Po raz kolejny okazało się, że smartfon jest bardziej inteligentny od swojego właściciela. Urządzenie uchroniło go przed oszustwem, lecz głupota wygrała.
Sytuacja jakich wiele. Dzwoni nieznany numer, oszust przedstawia się jako pracownik banku i próbuje wycisnąć z ofiary pieniądze. Zwykle informuje o tym, że środki na koncie są zagrożone i należy je przelać na "bezpieczne konto". Tym razem jednak oszust zastosował inną taktykę.
Do mężczyzny z Indii zadzwonił "pracownik banku". Zamiast straszyć go, że pieniądze są zagrożone, poinformował go, że została mu przyznana nagroda w postaci karty płatniczej z wieloma środkami. Ofiara została poinstruowana, że aby odebrać nagrodę, należy pobrać aplikację ze sklepu i zalogować się.
Oszuści nie wzięli pod uwagę faktu, że ich cel może korzystać z iPhone'a, a w sklepie App Store nie było tej aplikacji i nie ma możliwości pobrania jej w inny sposób. Wydawać by się mogło, że na tym ta historia się skończy, jednak przestępcy pozostali niezłomni.
Podesłali swojej ofierze smartfona z systemem Android, by ten mógł pobrać aplikację i zalogować się na swoje konto bankowe. Naiwny mężczyzna postąpił zgodnie z instrukcjami oszustów, po czym z jego konta zniknęło około 90 tysięcy złotych (1,5 mln rupii indyjskich). Następnego dnia dostał telefon już od prawdziwych pracowników banku, którzy wyłapali podejrzaną transakcję i postanowili się z nim skontaktować. Na szczęście, dzięki działaniom banku połowę z utraconej kwoty udało mu się odzyskać.
Zobacz: Podasz numer telefonu, albo spadaj. Dziwna decyzja giganta
Zobacz: Ceny ogrzewania w górę? Znaleźli na to genialny sposób
Źródło zdjęć: Wirestock Creators / Shutterstock.com
Źródło tekstu: India Times