Nic tak nie cieszy, jak nieoczekiwana wygrana w konkursie? Otóż, nie zawsze. W przypadku tego banku, rzekomi zwycięzcy nie mają zbyt wielu powodów do radości.
Santander Bank Polska apeluje do swoich klientów, aby uważali na pewne wiadomości, które obecnie zalewają social media. Klienci banku otrzymują wiadomość o rzekomej wygranej w konkursie bankowym. Do odbioru wygranej zachęca dołączony link, ale to nic innego jak zwykłe oszustwo.
Bank ostrzega swoich klientów, aby z wielką ostrożnością podchodzili do informacji umieszczanych w mediach społecznościowych. W tym momencie, kraży fałszywa informacja o wygranej w konkursie. Widząc taką wiadomość pod swoim zdjęciem, albo w komentarzu pod postem, użytkownik Facebooka może kliknąć odruchowo w celu zapoznania się ze szczegółami. Klinięcie w link to jest to coś, na co czekają oszuści. Klient banku za pośrednictwem fałszywego linka trafia na spreparowaną stronę, gdzie przez formularz zostaną pobrane od nas dane. Wszystko to pod pretekstem odbioru należnej nam nagrody.
W związku z zainstniałą sytuacją, Santander na swojej stronie internetowej ostrzega klientów i zachęca do przestrzegania kliku zasad:
To zasady ogólne, którymi powinniśmy się kierować w większości przypadków, nie tylko jeśli chodzi o ten jeden konkretny bank. Ponadto, zawsze weryfikujmy adres strony, na którą zostajemy przekierowywani. Często kryje ona w sobie wiele zaskakujących znaków.
Zobacz: Masz konto w PKO BP? Pilny komunikat. Lepiej się zapoznaj
Źródło zdjęć: Arkadiusz Bała / Telepolis.pl
Źródło tekstu: Santander