W Twisto zainwestowali Australijczycy z ZIP, fintech pozyskał na rozwój płatności odroczonych 72 mln zł
Australijki fintech ZIP dołączył do grona inwestorów Twisto, podobnie jak fundusz Elevator Ventures. Pozyskaną kwotę 72 mln zł Twisto przeznaczy na rozwój płatności odroczonych w Europie Środkowej.

Twisto, fintech specjalizujący się w odroczonych płatnościach za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych, pozyskał 72 mln zł (16 mln euro) na rozwój działalności na dotychczasowych oraz nowych rynkach. Skorzysta też z know-how, jakie do spółki wniosą nowi inwestorzy.



Jest wśród nich ZIP, fintech z Australii, inwestor branżowy, który usługi płatności odroczonych oferuje na rynkach australijskim, nowozelandzkim, brytyjskim i amerykańskim. ZIP jest notowany na giełdzie w Sydney, gdzie w 2020 r. uzyskał status unicorna, czyli spółki o kapitalizacji przekraczającej 1 mld USD.
Finansowanie dla Twisto to pierwsza inwestycja australijskiego fintechu w Europie kontynentalnej i druga (po Wielkiej Brytanii) inwestycja w Europie. ZIP jest uważany za jednego ze światowych liderów płatności w modelu „kup teraz, zapłać później”. Działa w tym samym segmencie rynku jak Twisto: oferuje płatności odroczone online (w sklepach internetowych) i offline (w sklepach stacjonarnych, dzięki aplikacji połączonej z kartą płatniczą). Z usług i produktów ZIP korzysta 5,3 mln klientów na czterech rynkach. Spółka zatrudnia 500 osób.
Elevator Ventures to z kolei fundusz fintech, wspierany przez austriacki Raiffeisen Bank International. W tej rundzie finansowania udział wzięli także obecni inwestorzy Twisto: Finch Capital, Velocity Capital, ING Bank i austriacka grupa ubezpieczeniowa UNIQA.
Płatności odroczone w Twisto
Twisto oferuje płatności odroczone omnichannel. Dzięki aplikacji połączonej z kartą Mastercad zarejestrowany klient może przesunąć płatność w każdym sklepie (online i offline) do 45 dni za darmo. Osoby niezarejestrowane mogą przesuwać płatność o 21 dni w e-sklepach, które wdrożyły Twisto jako metodę płatności.
Z usług Twisto korzysta ponad 1,3 mln klientów w Polsce i w Czechach. Blisko 170 tys. osób to zarejestrowani użytkownicy aplikacji.