwsze miejsce w zestawieniu zajęli Francuzi. Wśród francuskich CEO aż 70% ma profil na LinkedInie, a 35% na Twitterze. Na drugim miejscu znaleźli się Norwegowie, a na trzecim Australijczycy - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paulina Krukowska, redaktor serwisu PRoto.pl.

Eksperci z grupy On Board Think Kong, która jest polskim przedstawicielem sieci ECCO International Communications Network, wskazują, że korzystanie z mediów społecznościowych przez prezesów może pomóc im w budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa i poprawić jego notowania. Może też przyczynić się do poprawy kontaktów z rynkiem i stanowić kanał dystrybucji materiałów na temat firmy.

Redaktorka serwisu PRoto.pl zwraca też uwagę na raport opublikowany w sierpniu przez ośrodek badawczy eMarketer. Wynika z niego, że młodzi Internauci będą coraz rzadziej korzystać z Facebooka. Na jego smadpach najbardziej skorzysta Snapchat. W sierpniowym raporcie analitycy eMarketera przewidują, że w tym roku popularność Snapchata w grupie wiekowej 18-24 lata zwiększy się o 19,2%. Serwis buduje coraz bardziej zaangażowaną społeczność. Po raz pierwszy w historii może w tym roku dojść do sytuacji, kiedy w obu grupach wiekowych - 12-17 lat oraz 18-24 lata - więcej użytkowników będzie korzystać ze Snapchata niż z obu serwisów Marka Zuckerberga.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: newseria

Przewiń w dół do następnego wpisu