Wyniki T-Mobile po 3Q2018 - wzrosły przychody oraz liczba klientów usług kontraktowych
T-Mobile zakończył III kwartał z 10,693 mln aktywnych kart SIM. Oferty abonamentowe stanowiły 7,152 mln, natomiast oferty na kartę 3,541 mln.

W ciągu roku liczba usług świadczonych w T-Mobile Polska wzrosła o 396 tys., z czego 84 tys. w III kwartale 2018 roku. Miesiące lipiec – wrzesień przyniosły wzrost tylko w postpaidzie.
- Nasze wyniki pokazują to wyraźnie: mimo że polski rynek cechuje ogromna presja na ceny, to jednak jest na nim miejsce na takiego operatora jak T‑Mobile – skupiającego się na najwyższej jakości usług oraz konkurującego o klienta dzięki najnowszym technologiom oraz najlepszej jakości obsługi. Szczególnie cieszy nas stały spadek współczynnika odejść (churn), który w segmencie klientów kontraktowych osiągnął poziom najniższy od drugiego kwartału 2012 r. – to zasługa konsekwentnych inwestycji w jakość wszystkich punktów styku z klientem. W efekcie, nie tylko wzrosła liczba klientów, ale także średni przychód z klienta (ARPU). Oznacza to, że nasi klienci coraz chętniej wybierają wyższe plany taryfowe oraz korzystają z usług dodatkowych. Te czynniki przyczyniły się do poprawy naszego wyniku finansowego – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T-Mobile Polska.
Klienci doceniają jakość i innowacyjne rozwiązania



T-Mobile Polska chwali się kolejnym kwartałem, w którym operator zanotował stabilny wzrost zaufania klientów oraz satysfakcji z usług. Przyczynić się do tego miały takie zmiany, jak usprawnienie działania call center oraz nowa aplikacja mobilna. W tym czasie badania satysfakcji klientów pokazały wzrost zaufania oraz zadowolenia z obsługi, zwłaszcza w segmencie postpaid. Stan ten przełożył się na poprawę wskaźnika churn oraz pozytywny wynik MNP.
W trzecim kwartale T‑Mobile wprowadził na rynek ofertę rodzinną, która zaoferowała klientom między innymi płynne zarządzanie numerami wchodzącymi w jej skład. W segmencie prepaid rynek bardzo dobrze przyjął ofertę SuperNet Video, która w 3 miesiące zdobyła 80 tysięcy aktywnych użytkowników.
Segment SME wybiera Magenta BIZNES
W sektorze małych i średnich firm z ciepłym przyjęciem spotkało się wprowadzenie planów MagentaBIZNES, dająca możliwość korzystania w ramach wszystkich kart SIM w firmie z jednej, nielimitowanej oferty internetowej oraz oferująca szereg usług dodatkowych, takich jak zdalne usługi serwisowe IT, pakiet Office365 lub księgowość online. W ciągu pół roku od rozpoczęcia sprzedaży oferta zyskała zainteresowanie klientów i stanowiła 85% sprzedaży w segmencie SOHO VSE.
Stopniowy wzrost wskaźników finansowych
W III kwartale 2018 roku T-Mobile Polska wypracował przychody w wysokości 1,688 mld zł, czyli o 5,5% więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017. Wartość wskaźnika EBITDA wzrosła jednocześnie o 11,5%, do 418 mln zł.
- Niższy churn, wzrost bazy klientów oraz stabilizacja ARPU odbiły się pozytywnie na naszym wyniku finansowym. Jak wielokrotnie podkreślaliśmy, naszym priorytetem jest konsekwentna stabilizacja przychodów i wzrost wyniku EBITDA, który obecnie nie znajduje się już pod negatywnym wpływem regulacji roam-like-at-home. Cieszymy się, że wskaźniki finansowe zaczynają odzwierciedlać pozytywne działania, jakie podejmowaliśmy na przestrzeni ostatnich kwartałów - powiedział Juraj Andras, Członek Zarządu ds. Finansowych T‑Mobile Polska.
Inwestycje w cyfrową przyszłość
T-Mobile kontynuuje działania obliczone na przejście od operatora mobilnego w stronę firmy w pełni konwergnetnej. Po zawarciu umowy z Orange, gwarantującej dostęp do sieci światłowodowej operatora, dochodzącej do budynków wielorodzinnych, T‑Mobile zawarł kolejny kontrakt, tym razem z operatorem kablowym Nexera. Nowa umowa stanowi uzupełnienie tej zawartej z Orange, ponieważ umożliwia dostęp do łączy instalowanych przede wszystkim poza dużymi miejscowościami i doprowadzanymi do domów jednorodzinnych. Dzięki obu umowom oraz decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej, obligującej Orange do udostępnienia konkurentom sieci na obszarach regulowanych, oferta konwergentna operatora magentowej sieci do 2020 będzie dostępna w 4,5 miliona gospodarstw domowych, a pierwsi klienci będą mogli skorzystać z niej jeszcze w 2018 roku.
Jak podaje T-Mobile, najwyższa jakość sieci pozostaje priorytetem tego operatora. Spółka zamierza kontynuować inwestycje infrastrukturalne i utrzymać status lidera technologicznego. T‑Mobile inwestuje także w rozwój innowacyjnych usług, pozwalających na budowę potencjału wzrostu na przyszłość, prowadząc prace rozwojowe nad ofertą Smart City oraz rozwija portfolio usług cyberbezpieczeństwa.
Karty SIM | Abonament | Prepaid | Łącznie |
1Q15 | 6,784 mln | 9,010 mln | 15,794 mln |
2Q15 | 6,708 mln | 9,118 mln | 15,827 mln |
3Q15 | 6,640 mln | 9,056 mln | 15,696 mln |
4Q15 | 6,569 mln | 5,487 mln | 12,056 mln |
1Q16 | 6,518 mln | 5,303 mln | 11,821 mln |
2Q16 | 6,516 mln | 5,119 mln | 11,635 mln |
3Q16 | 6,541 mln | 4,680 mln | 11,221 mln |
4Q16 | 6,612 mln | 4,022 mln | 10,634 mln |
1Q17 | 6,696 mln | 3,533 mln | 10,229mln |
2Q17 | 6,741 mln | 3,510 mln | 10,251 mln |
3Q17 | 6,797 mln | 3,500 mln | 10,297 mln |
4Q17 | 6,921 mln | 3,533 mln | 10,454 mln |
1Q18 | 6,990 mln | 3,519 mln | 10,509 mln |
2Q18 | 7,068 mln | 3,541 mln | 10,609 mln |
3Q18 | 7,152 mln | 3,541 mln | 10,693 mln |
Przychód | EBIDTA | Marża EBIDTA | |
1Q15 | 1,602 mld zł | 544,1 mln zł | 34,0% |
2Q15 | 1,574 mld zł | 592,7 mln zł | 37,7% |
3Q15 | 1,638 mld zł | 689 mln zł | 42,1% |
4Q15 | 1,645 mld zł | 601 mln zł | 36,5% |
1Q16 | 1,649 mld zł | 524,8 mln zł | 31,7% |
2Q16 | 1,499 mld zł | 437 mln zł | 29,2% |
3Q16 | 1,618 mld zł | 542 mln zł | 33,5% |
4Q16 | 1,687 mld zł | 586,716 mln zł | 34,8% |
1Q17 | 1,572 mld zł | 431 mln zł | 27,5% |
2Q17 | 1,594 mld zł | 525 mln zł | 32,9% |
3Q17 | 1,600 mld zł | 375 mln zł | 20,3% |
4Q17 | 1,657 mld zł | 450 mln zł | 27,2% |
1Q18 | 1,567 mld zł | 401 mln zł | 25,6% |
2Q18 | 1,566 mld zł | 432 mln zł | 27,4% |
3Q18 | 1,688 mld zł | 418 mln zł | 24,8% |
Minuty na klienta | Abonament | Łączny |
1Q15 | 299 | 150 |
2Q15 | 311 | 154 |
3Q15 | 313 | 154 |
4Q15 | 322 | 172 |
1Q16 | 325 | 204 |
2Q16 | 334 | 213 |
3Q16 | 327 | 215 |
4Q16 | 338 | 232 |
1Q17 | 340 | 246 |
2Q17 | 330 | 248 |
3Q17 | 340 | 258 |
4Q17 | 356 | 269 |
1Q18 | 344 | 260 |
2Q18 | 333 | 253 |
3Q18 | 327 | 248 |
Przychód na klienta | Abonament | Prepaid | Łączny | Procent przychodu z usług niegłosowych |
1Q15 | 46 zł | 8 zł | 21 zł | 39% |
2Q15 | 45 zł | 8 zł | 24,5 zł | 39% |
3Q15 | 46 zł | 8 zł | 25 zł | 39% |
4Q15 | 42,7 zł | 8,5 zł | 26 zł | 40% |
1Q16 | 43,64 zł | 8,73 zł | 30,55 zł | 39% |
2Q16 | 39,33 zł | 8,74 zł | 26,22 zł | 46% |
3Q16 | 43,38 zł | 8,68 zł | 30,37 zł | 42% |
4Q16 | 47,10 zł | 8,56 zł | 34,26 zł | 42% |
1Q17 | 42,10 zł | 8,42 zł | 29,47 zł | 47% |
2Q17 | 42,56 zł | 12,76 zł | 29,79 zł | 48% |
3Q17 | 39,04 zł | 13,01 zł | 30,37 zł | 48% |
4Q17 | 42,60 zł | 12,78 zł | 29,82 zł | 50% |
1Q18 | 37,62 zł | 12,54zł | 29,26 zł | - |
2Q18 | 39,25 zł | 13,08zł | 30,53 zł | - |
3Q18 | 43,06 zł | 12,92 zł | 34,45 zł | - |