DAJ CYNK

eSkrzynka po miesiącu. Poczta Polska chwali się cyfryzacją

Mieszko

Taryfy, promocje, usługi

eSkrzynka po miesiącu

Miesiąc temu Poczta Polska wprowadziła nową usługę, która umożliwia elektroniczny odbiór poleconej korespondencji listowej. Okazuje się, że odbiór listów poleconych w eSkrzynce cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów. Poczta wręcz się chwali przyspieszającą cyfryzacją, ale też przypomina o końcu świadczenia usługi.

Zobacz: List polecony odbierzemy elektronicznie w eSkrzynce

W eSkrzynce zamiast tradycyjnej papierowej przesyłki klienci otrzymują polecony w formie elektronicznej. W ciągu miesiąca od uruchomienia usługi zaczęło z niej korzystać 5 tys. osób. Co dziesiąty zarejestrowany użytkownik otrzymał już swoją korespondencję w formie dokumentu elektronicznego. Czy to dużo? Jak na pierwsze tygodnie takie wyniki można uznać za zadowalające, jednak na tle innych scyfryzowanych usług urzędowych te liczby nie robią wielkiego wrażenia, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że eSkrzynka ruszyła w środku epidemii, gdy motywacja do skorzystania z niej była większa.

Zobacz: Profil Zaufany ma już 6 milionów Polaków
Zobacz: Już ponad milion Polaków ma e-dowód

eSkrzynka – jak to działa?

Na wniosek klienta Poczta Polska przetwarza przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępnia ją w eSkrzynce. Cyfrową skrzynkę trzeba wcześniej założyć przy użyciu własnego profilu zaufanego. Znajduje się w niej zarówno zeskanowana koperta, jak i cała korespondencja. O nadejściu nowej korespondencji adresat jest informowany e-mailem. Oprócz dokumentu w formie elektronicznej Poczta Polska przesyła list na wskazany adres po miesiącu od jego zeskanowania.

eSkrzynka, wprowadzona przez Pocztę Polską przy współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, była odpowiedzią na potrzebę ograniczania bezpośredniej obsługi interesantów w czasie pandemii. Usługa cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów, co potwierdza, że zarówno Poczta Polska, jak i Polacy są gotowi na rozwój usług cyfrowych. eDoręczenia ułatwią i przyspieszą komunikację między obywatelami i instytucjami państwowymi.

Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju

Należy pamiętać, że z usługi wyłączone są przesyłki wysyłane przez sądy i trybunały, prokuraturę oraz inne organy ścigania, a także komornika sądowego. 

Niestety, możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej Poczta Polska będzie świadczyć tylko do 30 września br. Nie wiadomo, jakie są dalsze, związane z tym plany Poczty.

Zobacz: Jesteś na kwarantannie? Poczta o tym wie i przetrzyma twoją przesyłkę
Zobacz: InPost: nowe usługi „Multiskrytka” i „Podaj Dalej”

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Poczta Polska

Przewiń w dół do następnego wpisu