DAJ CYNK

Comperia zaliczyła udany rok. Inwestycje zaczynają owocować

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Comperia wyniki finansowe 2021 udany rok

Grupa Comperia.pl wypracowała w 2021 roku przychody na poziomie 40,4 mln zł. Jak powiedział Wojciech Małek, członek zarządu spółki, to najlepszy rok w historii Grupy.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

Grupa Comperia.pl SA opublikowała wyniki finansowe osiągnięte w 2021 roku. Wynika z nich, że spółka osiągnęła 40,427 mln zł przychodu, o 70% więcej niż rok wcześniej. W tym samym okresie EBITDA osiągnęła wartość 6,575 mln zł, czyli o 227% więcej niż w 2020 roku.

Osiągnęliśmy wiele sukcesów na różnych polach działalności Grupy – rozwinęliśmy segment reklamy efektywnościowej, włączyliśmy projekt ComperiaRaty w nasze kanały sprzedaży. Zainwestowaliśmy też w segment ubezpieczeń i uruchomiliśmy portal do sprzedaży ubezpieczeń działający pod marką Compero.pl. Kolejną naszą nową marką jest Comfino – platforma do płatności w sklepach internetowych.

– powiedział Wojciech Małek, członek zarządu Comperia.pl SA

Usługa dla e-sklepów

W 2021 roku Comperia uruchomiła usługę Comfino.pl. Jest to rozwiązanie płatnicze dla e-sklepów, tak zwany marketplace płatności, które działa jak wtyczka dla e-commerce. Po zaimplementowaniu w sklepie internetowym dopasuje ona opcje zapłaty za produkt lub usługę do danego klienta, proponując mu płatność odroczoną, raty lub kredyt.

To pierwsza platforma finansowa łącząca banki, fintechy oraz klientów B2C i B2B.

– powiedział Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA

Klientami rozwiązania są między innymi fintechy, takie jak Twisto i Brutto.pl.

Ubezpieczenia i kredyty online

Ubezpieczeniowa część działalności Comperii przyniosła 22-procentowy wzrost przychodów w ujęciu rocznym oraz osiągnęła trwałą rentowność EBITDA. W tym roku Comperia Ubezpieczenia planuje zwiększać sieć agentów ubezpieczeniowych, którzy z nią współpracują. W minionym roku ewoluował projekt ComperiaRaty, do czego przyczyniło się między innymi nawiązanie lub zacieśnienie współpracy z City Bankiem, fintechem Smartney, AS INBANK S.A. czy BNP Paribas.

Dla wielu klientów zatrudnionych w najbardziej dotkniętych przez COVID-19 branżach, finansowanie było znacząco utrudnione. Wprowadzano wyższe wymogi, np. konieczność dostarczania dodatkowych dokumentów przez naszych klientów. Jako internetowy pośrednik kredytowy jesteśmy uzależnieni w kwestii całego procesu od partnerów, ale posiadając kilka atrakcyjnych dla klienta końcowego narzędzi finansowych, często byliśmy w stanie obsłużyć go w innym kanale.

– powiedział Paweł Szukalski

Działalność medialna

Obok takich serwisów internetowych, usług i porównywarek, jak Comperia.pl, ComperiaRaty.pl, Comfino.pl, Comperia Ubezpieczenia, Compero.pl czy Banki.pl, w skład Grupy wchodzi również portal technologiczny Telepolis.pl. W 2021 roku zaszły w nim istotne zmiany procesu wydawniczego, polegające m.in. na rozbudowie działów Tech i Fintech. Uruchomiono także skuteczne formaty reklamowe.

Powyższe zmiany zaowocowały dynamicznym wzrostem serwisu i przekroczeniem pułapu 5 mln realnych użytkowników miesięcznie, co od 6 miesięcy konsekwentnie zapewnia mu miejsce w TOP5 najbardziej poczytnych serwisów technologicznych w Polsce.

Postawiliśmy na jeszcze bardziej jakościowe i eksperckie opisywanie technologii, bo tego w polskim Internecie brakowało. Takie podejście będzie kontynuowane w kolejnych latach.

– powiedział Szymon Fiecek, członek zarządu Comperia.pl SA

Zobacz: Comperia.pl publikuje wyniki za 1H2021. Spółka stawia na e-commerce, kredyty i ubezpieczenia
Zobacz: Rusza Comfino, marketplace płatności dla e-sklepów. Zapewnia wszystkie metody finansowania zakupów

Grupa Comperia.pl S.A. jest właścicielem TELEPOLIS.PL

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock, Comperia

Źródło tekstu: Comperia