Microsoft stracił prywatne dane użytkowników
Microsoft stracił prywatne dane użytkowników smartfonów Sidekick. Dostępne w amerykańskim oddziale sieci T-Mobile urządzenia przechowywały swoje dane w tzw. "chmurze". Podczas rozbudowy sieci doszło do nieodwracalnej utraty danych - zawinił Microsoft.
Microsoft stracił prywatne dane użytkowników smartfonów Sidekick. Dostępne w amerykańskim oddziale sieci T-Mobile urządzenia przechowywały swoje dane w tzw. "chmurze". Podczas rozbudowy sieci doszło do nieodwracalnej utraty danych - zawinił Microsoft.
Smartfony Sidekick spopularyzowane w USA to typowo internetowe urządzenia, które korzystają z rozwiązań zbliżonych funkcjonalnie do Microsoft Exchange, BlackBerry czy MobileMe. Dzięki synchronizacji z siecią kontakty, wpisy do kalendarza, a także pliki multimedialne przesyłane są na serwery oraz zwrotnie na telefony.
Podczas rozbudowy serwerowni (Storage Area Network) zapomniano o przygotowaniu stosownej kopii zapasowej, w wyniku czego doszło do utraty w/w danych. Przyzwyczajeni do aktualizowania oprogramowania użytkownicy szybko resetowali sprzęt, czyniąc jeszcze większe szkody - nie dość, że nie mieli już danych z powierzchni współdzielonej, to jeszcze usuwali te zapisane w smartfonach.
T-Mobile 10. października zawiesił sprzedaż sprzętu pod należącą do Microsoftu marką Sidekick. Trwają próby odzyskania choć części danych - jak jednak twierdzi sam Microsoft - szanse na to są znikome.