Tesla zamyka fabrykę pod Berlinem. Niemiecka jakość to już historia?

Tesla musi tymczasowo zamknąć fabrykę w Niemczech. Winna jest fatalna organizacja pracy i zawalenie planów produkcyjnych. Gdzie się podziała niemiecka jakość?

Michał Świech (Isand)
39
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Tesla zamyka fabrykę pod Berlinem. Niemiecka jakość to już historia?

Kiedyś Niemcy, a szczególnie niemiecka motoryzacja były znane z jakości. W to wierzyła większość świata. Sąsiad autora tego tekstu kiedyś wierzył, że niemieckie produkty nie mogą się zepsuć. Problemy fabryki Tesli w Niemczech uderzają jednak we wszystko, z czego Niemcy były dumne. W motoryzację i w organizację pracy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Niemiecka jakość odchodzi do lamusa? Tesla w Niemczech z problemami

Jeszcze kilka miesięcy temu Elon Musk i Olaf Scholz z wielką pompą otwierali fabrykę Tesla Gigafactory pod Berlinem. Teraz Tesla tymczasowo zamyka fabrykę. Powodem jest fatalna organizacja pracy i zawalenie wszelkich planów produkcyjnych.

Fabryka miała mieć już ponad 9 tysięcy pracowników, a ma 4,5 tysiąca. Rocznie w fabryce miało powstawać 500 tysięcy samochodów. Niemiecka fabryka realizowała ledwie 10% planu. Dochodziło do tego, że Tesla musi ściągać na rynek niemiecki samochody z fabryki w chińskim Szanghaju. 

Sytuacji nie poprawiał fakt, że samochody wyprodukowane w Niemczech zwyczajnie miały rozmaite usterki, których nie miały te wyprodukowane przez Chińczyków. Elon Musk postanowił zatem tymczasowo zamknąć fabrykę i w pierwszej kolejności rozwiązać problemy zakładu.