Tolpis chce być jednym z tańszych operatorów, stawia na tanie połączenia zagraniczne
Włoska Eutelia, docelowo strategiczny inwestor spółki Tolpis, która zdobyła jedną z rezerwacji na częstotliwość 1800 MHz, zaoferuje Polakom rozmowy zagraniczne i niskie ceny. Zarys jego strategii przedstawił Pulsowi Biznesu Roberto Nardini, odpowiedzialny w koncernie Eutelia za operacje zagraniczne.
Włoska Eutelia, docelowo strategiczny inwestor spółki Tolpis, która zdobyła jedną z rezerwacji na częstotliwość 1800 MHz, zaoferuje Polakom rozmowy zagraniczne i niskie ceny. Zarys jego strategii przedstawił Pulsowi Biznesu Roberto Nardini, odpowiedzialny w koncernie Eutelia za operacje zagraniczne.
Nie zdecydowaliśmy jeszcze, jaki będzie nasz udział w projekcie. Negocjacje trwają. Nie domagamy się jednak większościowego pakietu — mówi Roberto Nardini. Eutelia to jeden z pięciu największych teleoperatorów we Włoszech.
Łączna wartość tego projektu wyniesie 250-300 mln euro w ciągu 5 lat, z czego większość zostanie wydana w ciągu 3. Sieć ma zacząć działać w ciągu 6, najpóźniej 12 miesięcy od wydania przez UKE decyzji rezerwacyjnej.
Skoncentrujemy się na tym, w czym jesteśmy już dobrzy we Włoszech. Będziemy celować w Polaków, którzy dużo dzwonią za granicę. Chcemy zostać najatrakcyjniejszym operatorem w tym segmencie. Interesują nas też młodzi klienci, którzy ściągają dużo kontentu. Poza tym będziemy konkurować ceną. Nie chcemy być najtańszym, ale jednym z najtańszych operatorów na polskim rynku — wylicza Roberto Nardini.
Przedstawiciel Eutelii nie ujawnia, ilu klientów nowy operator może pozyskać w ciągu najbliższych kilku lat. Odniósł się jednak do szacunków Centernetu, do którego trafi druga częstotliwość i który w ciągu pięciu lat chce zdobyć 2,5 mln klientów, określając je jako konserwatywne.