Polacy przy bankomacie o tym zapominają. Urzędnicy interweniują

Nowe zmiany w bankomatach interfejsu mogą nie do końca być uczciwe względem klientów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zainteresował się sprawą.

Patryk Łobaza (BlackPrism)
14
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polacy przy bankomacie o tym zapominają. Urzędnicy interweniują

Gotówka jest w coraz mniejszym stopniu obecna w życiu wielu osób. Często zastępują ją bezgotówkowe płatności zbliżeniowe i przelewy, a banki coraz częściej nakładają prowizje za korzystanie z bankomatów. Nie wszystkie tego typu praktyki są uczciwe, co podkreśla UOKiK, który postanowił wszcząć postępowanie względem Euronetu.

Dalsza część tekstu pod wideo

UOKiK zajmie się sprawą bankomatów Euronetu

W ostatnim czasie klienci bankomatów Euronetu mogli zauważyć nowy interfejs. Już wcześniej eksponowana była płatna usługa "Wypłata PLN i Saldo", lecz teraz Euronet przeszedł sam siebie. Na ekranie startowym znajdziemy wyłącznie dwie opcje. Jedną z nich jest właśnie wcześniej wspomniana płatna usługa. Drugą opcją są "inne usługi", która przenosi nas na ekran z innymi funkcjami bankomatu.

Problem jest taki, że wypłaty gotówki w bankomatach Euronetu są darmowe. To sprawdzenie stanu konta objęte jest prowizją. Możliwa jest wypłata gotówki bez sprawdzania salda, lecz teraz ta opcja jest schowana w "innych usługach", podczas gdy płatna funkcja jest wyeksponowania. Łatwo zatem się naciąć i stracić kilka złotych.

Sprawę nagłaśniają użytkownicy Twittera, a Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdza wszczęcie postępowania w sprawie bankomatów Euronetu.