DAJ CYNK

List polecony odbierzemy elektronicznie w eSkrzynce

Dodane przez: msnet

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 17181

eSkrzynka list polecony odbiór elektroniczny

Ministerstwo Cyfryzacji oraz Poczta Polska wprowadzają usługę, dzięki której będzie możliwe odbieranie listów poleconych elektronicznie, bez konieczności bezpośredniej obsługi w miejscu zamieszkania lub w placówce pocztowej.

Korzystanie z usługi jest dobrowolne. Na życzenie klienta Poczta Polska przetworzy nadchodzącą do niego przesyłkę poleconą na dokument elektroniczny i udostępni ją w eSkrzynce użytkownika, założonej przy użyciu profilu zaufanego. Dostępna tam będzie zarówno sama korespondencja, jak i zeskanowana koperta. Niezależnie od tego, każda przesyłka zostanie po upływie miesiąca od zeskanowania przesłana na wskazany adres.

Zobacz: e-Awizo i Polecony do skrzynki - nowe usługi w Banku Pocztowym
Zobacz: E-doręczenia: list polecony z urzędu dotrze do nas elektronicznie

Z usługi wyłączone będą przesyłki wysyłane przez sądy i trybunały, prokuraturę i inne organy ścigania oraz komornika sądowego.

eSkrzynka baner

– Realizacja usługi przez Pocztę Polską umożliwiła tak szybkie wprowadzenie i zapewnienie jednolitości świadczenia dla każdego obywatela, a co ważne gwarancje jakości świadczonej usługi i najwyższe standardy bezpieczeństwa. To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też dla Poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny.

– powiedział Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju

Do skorzystania z usługi potrzebny jest profil zaufany. Proces zakładania eSkrzynki można rozpocząć wypełniając formularz dostępny pod tym adresem. Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej dostępna będzie do 30 września 2020 roku.

eSkrzynka instrukcja

Nowa usługa jest odpowiedzią Poczty Polskiej na wprowadzenie w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego. Poczta Polska, jako wyznaczony operator pocztowy, realizuje zadanie wykonywania usług pocztowych w sposób ograniczający bezpośrednią obsługę interesantów, w celu zapobiegania oraz zwalczania zakażenia wirusem SARS-Cov-2 i rozprzestrzeniania się wśród ludzi choroby zakaźnej COVID-19, wywołanej tym wirusem.

Zobacz: Tymczasowy profil zaufany na czas pandemii, byśmy nie biegali do urzędów
Zobacz: Profil Zaufany ma już 6 milionów Polaków

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Poczta Polska

Przewiń w dół do następnego wpisu