Coraz więcej coraz tańszych smartfonów
Podczas gdy w 2007 roku zaledwie 18% wszystkich sprzedanych smartfonów kosztowała nie więcej, niż 200 dolarów, w tym roku - wskaźnik ten ma wynieść już 27%. I wiele wskazuje na to, że taki trend wzrostowy utrzyma się w kolejnych latach - wynika z prognozy zaprezentowanej przez firmę analityczną ABI Research.
Podczas gdy w 2007 roku zaledwie 18% wszystkich sprzedanych smartfonów kosztowała nie więcej, niż 200 dolarów, w tym roku - wskaźnik ten ma wynieść już 27%. I wiele wskazuje na to, że taki trend wzrostowy utrzyma się w kolejnych latach
- wynika z prognozy zaprezentowanej przez firmę analityczną ABI Research.
Według przedstawionej analizy, w 2014 roku 45% wszystkich sprzedanych smartfonów będzie odznaczać się kosztem dla klienta końcowego nie wyższym, niż 200 dolarów. Stanie się tak nie tylko z powodu zmiany w podejściu klientów do smartfonów, ale również producentów i operatorów do sprzedaży i strategii marketingowych.
Jeszcze do niedawna ogromna większość klientów wybierała swój przyszły telefon na podstawie jego parametrów. Jednak wraz z pojawieniem się na rynku iPhone'a, podejście to uległo wyraźnej zmianie. Coraz większa liczba klientów wybiera bowiem swój kolejny telefon nie ze względu na jego możliwości, ale na system operacyjny, w oparciu o który on działa, i dostępne do niego oprogramowanie.
Według autorów badań, w pewnym momencie średnia cena smartfonów zatrzyma się na ustalonym poziomie. Trudno oczekiwać żeby spadła ona do 30 czy 50 dolarów, jednak w przyszłości to właśnie smartfony będą tą grupą telefonów, które sprzedawać się będą najlepiej.
Jak zauważają badacze, niektóre ze smartfonów nigdy nie są dotowane i sprzedawane przez operatorów. Dotyczy to najbardziej prestiżowych modeli, które charakteryzują się nie tylko smakiem i precyzją wykonania, ale również wyszukanym wyglądem. Jednak takie modele stanowią i w przyszłości stanowić będą zaledwie ułamek sprzedaży wszystkich smartfonów.