iOS 13.5.1 zwiększa drenaż baterii w iPhone'ach. To wina działającej w tle aplikacji muzycznej
Niektórzy użytkownicy iPhone'ów po po zaktualizowaniu na nich systemu do iOS 13.5.1 zaczęli zgłaszać problemy z szybszym wyczerpywaniem się baterii. W dużym stopniu było to spowodowane aplikacją Muzyka i jej wysoką aktywnością w tle.

Problem szybkiego wyczerpywania się baterii dopadł zarówno osób korzystających z nowych iPhone'ów, jak i tych starszych, w których można zaktualizować oprogramowanie iOS do wersji 13.5.1. Dzieje się tak wtedy, gdy aplikacja Apple Music nie jest używana. Ta jest czasem bardzo aktywna w tle przez kilka godzin dziennie nawet wtedy, gdy nie była używana przez dłuższy czas (na przykład kilka tygodni) lub w ogóle.
Zobacz: Apple Music na telewizorach Samsung Smart TV od teraz wyświetla teksty piosenek
Zobacz: iOS 14 obnażył niedobre praktyki. Aplikacje za często czytają dane ze schowka



- Właśnie kupiłem nowy iPhone 11 kilka dni temu, a moja bateria znika tak szybko. Nie używałem jeszcze nawet aplikacji Apple Music, a ta twierdzi, że działa w tle od ponad 18 godzin i zużywa 95% mojej baterii. Mój telefon jest również bardzo gorący z tego powodu. Obawiam się, że to zabije baterię w moim nowym telefonie.
- Telefon płonie. Wyłączone odświeżanie aplikacji w tle. Ponownie uruchomiony telefon. Zdrowie baterii 91%. iPhone X z systemem iOS 13.5.1. Musiałem naładować kilka razy w ciągu dnia żeby nadążyć za zużyciem energii. Pomocy?
- Mam dokładnie ten sam problem z moim iPhone'em 11, niedawno zaktualizowanym do IOS 13.5.1. Nigdy nie miałem włączonego odświeżania aplikacji w tle i nie szukałem żadnego utworu do pobrania w aplikacji Muzyka. Mogę spróbować wykonać kopię zapasową telefonu w iTunes i zrobić reset później. Mam nadzieję, że Apple wkrótce rozwiąże ten problem.
- wybrane komentarze użytkowników iPhone'ów
Raporty o szybszym wyczerpywaniu baterii w iPhone'ach z powodu działania w tle aplikacji muzycznej sięgają kwietnia tego roku, ale w ciągu ostatniego tygodnia liczba zgłoszeń gwałtowni wzrosła. Niektóre źródła sugerują, ze firma Apple mogła zmienić jakieś ustawienie po stronie serwera, co powoduje te problemy.
Odinstalowanie aplikacji Apple Music rozwiązało u niektórych użytkowników iPhone'ów problem z drenażem baterii, ale nie jest to raczej dobre rozwiązanie dla subskrybentów muzycznej usługi Apple'a. Pojawiły się też inne porady, jak sobie radzić z problemem, ale nie u wszystkich jest to skuteczne:
- wymuś zamknięcie aplikacji Apple Music,
- uruchom ponownie / zresetuj iPhone'a,
- usuń aplikację Apple Music i zainstaluj ją ponownie,
- wyłącz automatyczne pobieranie (ustawienia > Muzyka > Automatyczne pobieranie),
- wyłącz odświeżanie aplikacji w tle (Ustawienia > Ogólne > Odświeżanie aplikacji w tle > wyłącz Muzykę),
- wyłącz dane mobilne (ustawienia > Muzyka > Dane komórkowe),
- anuluj wszystkie pobrania w bibliotece muzycznej.