Santander Bank po raz kolejny ostrzega przed oszustwami. Bank właśnie wydał ostrzeżenie i podał cztery zasady. Warto je znać i stosować. I to niezależnie od tego, w jakim banku posiada się konto. Zasady te są uniwersalne.
Sandander Bank, już od jakiegoś czasu, prowadzi kampanię, ostrzegającą przed oszustwami, zatytułowaną "nie wierz w Bajki". Po raz kolejny na swoim profilu na Facebooku wydał ważne ostrzeżenie i zawarł w nim cztery zasady, które każdy posiadacz konta bankowego powinien znać.
Santander Bank przypomina o tym, że oszuści tylko czyhają na nasze pieniądze. Często wystarczy chwila nieuwagi i nadmierny pośpiech, a potem ciężko to wszystko odkręcić. Wszystko zaczyna się jednak podobnie. Od fałszywych postów, prowadzących do formularzy, które służą jedynie wyłudzeniu naszych danych. Atakujący, kiedy już zdobędą nasze dane, bez trudu okradną nas z oszczędności. Ale to nie wszystko. Obecnie, jednym z najpopularniejszych oszustw jest to na BLIK-a.
Otrzymujesz wiadomość, w której znajomy mówi, że ma problemy z płatnością ze swojego konta i prosi właśnie ciebie o wysłanie mu kodu BLIK? Przestępcy nie wahają się podszywać się pod twoich znajomych. Za każdym razem próbują wyłudzić pieniądze lub poufne dane. Jak się chronić?
Bank ostrzega jak uchronić się przed oszustwami
Cztery kluczowe zasady:
Kampania jest dość przyjemna wizualnie i trzeba przyznać, że zwraca uwagę. Ale przede wszystkim uczy, jak się chronić przed próbami ataku. A przestępcy nie oszczędzają nikogo. I nie trzeba mieć wcale konta w Santander Bank, aby paść ofiarą tego typu przestępstwa.
Zobacz: PKO BP z pilnym apelem do klientów. Zapamiętaj i przekaż innym
Zobacz: Masz konto w Santander? Pilny komunikat. Lepiej się zapoznaj
Źródło zdjęć: Telepolis.pl
Źródło tekstu: Santander, Facebook