
Światowy Dzień Świadomości Dostępności to ważny moment dla Xboxa, aby docenić znaczenie ułatwień dostępu, uczcić niepełnosprawnych graczy i deweloperów, którzy są częścią globalnej społeczności graczy, oraz zwrócić uwagę na ostatnie prace, które ekipa Xboxa podejmuje w temacie ułatwień dostępu.
Światowy Dzień Świadomości Dostępności to szczególna data dla marki Xbox. W ten wyjątkowy dzień, docenionych zostaje 427 mln graczy z niepełnosprawnościami na całym świecie. Tym ważniejsze jest więc podkreślanie i ciągłe ulepszanie funkcji dostępności w ekosystemie Xbox.
Zważywszy na to, że 66% graczy przyznaje, że spotyka się z różnymi barierami podczas grania, bardzo ważnym jest tworzenie gier i rozwiązań zapewniających jak największe wsparcie dla ludzi z ograniczeniami motorycznymi. Z okazji Światowego Dnia Świadomości Dostępności (Global Accessibility Awareness Day), Xbox ogłasza nowe funkcje i ulepszenia takie, jak:
- Odświeżona strona poświęcona ułatwieniom dostępu, która pozwala graczom poznać ponad 150 funkcji, ustawień i elementów sterujących, obecnych na PC i konsolach.
- Nowe ustawienia dostępności w aplikacji Xbox na PC, w tym możliwość wyłączenia obrazów tła i animacji. Ustawienia te mają za zadanie pomóc graczom ograniczyć elementy wizualne, które mogą powodować zakłócenia, dezorientację lub irytację.
- Aktualizacja Microsoft Store, pozwalająca użytkownikom filtrować i wyszukiwać gry w oparciu o ich potrzeby i preferencje dotyczące dostępności. Do dyspozycji graczy oddanych zostanie 20 filtrów, na przykład ustawienia trudności, napisy i inne cechy, ułatwiające znalezienie gier spełniających każde warunki.

Poza wymienionymi wyżej usprawnieniami, Xbox nawiązał również globalne partnerstwa:
- Od maja do września „Zieloni” współpracują z koreańskim Narodowym Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Współczesnej (MMCA) przy wystawie zatytułowanej "Game Society”. Kolekcja prezentuje współczesne dzieła sztuki wizualnej ,ucieleśniające wyobraźnię i realizm gier. Jedna z ekspozycji będzie poświęcona dostępności gier i obejmie instalację kontrolera Adaptacyjnego Xbox, z którego będą mogli korzystać odwiedzający.
- Xbox Netherlands wspólnie z niepełnosprawnym graczem Paulem Van Der Made i Fundacją HiPerks pracują nad serią filmów pokazujących pozytywny wpływ grania przy użyciu kontrolera adaptacyjnego graczy z niepełnosprawnościami. Będzie można je obejrzeć za pośrednictwem holenderskich kanałów Xbox na TikToku, Instagramie i Twitterze.
- W ramach stałego partnerstwa, Xbox i Olimpiady Specjalne połączą siły podczas Światowych Igrzysk Olimpiad Specjalnych Berlin 2023. W czerwcu Xbox i Humanelektronik (spółką tworzącą rozwiązania dla osób z ograniczeniami motorycznymi) zaproszą sportowców i partnerów Unified do przestrzeni, gdzie będą mogli wypróbować różne funkcje ułatwień dostępu. Dodatkowo, będą oni mogli połączyć się z innymi uczestnikami z całego świata za pomocą uniwersalnego języka gry.
W ramach ciągłych działań, mających na celu rozwój funkcji dostępności, Xbox osiągnął poniższe kamienie milowe:
- Milion misji ukończonych w ramach Xbox Accessibility Ambassador Explorer Path. Jest to grywalizacja, która pozwala ambasadorom Xbox dowiedzieć się więcej o funkcjach dostępności, ale również testować te, które dopiero zostaną wdrożone.
- Nowe wytyczne dodane do Microsoft Game Accessibility Testing Service (MGATS) – usługi koncentrującej się na pomaganiu programistom w dodawaniu funkcji dostępności do ich gier. Program MGATS został uruchomiony w 2021 roku, aby pomóc wydawcom i programistom w walidacji dostępności ich gier i otrzymywaniu informacji zwrotnych od graczy z niepełnosprawnościami. Xbox ujawnił, że zarejestrowanych zostało ponad 13 000 godzin testów w ramach programu MGATS. Wszystko to w celu uczynienia gier bardziej zabawnymi i dostępnymi dla wszystkich.
Zobacz: Windows ma zyskać rewelacyjną funkcję z Xboxa, ale nie będzie to łatwe
Zobacz: Xbox Series S ma poważny problem. Chodzi o pamięć konsoli
Źródło zdjęć: Xbox
Źródło tekstu: Xbox