Lidl otwiera nietypowy sklep. No tego to jeszcze nie było

Sieć Lidl zdecydowała się na uruchomienie nowego formatu sklepów. Będzie to pierwsza tego typu placówka.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Lidl otwiera nietypowy sklep. No tego to jeszcze nie było

Lidla kojarzymy przede wszystkim jako sklep spożywczy, czyli oferujący jedzenie i napoje. Co prawda znajdziemy w nim też wiele innych rzeczy, jak drogerie, a czasami nawet i ciuchy, ale to sprzedaż pożywienia jest głównym biznesem sieci. Pomimo tego Lidl otwiera nowy format sklepów, w których jedzenia nie będzie — donoszą Wiadomości Handlowe.

Dalsza część tekstu pod wideo

Lidl otwiera nowy format sklepów

Nowy sklep powstał w niemieckim Lottstetten, przy granicy ze Szwajcarią. Jest to pierwsza placówka Lidl z kategorii non-food. Oznacza to, że nie będzie w niej sprzedawana żywność. Zamiast tego sklep ma oferować produkty z kategorii Home & Living, czyli być konkurencją dla takich sieci, jak IKEA czy Jysk.

W tym sklepie Lidl skupia się na sprzedaży marek własnych, w tym: Crivit, Esmara, Livarno, Lupilu, Parkside oraz Silvercrest. To między innymi elektronika, narzędzia, małe AGD, zabawki, artykuły dziecięce, sprzęt sportowy, tekstylia i akcesoria domowe.

Co ciekawe, nie jest to pierwsza tego typu próba Lidla. Już wcześniej, na Węgrzech, sieć otworzyła sklep pod marką Parkside. Ten został uruchomiony pilotażowo i na razie jest jedyną tego typu placówką, ale podobno spotkał się z dużym zainteresowaniem, więc nie można wykluczyć kolejnych tego typu prób. Dla wielu sklepów inwestowanie w marki własne stało się niezwykle ważne, a przede wszystkim dochodowe.