DAJ CYNK

PE: Komisja Przemysłu za zniesieniem roamingu

19.03.2014

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 4458

Ważne 9

2

Komisja Przemysłu Parlamentu Europejskiego głosowała w sprawie rozporządzenia o jednolitym rynku telekomunikacyjnym. Poparła regulację, która do końca 2015 r. pozwoli znieść opłaty roamingowe w całej Unii Europejskiej.

We wtorek Komisja Przemysłu Parlamentu Europejskiego głosowała w sprawie rozporządzenia o jednolitym rynku telekomunikacyjnym. Poparła regulację, która do końca 2015 r. pozwoli znieść opłaty roamingowe w całej Unii Europejskiej.

Zaaprobowana przez komisję propozycja to jeden z elementów pakietu telekomunikacyjnego, zaproponowanego przez Komisję Europejską we wrześniu 2013 r. Jego celem jest stworzenie jednolitego rynku usług telekomunikacyjnych w UE, m.in. poprzez zniesienie opłat roamingowych czy ochronę prawną neutralności sieci (zakaz blokowanie i ograniczanie treści internetowych). Konsumenci mają także uzyskać prawo do przystępnie sformułowanej umowy, z większą liczbą porównywalnych informacji, rozszerzone uprawnienia do zmiany operatora lub umowy.

Zobacz: KE przyjęła nowy plan reform rynku telekomunikacyjnego

Nowe regulacje mają być głosowane 3 kwietnia podczas posiedzenia Parlamentu Europejskiego. Obecnie państwa członkowskie UE uzgadniają rozporządzenie w grupach roboczych. Komisja oczekuje ostatecznego porozumienia do końca 2014 r.

Zobacz: KE: Dzięki zniesieniu opłat roamingowych operatorzy zyskaliby 300 mln nowych klientów
Zobacz: W 2018 roku roaming będzie stanowił 8% przychodów operatorów

Źródło tekstu: KE, PAP, wł

Komentarze
Zaloguj się
23. ~psz
0

2014-03-24 22:36:18

Do wszystkich, którzy pytają, co z cenami połączeń międzynarodowych (z Polski do UE), to projekt przewiduje, że:A. Rozmowa z dowolnego kraju UE do dowolnego kraju UE ma być nie droższa niż koszt połączenia długodystansowego wewnątrz kraju abonenta - w Polsce nie ma rozróżnienia, więc to nie problem.B. Koszt ma być nie wyższy, niż obecnie narzucone limity roamingowe.

Odpowiedz

22. code
0

2014-03-24 15:46:54

@3 @20: jest mowa o zniesienie roamingu, a nie podpisywaniu umów z operatorem z innego kraju i używanie karty w innym. Jako, że nie ma ustalonych procedur ściągania zadłużeń w Unii, operator np francuski nie podpisze umowy z obywatelem innego kraju. Zostają tylko prepaidy.

Odpowiedz

21. ~
0

2014-03-22 18:43:25

Gospodarka centralnie sterowana.

Odpowiedz

20. Hose
0

2014-03-20 20:37:31

Tylko pozostaje jedno pytanie, jaki operator będzie rozwijał własną sieć skoro jego karty będą działały w innych sieciach darmowo? W tym przypadku pojawia się sensowne miejsce na MTR- masz sieć to zarabiasz, nie masz sieci a działają w niej twoje karty to dorzucasz się do jej działania. W innym wypadku kiepsko to widzę.

Odpowiedz

19. ~gosciu
0

2014-03-20 11:09:34

Roaming roamingiem - Play juz dawno (w zeszlym roku) dalo darmowy roaming europejski (na odbierane) a jak sie ma do dyrektyw parlamentu UE polaczenia miedzynarodowe wykonywane bedac w roamingu np z zagranicy do polski lub dalej lokalnie lub inny kraj UE?

Odpowiedz

18. ~olek
0

2014-03-20 09:01:02

No i co z tego, że roaming zostanie zniesiony, skoro rozmowy międzynarodowe z W4 do UE będą dalej po 2 PLN.

Odpowiedz

17. ~K.
0

2014-03-20 07:06:28

Nie cieszcie się, tak, bo zniesienie roamingu oznacza presję na wyrównanie cen w EU. A że Polska ma ceny raczej niskie, to u nas zapewne wzrosną.

Odpowiedz

15. ~pabloki
0

2014-03-19 20:33:15

Wczoraj czytałem że juz przegłosowano zniesienie roamingu od 15 grudnia 2015r. To jak to w końcu jest? Jedni głosują i są za, ale to napotyka na kolejne przeszkody i tylko naiwni uwierzą że uzgodnione stanowiska krajów UE będą za zniesieniem roamingu.

Odpowiedz

14. ~koniec roamingu
0

2014-03-19 20:26:30

@13 roaming moze i zniosa ale czy ceny zejda to juz inna sprawa. Na przyklad orange do dzisiaj robi łaske nowym klientom ktorzy moga dzwonic do play za 29 gr o ile aktywuja super hiper promocje. Polskie opy podrafia wydoic klientow doslownie na wszystkim. I na roamingu dalej beda kroic gruba kase.

Odpowiedz

13. ~Elżunia i Jerzy z Klanu na TVP
1

2014-03-19 20:14:56

roaming roamingiem, a co z polaczeniami miedzynarodowymi w obrebie UE?

Odpowiedz

12. ~Elżunia i Jerzy z Klanu na TVP
0

2014-03-19 20:14:06

3: wg badan UE, to polska jest jednym z najtanszych krajow jesli chodzi o koszt uslug telefonii komorkowej. wiec nie za bardzo wiem na co liczysz.

Odpowiedz

11. ~walko
1

2014-03-19 19:59:15

Tak dla ciekawostki dodam ze niemiecki Aldi-Talk juz od 5 marca nie pobiera juz zadnych oplat za roaming w UE. Znajac zycie nasi "kochani" operatorzy beda czekac do ostatniego dnia.....

Odpowiedz

10. ~
0

2014-03-19 19:02:46

@1, czego Ty oczekujesz od sirmarka? On ma w głowie międzynarodowy KONTENT :)

Odpowiedz

9. ~mirekb
0

2014-03-19 18:44:17

@8 substydiowanie skosne.dobre pytanie

Odpowiedz

8. ~karluum
0

2014-03-19 18:07:06

Ciekawe jak wzrosną opłaty za roamning poza UE...

Odpowiedz