HTC: konsumenci są uzależnieni od informacji

Z badania przeprowadzonego przez HTC na dziesięciu rynkach wskazuje, iż potrzeba ciągłego dostępu i konsumpcji krótkich informacji owocuje lepiej poinformowanym społeczeństwem, posiadającym szerszy punkt widzenia.

Redakcja Telepolis
5
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
HTC: konsumenci są uzależnieni od informacji

Z badania przeprowadzonego przez HTC na dziesięciu rynkach wskazuje, iż potrzeba ciągłego dostępu i konsumpcji krótkich informacji owocuje lepiej poinformowanym społeczeństwem, posiadającym szerszy punkt widzenia.

Według HTC wyniki te podważają przeświadczenie, że media społecznościowe ogłupiają. Ludzie potrzebują informacji:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • 52% osób sprawdza informacje codziennie
  • Tuż po przebudzeniu sprawdzamy informacje - niemal połowa (42%) z 10 tys. badanych konsumentów przyznaje, że sprawdzają wiadomości w ciągu godziny od wstania z łóżka, a ponad jedna trzecia (38%) sprawdza informacje z ciągu godziny od pójścia do łóżka.
  • Jesteśmy uzależnieni od informacji - prawie dwie trzecie (63%) pytanych przyznaje potrzebę bycia pierwszymi poinformowanymi o informacjach ze świata.
  • Mamy je wszystkie - 65% pytanych przyznaje, że patrzy na wiadomości z szerszej perspektywy, ponieważ posiada szeroki dostęp do wielu źródeł informacji i opinii
  • Wiemy wszystko - 72% z nas, dzięki łatwiejszemu dostępowi do informacji, czuje się lepiej poinformowanych odnośnie tego co dzieje się na świecie




  • Historia ważniejsza od jej źródła - ponad połowa konsumentów (55%) bardziej interesuje się historią samą w sobie, niż źródłem jej pochodzenia.
  • Różnica pokoleń - 50% konsumentów powyżej 55 roku życia pozostaje lojalna tradycyjnej formie przekazywania informacji; w przypadku osób poniżej 25 roku życia grupa ta stanowi 34 %.
  • Informacje stają się społecznościowe - niemal połowa (45%) osób poniżej 25 roku życia rozróżnia informacje prasowe od wpisów na portalach społecznościowych.