DAJ CYNK

PKO BP pręży muskuły. Polacy oszaleli na punkcie tej funkcji

Szymon Fiecek

Prawo, finanse, statystyki

PKO BP pręży muskuły. Polacy oszaleli na punkcie tej funkcji

PKO BP pochwalił się statystykami wykorzystania bankowej sztucznej inteligencji. Z jej pomocą przeprowadzono już 20 milionów rozmów, trwających łącznie ponad 273 tysiące godzin (to ponad 31 lat).

W PKO Banku Polskim działa obecnie 17 botów konwersacyjnych, wykorzystujących sztuczną inteligencję, a najstarszy z nich pracuje już 3 lata. Służą one na przykład do odbierania zgłoszeń na infolinii banku, przypominania klientom o spłacie zaległości, prowadzenia ankiet, badania skłonności do zakupu produktu oraz ochrony finansów klientów. W banku trwają obecnie prace nad kolejnymi rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji i rozwojem obecnych.

Zobacz: PKO BP z udogodnieniem dla kierowców. Chodzi o opłaty
Zobacz: PKO BP przenosi klientów do przyszłości. Dosłownie

Klienci PKO Banku Polskiego dzięki voicebotom mogą wygodnie, szybko i bezpiecznie skontaktować się z bankiem oraz załatwić wiele finansowych spraw. Boty wspierają konsultantów na infolinii w wykonaniu prostszych, powtarzalnych zadań, dzięki czemu uwalniają zasoby potrzebne do obsługi trudniejszych, bardziej skomplikowanych kwestii. Oparte na sztucznej inteligencji boty konwersacyjne to rozwiązania, które wpisują się w strategię rozwoju największego polskiego banku na najbliższe lata, dlatego stale je rozbudowujemy. PKO Bank Polski jako lider polskiego sektora finansowego, odpowiadając na potrzeby i wymagania klientów, będzie zwiększać także w tej dziedzinie swoje zaawansowanie cyfrowe i technologiczne.

– powiedziała Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim

Najbardziej zajęty kontaktami z klientami banku jest bot zajmujący się kierowaniem połączeń przychodzących na infolinię. Zastępuje on interaktywne menu głosowe („jeżeli jesteś klientem indywidualnym naciśnij 1”), wita klienta i prosi o informację w jakiej sprawie dzwoni, a następnie kieruje go do odpowiedniego konsultanta, udziela odpowiedzi lub pomaga wykonać operację bankową od początku do końca. Dzwoniący nie musi tracić czasu na kolejne „wciśnij 2, wciśnij 5” tylko od razu trafia tam, gdzie otrzyma wsparcie. Ten voicebot rozmawia na ponad 120 różnych tematów, a rozumie ich 280 i przeprowadził już łącznie 10 mln rozmów, obecnie prowadząc co miesiąc 500 tys. konwersacji.

Kiedy 3 lata temu wdrażaliśmy pierwsze voiceboty, niektórzy myśleli, że to tylko technologiczna ciekawostka. Dziś masowo wykorzystujemy sztuczną inteligencję w PKO Banku Polskim, a dynamicznie rosnąca liczba rozmów pokazuje, że klienci chętnie i często korzystają ze wsparcia botów konwersacyjnych. To nie są proste rozwiązania, lecz zaawansowane technologie, które pozwalają na swobodną komunikację w języku naturalnym, czyli tak, jak podczas rozmowy ze znajomymi i rodziną. Bankowe voiceboty są przez nas stale doskonalone i coraz lepiej odpowiadają na potrzeby klientów. Te obecnie działające, będą nadal rozwijane, ale też pracujemy już nad kolejnymi.

– dodał Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO BP

Milion użytkowników Asystenta głosowego IKO

Użytkownicy aplikacji mobilnej IKO chętnie korzystają z Asystenta głosowego, działającego w niej od ponad dwóch lat. Korzysta już z niego 1 mln użytkowników.

Od momentu uruchomienia Asystent głosowy IKO przeprowadził już 3 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 8,6 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym i nadal będzie ich przybywać.

Asystent głosowy umożliwia skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Te funkcje dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydają na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza.

Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie - w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej. Klienci mogą też poprosić o podsumowanie płatności kartą w dowolnym sklepie.

Od początku tego roku użytkownicy aplikacji mobilnej IKO mogą też za pomocą Asystenta głosowego zlecić analizę swoich płatności kartą z podziałem na 6 kategorii i 29 podkategorii. Dzięki temu mogą dokładniej kontrolować stan swoich finansów. Zyskali możliwość podsumowania szczegółowo swoich płatności kartą, w podziale na kategorie takie jak: „Zakupy”, „Usługi”, „Rozrywka”, „Transport”, „Podróże”, „Zdrowie i uroda” oraz uzyskania jeszcze bardziej precyzyjnych informacji w podziale na 29 podkategorii.

Na przykład, aby zobaczyć wydatki, które należą do kategorii „Zakupy” wystarczy zapytać „Ile wydaję na zakupy?” lub bardziej szczegółowo : „Ile wydaję na żywność?”, „Ile wydaję na ubrania?”, „Ile wydaję na zakupy w Internecie?” (podkategorie: „Produkty spożywcze”, „Odzież i obuwie”, „Zakupy internetowe”, „Elektronika”, „Dom i ogród”, „Prasa i książki”). O analizy wydatków i oszczędności zapytało już w sumie ponad 300 tys. użytkowników.

Przy pomocy asystenta można między innymi zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie. Wspieranych przez asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać. Wszyscy użytkownicy IKO, korzystający ze smartfonów z systemem operacyjnym Android lub iOS, mogą używać Asystenta od początku sierpnia 2020 roku. Nie muszą go instalować, wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w prawym dolnym rogu ekranu głównego (w najnowszej wersji aplikacji).

Zobacz: VeloBank kusi pieniędzmi. Dostaniesz 600 zł zwrotu
Zobacz: Revolut podnosi opłaty. Klienci nie będą zadowoleni

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Lech Okoń / Telepolis.pl

Źródło tekstu: PKO Bank Polski

Kredyty gotówkowe

Porównaj wszystkie kredyty w jednym miejscu

Alior Bank
Kredyt konsolidacyjny
RRSO: 10,36%Kwota do zapłaty: 5 799,65 zł

Rata: 161,10 zł

Darmowa porada
Alior Bank
Kredyt ze stałą ratą
RRSO: 10,36%Kwota do zapłaty: 5 799,65 zł

Rata: 161,10 zł

Darmowa porada
Alior Bank
Pożyczka Internetowa
RRSO: 10,36%Kwota do zapłaty: 5 799,65 zł

Rata: 161,10 zł

Darmowa porada

Kredyty dla firm

Porównaj wszystkie kredyty dla firm w jednym miejscu

Nest Bank
BIZnest Kredyt w Ratach - Profesjonalista
Prowizja: 1 995 złWaluta: PLNOkres: 6 miesięcy - 8 lat

Marża: od 0,1%

Darmowa porada
Nest Bank
BIZnest Kredyt w Ratach - Przedsiębiorca
Prowizja: 1 995 złWaluta: PLNOkres: 6 miesięcy - 8 lat

Marża: od 0,1%

Darmowa porada
Alior Bank
Kredyt Inwestycyjny
Prowizja: 150 złWaluta: PLN, EUR, USD, CHF, GBPOkres: maks. 20 lat

Marża: od 0,5%

Darmowa porada

Konta osobiste

Porównaj wszystkie konta osobiste w jednym miejscu

Toyota Bank
Konto młodzieżowe Click
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
Crédit Agricole
Konto dla Ciebie GO!
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0-3 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
Citi Handlowy
CitiKonto
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0-8 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada

Konta dla firm

Porównaj wszystkie konta dla firm w jednym miejscu

BNP Paribas
Konto Otwarte na Biznes Promocja „+1000 dla biznesu”
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

0 zł za prowadzenie konta przez rok w promocji,
0 zł 0 zł za przelewy internetowe w PLN i EUR więcej» (SEPA), w tym ZUS i US,
0 zł za użytkowanie karty debetowej, przy transakcjach bezgotówkowych na min. 500 zł/mies.,
0 zł za wpłaty i wypłaty w bankomatach usytuowanych w centrach Klienta.

Koszt miesięczny: 0 zł

Santander Bank Polska
Konto Firmowe Godne Polecenia w "Promocji godnej polecenia"
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Zyskaj nawet 2400 zł z kontem firmowym:
do 1200 zł zwrotu za transakcje kartą debetową lub B więcej» likiem
300 zł za skorzystanie z usług eKsięgowości
300 zł za podpisanie umowy o produkt kredytowy
300 zł za podpisanie umowy o leasing lub pożyczkę leasingową
300 zł za podpisanie umowy o terminal POS

Otwierając konto w promocji, to masz za 0 zł bezterminowo i bezwarunkowo:
0 zł za otwarcie i prowadzenie konta firmowego
0 zł za przelewy internetowe Elixir w PLN
0 zł za 10 przelewów natychmiastowych Bluecash w miesiącu
0 zł za przelewy w formie polecenia wypłaty w EUR
0 zł za realizację poleceń zapłaty i zleceń stałych
0 zł za przelewy do ZUS i Urzędu Skarbowego
A dodatkowo, jeśli wyrazisz i utrzymasz zgody marketingowe, to otrzymasz 1
0 zł za używanie pierwszej karty debetowej
0 zł za wypłaty z bankomatów w Polsce i na świecie
Promocja dostępna do 31 marca 2024 r.

Koszt miesięczny: 0 zł

Bank Millennium
Konto Mój Biznes w promocji
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0/1 zł

Otwórz Konto Mój Biznes, zaloguj się do aplikacji mobilnej, wpłacaj na konto min. 1000 zł w każdym z więcej» 5 kolejnych miesięcy, by zyskać:
do 600 zł – zwracamy 8% kosztów paliwa (maksymalnie 120 zł w każdym z 5 miesięcy), jeśli zapłacisz za nie firmową kartą
do 200 zł (maksymalnie 40 zł w każdym z 5 miesięcy) - za przelew do ZUS z formularza w Millenecie lub aplikacji
600 zł - jeśli podpiszesz umowę o terminal płatniczy i zapewnisz na nim wpływy min. 1000 zł do końca czerwca 2024 r.
600 zł - jeśli podpiszesz umowę leasingu z Millennium Leasing Sp. z o.o. na kwotę min. 30 000 zł do końca maja 2024 r.
600 zł - jeśli podpiszesz umowę kredytu firmowego na min. 30 000 zł do końca czerwca 2024 r.
400 zł - za założenie z firmy w Millenecie lub aplikacji

Koszt miesięczny: 0 zł

Karty kredytowe

Porównaj wszystkie karty kredytowe w jednym miejscu

BOŚ
Karta kredytowa MasterCard Standard
Oprocentowanie: 10.99Okres bezodsetkowy: 56 dni

Jest wygodnym i bezpiecznym narzędziem płatniczym (chargeback i przejęcie przez bank odpowiedzialnoś więcej» i za niautoryzowane transakcje). Gwarantuje większą swobodę, mogąc stanowić źródło dodatkowego finansowania. Przy tym, cechuje ją niska opłata za korzystanie i korzystne warunki zwolnienia. Wyposażona jest dodatowko w:
- program lojalnościowy Pricless Specials z usługą Twoje podróże, dzięki której zgromadzone punkty można wymienić na na bilety lotnicze, noclegi w hotelach, czy wynajem samochodów
- bezpłatne powiadomienia SMS m.in. o wystawieniu wyciągu oraz zbliżającym się terminie i kwocie do spłaty

Maks. limit: 25 000 zł

Darmowa porada
Bank Pocztowy
Karta Kredytowa
Oprocentowanie: 15.25Okres bezodsetkowy: 55 dni

Maks. limit: 20 000 zł

Darmowa porada
ING Bank Śląski
Karta kredytowa MasterCard
Oprocentowanie: 16.50Okres bezodsetkowy: 52 dni

- możliwość automatycznej spłaty zadłużenia z konta osobistego;
- możliwość dokonywania przelew więcej» w z karty kredytowej na dowolny rachunek bankowy w Polsce (poza rachunkami ZUS i US) - możliwość uniknięcia opłaty rocznej;
- brak konieczności posiadania konta osobistego w banku;
- możliwość bezpiecznego płacenia kartą w internecie (zabezpieczenie 3D Secure);
- odzyskanie pieniędzy za niezrealizowane zakupy (chargeback);
- czasowa blokada karty;
- możliwość samodzielnego ustawiania limitów transakcyjnych;
- możliwość dokonywania płatności za pomocą Google Pay, Apple Pay i Garmin Pay;
- usługa "Rozłóż na raty"

Maks. limit: 20 000 zł

Darmowa porada