DAJ CYNK

Biedronka ma awarię. Klienci wychodzą bez płacenia (aktualizacja)

Piotr Urbaniak (gtxxor)

Wydarzenia

Biedronka ma poważną awarię. Klienci wychodzą bez płacenia

W sklepach sieci Biedronka doszło do masowej awarii terminali – donosi „Business Insider”. Klienci nie mogą zapłacić bezgotówkowo za zakupy.

Wedle statystyk już 3 na 4 Polaków częściej niż gotówką płaci kartą, więc awarie terminali potrafią być naprawdę dotkliwe. Przekonują się o tym właśnie klienci sklepów sieci Biedronka.

Niezależnie od lokalizacji, klienci Biedronki nie mogą zapłacić kartą. Jak podkreśla „Business Insider”, problem ma skalę ogólnopolską, gdyż takie przypadki odnotowano już m.in. w Warszawie, Gdańsku i Tarnowskich Górach.

Wedle relacji nie działają ani terminale przy kasach, ani kasy samoobsługowe. Nie mając przy sobie gotówki, o co obecnie nietrudno, pechowcy muszą zostawić zakupy i po prostu wyjść. 

Dyskont przyznaje się do trudności. Właściwej awarii doświadczył ponoć bank Pekao, który odpowiada za obsługę płatności w Biedronce. Przy czym ciekawostka jest taka, że ta instytucja wcześniej sama raportowała o problemach, tylko te miały zostać szybko wyeliminowane.

Awaria została zgłoszona przez bank - dostawcę usługi i dotyczy nie tylko naszych placówek. Jesteśmy w stałym kontakcie z dostawcą usługi, aby wspomagać go w prowadzonych po jego stronie pracach naprawczych. Przypominamy, że przy naszych placówkach funkcjonuje ponad 2,1 tys. bankomatów, z których klienci mogą wypłacić gotówkę

– czytamy w oświadczeniu Biedronki, cytowanym przez źródło.

Na tę chwilę, korzystając z mediów społecznościowych, sklep głównie przeprasza klientów za niedogodności. Ale wniosek jest jasny: idziesz do Biedronki, weź gotówkę, albo ryzykuj.

Aktualizacja: sytuacja wróciła do normy

Za pośrednictwem aplikacji mobilnej sieć Biedronka poinformowała, że awaria została naprawiona. Otrzymaliśmy ponadto bardziej obszerne wyjaśnienie sieci, które brzmi:

Informujemy, że awaria u dostawcy została usunięta, a płatności w naszych sklepach już działają. Awaria została zgłoszona przez bank - dostawcę usługi i dotyczyła nie tylko naszych placówek. Jednocześnie przypominamy, że przy naszych sklepach funkcjonuje ponad 2100 bankomatów, z których klienci mogą wypłacić gotówkę.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis.pl

Źródło tekstu: Business Insider, oprac. własne