Smartfon marki Qualcomm ma całkiem niezły aparat (według DxOMark)
Asus stworzył dla firmy Qualcomm Smartphone for Snapdragon Insiders. Urządzenie to właśnie zostało przetestowane przez serwis DxOMark pod kątem jakości zdjęć i filmów, rejestrowanych przez wbudowane aparaty fotograficzne.

W lipcu 2021 roku firma Qualcomm wydała własny smartfon o nazwie Smartphone for Snapdragon Insiders. Pod tą koszmarną nazwą kryje się zaprojektowane przez firmę Asus urządzenie, które ma między innymi 6,78-calowy wyświetlacz AMOLED FullHD+ 144 Hz i Snapdragona 888 pod maską. Tylny zestaw fotograficzny składa się tu z trzech aparatów:
- głównego o rozdzielczości 64 Mpix: Sony IMX686, obiektyw 26,6 mm z przysłoną f/1.8, PDAF, OIS,
- ultraszerokokątnego o rozdzielczości 12 Mpix: Sony IMX363, obiektyw 14,3 mm z przysłoną f/2.2, PDAF,
- "teleobiektywu" o rozdzielczości 8 Mpix: obiektyw z przysłoną f/2.4, zoom optyczny 3x, PDAF, OIS.
Uzupełnieniem aparatów jest laserowy autofocus 8x8 oraz lampa błyskowa LED.



Zobacz: Qualcomm wydał własny telefon - ma koszmarną nazwę
Zobacz: Następny układ Qualcommu to jednak nie Snapdragon 895?
Możliwości fotograficzne smartfonu marki Qualcomm zostały sprawdzone przez serwis DxOMark. Ten ocenił na 142 punty jakość zdjęć, na 74 punkty efekty zoomowania i 111 punktów za wideo. Dało to ogólną ocenę na poziomie 133. Dzięki niej Qualcomm Smartphone for Snapdragon Insiders zajął piąte miejsce w rankingu, ustępując trzem smartfonom Huawei (P50 Pro, Mate 40 Pro+ i Mate 40 Pro) oraz jednemu Xiaomi (Mi 11 Ultra).
Wśród zalet serwis DxOMark wymienił:
- ogólnie szybki i dokładny autofocus,
- szumy pod dobrą kontrolą,
- dobre możliwości WYSIWYG w wersji zapoznawczej,
- dokładny balans bieli, szybki autofocus i dobra ekspozycja w wideo,
- dobrze kontrolowane szumy w filmach wewnątrz i na zewnątrz.
Znalezione wady to:
- czasami niski kontrast w trudnych, wysokokontrastowych scenach,
- lokalna utrata tekstur, widoczne czasem artefakty,
- sporadycznie niedokładne odwzorowanie kolorów i lekkie zaróżowienie,
- balans bieli w ujęciach tele, szczególnie na krótkim dystansie i przy słabym oświetleniu,
- niski poziom szczegółowości na filmach nagranych przy słabym oświetleniu.