Wiadomości
Oświadczenie E-Telko w sprawie zerwania umowy przez Orange
Otrzymaliśmy oświadczenie firmy e-Telko sp. z o. o. w sprawie konfliktu z Orange Polska dotyczącego usług kolokacji.
42
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

e-Telko sp. z o. o.
Orange Polska
Bernharda Friedla
Szanowni Państwo
Działając w imieniu e-Telko Sp. z o.o., jako prezes zarządu, w nawiązaniu do wczorajszego oraz przedwczorajszego artykułu dotyczącego konfliktu pomiędzy e-Telko Sp. z o.o. a Orange Polska S.A. dotyczącego usług kolokacji przedstawiam stanowisko e-Telko Sp. z o.o.
E-Telko Sp. z o.o. uważa, że Orange Polska S.A. wykorzystuje dominującą pozycję na rynku oraz to, że świadczenie usług telekomunikacyjnych opiera się w ogromnej mierze na infrastrukturze telekomunikacyjnej należącej do Orange Polska S.A. Przede wszystkim zdumiewające jest to, że brak zapłaty w terminie za 2 faktury za kwotę niższą niż 12.000 zł netto (które de facto zostały zapłacone), powoduje, że Orange Polska S.A. ryzykuje pozbawienie możliwości dzwonienia dziesiątków tysięcy abonentów, w tym szpitali.
O tym, że zaprzestanie świadczenia usług kolokacji spowoduje niemożność wykonywania połączeń przez abonentów (w tym szpitali) Orange Polska S.A. była informowana wielokrotnie, między innymi na spotkaniu z przedstawicielami Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Spółka kilkakrotnie wzywała Orange Polska S.A. do cofnięcia oświadczenia o wypowiedzeniu umowy kolokacji, ale Orange Polska S.A., wykorzystują pozycję monopolisty, nie wyraziła na to zgody narażając jednocześnie tysiące abonentów na możliwe problemy.
Bernhard Friedl - Prezes Zarządu e-Telko Sp. z o.o.
Działając w imieniu e-Telko Sp. z o.o., jako prezes zarządu, w nawiązaniu do wczorajszego oraz przedwczorajszego artykułu dotyczącego konfliktu pomiędzy e-Telko Sp. z o.o. a Orange Polska S.A. dotyczącego usług kolokacji przedstawiam stanowisko e-Telko Sp. z o.o.
- W pierwszym rzędzie chciałbym doprecyzować sytuację z wypowiedzianą przez Orange Polska S.A. umową kolokacji. Oświadczam, że powodem wypowiedzenia przez Orange Polska S.A. w dniu 27 lutego 2018 r. umowy kolokacji był brak zapłaty przez e-Telko w terminie wymagalności 2 faktur VAT na łączną kwotę wynikającą z obu faktur w wysokości 11 634,52 zł netto, które nota bene zostały zapłacone w dniu 28 lutego 2018 r. Jest to marginalny procent miesięcznych rozliczeń między e-Telko a Orange Polska, co może świadczyć tylko o tym, że posłużyło to jedynie jako pretekst do już wcześniej podjętych przez Orange Polska decyzji.
- Orange Polska S.A. wypowiedziała umowę kolokacji pomimo tego, że pomiędzy stronami miały miejsce rozmowy dotyczące potrąceń wzajemnych wierzytelności oraz że wzajemne miesięczne rozliczenia sięgają milionowych kwot.
- Orange Polska S.A. dokonała jednostronnego potrącenia wzajemnych wierzytelności w kwocie 598 193,13 zł (bez uwzględnienia ww. faktur za kolokację), co zdaniem e-Telko Sp. z o.o., było działaniem celowym, pozwalającym Orange Polska S.A. na wypowiedzenie umowy kolokacji. Co symptomatyczne Orange Polska S.A. potrąciła zadłużenie najmłodsze, a nie zadłużenie najstarsze (czyli faktury za kolokację).
- Dzień po wypowiedzeniu umowy kolokacji e-Telko Sp. z o.o. zapłaciła za ww. faktury i złożyła do Orange Polska S.A. wniosek o cofnięcie wypowiedzenia. E-Telko Sp. z o.o. dwukrotnie pisemnie i dwukrotnie emailowo wzywała Orange Polka S.A. do cofnięcia wypowiedzenia. Orange Polska S.A. odmówiła cofnięcia złożonego wypowiedzenia, pomimo tego, że e-Telko informowała Orange Polska S.A, że zaprzestanie świadczenie usług kolokacji (w tak krótkim okresie) nie pozwala na rozpoczęcie świadczenia usług w jakikolwiek inny sposób. E-Telko Sp. z o.o. informowało Orange Polska S.A, że takie działanie stanowi zagrożenie ciągłości świadczenia usług dla dziesiątek tysięcy abonentów, w tym szpitali i innych instytucji publicznych.
- Niezrozumiałe jest dla e-Telko Sp. z o.o. wyłączenie przez Orange Polska S.A. punktu styku z e-Telko Sp. z o.o. w Rzeszowie z uwagi na wypowiedzenie umowy kolokacji z 2009 r., gdyż obie spółki od sierpnia 2017 r. obowiązuje decyzja SOR wydana przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
- E-Telko, pomimo, że uważa, że strony obowiązuje bezpośrednio decyzja SOR, dla bezpieczeństwa abonentów, złożyła w dniu 1 kwietnia 2018 r. przez system Orange Polska S.A. zamówienia na kolokację, dodatkowo tego samego dnia e-Telko Sp. z o.o. ponowiła emailowo zamówienia na kolokację. Do chwili obecnej e-Telko Sp. z o.o. nie otrzymała odpowiedzi na złożone wnioski. W dniu dzisiejszym e-Telko Sp. z o.o. ponownie, tym razem pisemnie, złożyła zamówienia na kolokacje.
- Pomiędzy stronami toczą się sprawy sądowe niezwiązane ze świadczeniem usług kolokacji. e-Telko Sp. z o.o. traktuje obecne stanowisko Orange Polska S.A. jako jeden z elementów wyegzekwowania spornych należności bez wyroków sądowych.
E-Telko Sp. z o.o. uważa, że Orange Polska S.A. wykorzystuje dominującą pozycję na rynku oraz to, że świadczenie usług telekomunikacyjnych opiera się w ogromnej mierze na infrastrukturze telekomunikacyjnej należącej do Orange Polska S.A. Przede wszystkim zdumiewające jest to, że brak zapłaty w terminie za 2 faktury za kwotę niższą niż 12.000 zł netto (które de facto zostały zapłacone), powoduje, że Orange Polska S.A. ryzykuje pozbawienie możliwości dzwonienia dziesiątków tysięcy abonentów, w tym szpitali.
O tym, że zaprzestanie świadczenia usług kolokacji spowoduje niemożność wykonywania połączeń przez abonentów (w tym szpitali) Orange Polska S.A. była informowana wielokrotnie, między innymi na spotkaniu z przedstawicielami Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Spółka kilkakrotnie wzywała Orange Polska S.A. do cofnięcia oświadczenia o wypowiedzeniu umowy kolokacji, ale Orange Polska S.A., wykorzystują pozycję monopolisty, nie wyraziła na to zgody narażając jednocześnie tysiące abonentów na możliwe problemy.
Bernhard Friedl - Prezes Zarządu e-Telko Sp. z o.o.
Zobacz:
Zobacz: