Apple ma coraz mniejszy udział w globalnym rynku smartwatchy

Inteligentne zegarki mają się coraz lepiej na globalnym rynku. W drugim kwartale 2022 roku dostarczono ich o 25% więcej niż rok wcześniej. Liderem rynku pozostaje Apple, chociaż Amerykanie czują na karku coraz większy oddech konkurencji.

Marian Szutiak (msnet)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Apple ma coraz mniejszy udział w globalnym rynku smartwatchy

Apple to od wielu kwartałów największy dostawca smartwatchy na światowe rynki, utrzymując swoją pozycję lidera również w kwartale zakończonym 30 czerwca 2022 roku. Choć jednak amerykański gigant wytwarza i sprzedaje ich coraz więcej (8,4 mln w 2Q2022, +6% rok do roku)), powoli traci udział w rynku na rzecz konkurencji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na rynek trafia za to coraz więcej zegarków marki Samsung. W drugim kwartale 2022 roku było ich 2,8 mln (+58% rok do roku), co dało Koreańczykom drugie miejsce (trzecie rok wcześniej). Podium zamyka Huawei (2,6 mln, +14% rok do roku).

Dostawca 2Q2022 1Q2022 Wzrost rok do roku
Wielkość dostaw Udział w rynku Wielkość dostaw Udział w rynku
Apple 8,4 mln 26,4% 7.9 mln 31,1% +6%
Samsung 2,8 mln 8,9% 1,8 mln 7,0% +58%
Huawei 2,6 mln 8,3% 2,3 mln 9,0% +14%
Noise 1,8 mln 5,8% 0,4 mln 1,5% +382%
Garmin 1,7 mln 5,5% 1,9 mln 7,6% -11%
Inni 14,3 mln 45,3% 11,1 mln 43,8% +29%
Razem 31,7 mln 100% 25,4 mln 100% +25%
Pokaż więcej


Tuż za podium znalazła się indyjska marka Noise, która dostarczyła na rynek 1,8 mln smartwatchy w 2Q2022, o 382% więcej niż rok wcześniej.