Temu to platforma sprzedażowa, która w ubiegłym roku weszła na polski rynek. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływa coraz więcej skarg na ten serwis, dotyczących możliwych naruszeń obowiązujących przepisów.
Temu to założona w 2022 roku platforma sprzedażowa. Start nastąpił w Bostonie (USA), jednak działalność serwisu opiera się przede wszystkim na sprzedaży produktów pochodzących z Chin. Właścicielem jest PDD Holding, do którego należy również chińska platforma Pinduoduo. Temu weszło na polski rynek w czerwcu 2023 roku i niemal od początku pojawiły się różne kontrowersje, dotyczące tej platformy. Ostrzeżenia płynęły na przykład z Niemiec.
Zobacz: Zabójczo tani sklep wszedł do Polski. Niemcy jednak ostrzegają
Zobacz: Lepiej usuń to z telefonu. Wysyła twoje rozmowy do Chin
Zobacz: Co trzeci Polak już skorzystał z tej aplikacji. Kraje UE biją na alarm
Zobacz: Czy Temu jest niebezpieczne? Mamy oficjalny komentarz
Zobacz: Tańsze zakupy na Temu? Eksperci ostrzegają przed przekrętem
Z działalnością Temu są związane różne wątpliwości, między innymi związane z możliwością omijania przez tę platformę dyrektywy Omnibus. Przepisy te wymagają, by przedsiębiorca organizujący wyprzedaż, informował o najniższej cenie danego produktu lub usługi z ostatnich 30 dni. Takich zapisów podobno nie stosuje Temu ani na swojej stronie internetowej, ani w komunikacji marketingowej. Dlatego działalności platformy przygląda się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, o czym informują Wirtualnemedia.pl.
Jesteśmy w trakcie analizy sygnałów które do nas trafiły. Cztery pochodzą od konsumentów, jeden od przedsiębiorcy. Trzy z nich dotyczą naruszenia dyrektywy Omnibus.
– dowiedziały się Wirtualnemedia.pl od UOKiK
Naruszenia związane z Omnibusem to nie jedyne "winy" platformy Temu. Konsumenci skarżą się również na temat jakości i dostępności produktów, a także sprzedaży artykułów niespełniających norm. Dodatkowo, w reklamach na Facebooku są podawane inne ceny niż na stronie Temu. Cała sprawa jest o tyle istotna, że – jak podaje Mediapanel – w styczniu tego roku Temu.com miał w Polsce 3,69 mln odwiedzających, o 0,47 miliona więcej niż miesiąc wcześniej. W tym samym czasie Allegro.pl zanotowało spadek z 9,65 mln do 9,12 mln odwiedzających.
Zobacz: Banki w Polsce żerują na ofiarach? UOKiK sprawdzi 15 instytucji
Zobacz: Epaka leciała w kulki? Zapłaci prawie 6 mln zł kary
Wszystkich głosujących: 891
Źródło ankiety: UOKiK sprawdza Temu. Są skargi na nieprawidłowości w serwisie
Źródło zdjęć: yanishevska / Shutterstock.com
Źródło tekstu: Wirtualnemedia.pl