4 miliony użytkowników aplikacji IKO w PKO Banku Polskim

PKO Bank Polski podał dziś statystyki dotyczące swojej aplikacji mobilnej IKO i pochwalił się czterema milionami aktywnych użytkowników.  Dokonują oni co pół sekundy płatności mobilnej w internecie, co minutę – 140 przelewów, co godzinę - prawie 100 tys. logowań, codziennie – 7,4 mln interakcji. Bank zapowiada też kolejne nowości w IKO.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
4 miliony użytkowników aplikacji IKO w PKO Banku Polskim
Dalsza część tekstu pod wideo

Jak podaje PKO Bank Polski, w III kwartale 2019 roku liczba logowań do IKO była o 60 proc. większa niż do iPKO, czyli tradycyjnego serwisu internetowego banku. 

Z aplikacji IKO korzystają klienci PKO i Inteligo, łącznie są ich już 4 miliony i mowa o aktywnych aplikacjach, a nie liczbie pobrań czy instalacji.  Łącznie w ciągu 6 lat klienci wykonali za pomocą IKO blisko 290 milionów transakcji mobilnych. Aplikacja jest używana najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych. Dużą popularnością cieszy się możliwość kupienia biletu komunikacyjnego. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób ponad 558 tys. biletów – najczęściej z tej możliwości korzystano w Warszawie i Krakowie.

Poza biletami bank udostępnił w tym roku kilka innych nowości, z których chętnie korzystają klienci, takich jak dostęp do mobilnej autoryzacji, możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych, złożenia wniosku o konto walutowe, limit odnawialny i zmianę limitu odnawialnego, kartę kredytową i zmianę limitu karty czy podłączenia karty kredytowej jako źródło dla transakcji BLIK.

Jeszcze w tym roku bank planuje uruchomić kilka kolejnych rozwiązań w IKO jak bilety parkingowe, możliwość aktywacji aplikacji na zagranicznych numerach telefonów oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych.