Na zakupy ze smartfonem

Coraz większa dostępność telefonów typu smartfon ma spory wpływ na sposób, w jaki robią zakupy ich amerykańscy użytkownicy. Pomocny w tym ma być przede wszystkim natychmiastowy dostęp do zasobów sieci, dzięki czemu mogą oni porównać produkty czy sprawdzić ich ceny wprost sprzed półki sklepowej.

Redakcja Telepolis
16
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Na zakupy ze smartfonem

Coraz większa dostępność telefonów typu smartfon ma spory wpływ na sposób, w jaki robią zakupy ich amerykańscy użytkownicy. Pomocny w tym ma być przede wszystkim natychmiastowy dostęp do zasobów sieci, dzięki czemu mogą oni porównać produkty czy sprawdzić ich ceny wprost sprzed półki sklepowej.

Pomocne w tym mają być przede wszystkim wbudowane w telefony czytniki kodów kreskowych, które pozwalają na natychmiastowy dostęp do informacji online o danym produkcie. Wśród nich znajdują się zarówno dane techniczne produktów, jak również np. informacja o średnich ich cenach czy promocjach w okolicznych sklepach czy portalach aukcyjnych.

Z pomocą przy robieniu zakupów, nie tylko tych świątecznych, przychodzą również wbudowane w telefony moduły GPS. Po odnalezieniu w okolicy bardziej korzystnej oferty, wskazują one konkretną lokalizację i kieruję tam swoich użytkowników krok po kroku. Smartfony wykorzystywane są również przez klientów do okazywania kuponów zniżkowych wprost z poziomu ich wyświetlaczy.

Takie postępowanie klientów z jednej strony pozwala im na dokonywanie zakupów po niższych cenach, z drugiej zaś - jest batem na sprzedawców, którzy w ferworze m.in. świątecznych zakupów starają się sprzedać produkty po wyższych, niż przeciętna, cenach.

Obecnie smartfony stanowią około 18% rynku telefonów w Stanach. Jednak do 2011 roku - według firmy analitycznej Nielsen - stanowić one będą ponad połowę wszystkich telefonów sprzedawanych na terenie USA.

Dalsza część tekstu pod wideo