PKP Intercity z nowościami. Ważna zmiana dla podróżnych

PKP Intercity poinformowało o wdrażaniu nowego Systemu planowania i obsługi rozkładu jazdy. Informatyczna infrastruktura usprawni działania wewnątrz kolejowej spółki, ale mają ją odczuć również podróżni. Na realizację projektu przewoźnik przeznaczy ponad 7,6 mln zł.

Marian Szutiak (msnet)
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PKP Intercity z nowościami. Ważna zmiana dla podróżnych

Nowy system informatyczny wspierać będzie proces przygotowania i realizacji rozkładu jazdy w PKP Intercity. Aplikacja składać się będzie z pięciu elementów, które mają pozwolić na pełną informatyzację procesów biznesowych związanych z planowaniem, zarządzaniem i obsługą rozkładów jazdy. Są wśród nich:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • moduł komunikacyjny odpowiedzialny za pobieranie i dystrybucję zamówionych rozkładów jazdy,
  • moduł obsługujący międzynarodowy rozkład jazdy i komunikację z systemami zewnętrznymi,
  • moduł umożliwiający tworzenie modelu sieci krajowej i rozkładu jazdy,
  • moduł obiegowy umożliwiający projektowanie obiegowania pociągów spółki,
  • moduł zamówień rozkładów jazdy.

System planowania i obsługi rozkładów jazdy (SPIORJ) pozwoli na pełną cyfryzację procesu tworzenia rozkładu jazdy, a także jego realizację. Wdrożenie będzie miało istotny wpływ na funkcjonowanie wielu obszarów wewnątrz PKP Intercity. System ujednolici zasób wiedzy o ofercie, a pracownicy zyskają pełny dostęp do rozkładów jazdy, zarówno w obszarze czasu, jak i komponentów z nim związanych.

Ważną zmianą będzie również dostępna online informacja o potrzebach taborowych. Dane z systemu SPIORJ umożliwią szacowanie dostępności taboru na podstawie udostępnionych projekcji przyszłych rozkładów, a także określanie potrzeb w zakresie przyszłych inwestycji.

Dynamiczne zmiany na rynku wymagają dużych inwestycji w rozwój technologii. Rozumiemy tę potrzebę, dlatego inwestujemy nie tylko w rozwój zdalnych kanałów sprzedaży, lecz także w wewnętrzne systemy wpływające na pracę naszych pracowników. Nowe narzędzie usprawni działanie spółki, na czym skorzystają również nasi pasażerowie.

– powiedział Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity

W wyniku przeprowadzonego przetargu realizacją inwestycji zajmie się PKP Informatyka, która jest odpowiedzialna również za stworzenie systemu sprzedaży internetowej e-IC 2.0 oraz wdrożenie i utrzymanie nowego Centralnego Systemu Sprzedaży.

Realizacja wdrożenia systemu SPIORJ to kolejny krok w budowaniu potencjału spółek kolejowych opartego o kompetencje sektorowe, a także potwierdzenie ścisłej współpracy celem dostarczenia pasażerom wysokiej jakości obsługi i nowoczesnych rozwiązań.

– powiedział Tadeusz Turzyński, prezes zarządu PKP Informatyka