Nintendo Switch 2 sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Podano twarde dane

Wygląda na to, że graczom nie przeszkadza podwyżka cen sprzętu i gier. Nowy handheld Japończyków znika ze sklepowych półek w okamgnieniu.

Przemysław Banasiak (Yokai)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Nintendo Switch 2 sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Podano twarde dane

Nintendo opublikowało dane finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, ujawniając imponujące wyniki sprzedaży swojej nowej konsoli - Nintendo Switch 2. Od premiery sprzętu minęło zaledwie siedem tygodni, a już sprzedano ponad sześć milionów egzemplarzy konsoli w tzw. modelu "sell-through", czyli rzeczywistej sprzedaży do konsumentów. Na koniec czerwca liczba ta wynosiła dokładnie 5,82 miliona sztuk.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nadal są problemy z dostępnością w wielu krajach

Zainteresowanie oprogramowaniem również okazało się ogromne. Łączna sprzedaż gier na Nintendo Switch 2 wyniosła 8,67 miliona egzemplarzy. Największym hitem jest tu Mario Kart World, który sprzedał się w 5,63 miliona egzemplarzy, co oznacza, że niemal każdy nabywca konsoli zdecydował się również na zakup tej gry.

Nintendo przyznało również, że nadal są duże problemy z dostępnością. W oficjalnym oświadczeniu firma przeprosiła klientów za niedogodności:

Obecnie popyt na Nintendo Switch 2 przewyższa podaż w wielu krajach i przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie to powoduje. Będziemy kontynuować wzmacnianie naszych systemów produkcji i dostaw, aby dostarczyć jak najwięcej sprzętu na sklepowe półki.

Nintendo

Pomimo rewelacyjnego startu nowej konsoli, Japończycy nie zmieniają swojej ostrożnej prognozy na cały rok fiskalny 2026. Wciąż zakładają sprzedaż 15 milionów konsol Nintendo Switch 2 oraz 45 milionów sztuk oprogramowania do końca marca 2026 roku.

Imponujące liczby przełożyły się także na wyniki finansowe. Przychody netto w pierwszym kwartale wzrosły aż o 132,1% w porównaniu do ubiegłego roku - z 246,6 miliarda jenów (ok. 5,9 miliarda złotych) do 572,3 miliarda jenów (ok. 14,1 miliarda złotych). Niewielki spadek odnotowano natomiast w segmencie powiązanym z IP, gdzie przychody spadły z 17,5 miliarda jenów do 16,7 miliarda jenów (-4,4%), co firma tłumaczy mniejszymi wpływami z filmu "The Super Mario Bros. Movie".