PKO Bank Polski podał dziś statystyki dotyczące swojej aplikacji mobilnej IKO i pochwalił się czterema milionami aktywnych użytkowników. Dokonują oni co pół sekundy płatności mobilnej w internecie, co minutę – 140 przelewów, co godzinę - prawie 100 tys. logowań, codziennie – 7,4 mln interakcji. Bank zapowiada też kolejne nowości w IKO.
Zobacz: Z Twisto można płacić w każdym sklepie stacjonarnym i internetowym, w którym akceptowany jest Mastercard. Także za granicą
Zobacz: Już 62% Polaków płaci zbliżeniowo, w tym smartfonami
Jak podaje PKO Bank Polski, w III kwartale 2019 roku liczba logowań do IKO była o 60 proc. większa niż do iPKO, czyli tradycyjnego serwisu internetowego banku.
Z aplikacji IKO korzystają klienci PKO i Inteligo, łącznie są ich już 4 miliony i mowa o aktywnych aplikacjach, a nie liczbie pobrań czy instalacji. Łącznie w ciągu 6 lat klienci wykonali za pomocą IKO blisko 290 milionów transakcji mobilnych. Aplikacja jest używana najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych. Dużą popularnością cieszy się możliwość kupienia biletu komunikacyjnego. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób ponad 558 tys. biletów – najczęściej z tej możliwości korzystano w Warszawie i Krakowie.
Zobacz: e-Awizo i Polecony do skrzynki - nowe usługi w Banku Pocztowym
Zobacz: SkyCash udostępnia gotówkowe zasilenie konta
Poza biletami bank udostępnił w tym roku kilka innych nowości, z których chętnie korzystają klienci, takich jak dostęp do mobilnej autoryzacji, możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych, złożenia wniosku o konto walutowe, limit odnawialny i zmianę limitu odnawialnego, kartę kredytową i zmianę limitu karty czy podłączenia karty kredytowej jako źródło dla transakcji BLIK.
Jeszcze w tym roku bank planuje uruchomić kilka kolejnych rozwiązań w IKO jak bilety parkingowe, możliwość aktywacji aplikacji na zagranicznych numerach telefonów oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych.
Źródło tekstu: PKO Bank Polski