DAJ CYNK

Wyniki Centertela w 4Q2010

WitekT

Wydarzenia

W IV kwartale 2010 roku Centertel miał przychody na poziomie 2,002 mld zł (wzrost o 6,4% w stosunku do IV kwartału 2009 roku), a w całym 2010 roku - 7,711 mld zł (o 34 mln zł mniej niż rok wcześniej). 31. grudnia operator miał 14,332 mln aktywnych kart SIM - o 191 tys. więcej niż 30. września.

W IV kwartale 2010 roku Centertel miał przychody na poziomie 2,002 mld zł (wzrost o 6,4% w stosunku do IV kwartału 2009 roku), a w całym 2010 roku - 7,711 mld zł (o 34 mln zł mniej niż rok wcześniej). 31. grudnia operator miał 14,332 mln aktywnych kart SIM - o 191 tys. więcej niż 30. września.

W IV kwartale Centertel pozyskał 63 tys. klientów prepaid i 128 tys. postpaid. Klienci prepaid stanowili 31. grudnia 51,5% bazy (spadek o 0,2 p.p. w IV kwartale).

W 2010 roku zysk EBITDA Centertela wzrósł o 1,9% względem 2009, przy marży 29,3% (wobec 28,6% w 2009 roku). Wzrost efektywności został osiągnięty głównie dzięki realizacji programu optymalizacji kosztów - można przeczytać w komunikacie.

Jak podaje Centertel w raporcie, w IV kwartale zasięg sieci 2G nie zwiększył się i obejmował 99,6% ludności Polski, a zasięg 3G wzrósł aż o 2,2 p.p. do 58,5%. Centertel miał na koniec grudnia udział w rynku na poziomie 30,4% pod względem ilości klientów (spadek o 0,1 p.p. względem końca września) i 31,3% pod względem wartości sprzedaży (bez zmian kwartał do kwartału).

Liczba aktywnych kart SIM:

Prepaid

Postpaid

Razem

1Q09 7,380 6,311 13,681
2Q09 7,318 6,450 13,768
3Q09 7,228 6,508 13,736

4Q09

7,090 6,624 13,714

1Q10

7,062 6,713 13,774

2Q10

7,238 6,792 14,029
3Q10 7,312 6,829 14,141
4Q10 7,375 6,956 14,332



liczba smartfonów (tys.)

klienci mobilnych usług szerokopasmowych (tys.)

1Q09

919

368

2Q09

1007

378

3Q09

1076

375

4Q09

1143

388

1Q10

1214

400

2Q10

1299

433

3Q10

1408

478

4Q10 1489 547


Kluczowe wskaźniki:

ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q09 20,2 75,1 44,8
2Q09 20,4 72,9 44,9
3Q09 20,9 69,4 43,8
4Q09 19,9 67,6 42,7
1Q10 19,2 64,5 41,2
2Q10 19,7 69,0 43,6
3Q10 20,3 66,9 42,8
4Q10 19,4 67,2 42,5


AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q09 60,3 206,5 125,8
2Q09 65,6 215,2 135,3
3Q09 71,3 215,3 139,2
4Q09 70,7 220,1 141,9
1Q10 78,0 219,2 146,6
2Q10 98,4 229,0 161,8
3Q10 99,2 229,3 162,1
4Q10 99,4 235,2 165,1


SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta) i SRC (ang. Subscriber Retention Cost, czyli koszt utrzymania abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

SRC

1Q09 13,6 512,8 137,5 605,9
2Q09 17,3 524,9 135,9 646,9
3Q09 7,8 488,6 118,2 580,4
4Q09 10,6 489,9 138,4 594,3
1Q10 9,8 485,2 133,5 531,0
2Q10 10,5 486,6 121,2 535,8
3Q10 9,4 533,7 128,5 537,7
4Q10 9,8 536,4 143,6 554,0


CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q09

20,7%

2,8%

2Q09

14,2%

2,6%

3Q09

17,7%

3,1%

4Q09

16,6%

3,3%

1Q10

15,1%

3,1%

2Q10

13,7%

2,8%

3Q10

16,2%

3,6%

4Q10 16,1% 3,1%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Grupa TP, wł