Santander Bank Polska dba o swoich klientów i przestrzega przed nową falą fałszywych SMS-ów. Uważać powinni wszyscy korzystający z aplikacji bankowej. Nie tylko klienci tego konkrentego banku.
Ataki przez SMS-y to już codzienność Polaków, a specjaliści od bezpieczeństwa co chwila mają ręce pełne roboty i wysyłają alerty przestrzegające. Tymczasem w sieci niesutannie się coś dzieje się, a oszustwa powracają falami. Tym razem, oszuści wykorzystują popularny już od miesiąca chwyt o rzekomo wygasającej aplikacji bankowej, do działania której potrzebne jest wypełnienia na nowo formularza z danymi. Oczywiście, aplikacja bankowa wcale nie wygasa, a mamy do czynienia po raz kolejny z oszustwem i próbą wyłudzenia danych.
Santander przestrzega przed tym procederem na swoim profilu na Facebooku.
Wiemy, że ostatnio otrzymujecie wiadomości SMS, w których oszuści podszywają się pod nasz bank, informują o rzekomym wygaśnięciu aplikacji i nakazują uzupełnienie danych. W wiadomości znajduje się link, dzięki któremu przestępcy mogą zdobyć Wasze poufne dane.
Nie klikajcie w podejrzane linki
Przestępcy chcą wejść w posiadanie Waszych danych, a w konsekwencji wyprowadzić pieniądze z rachunków.
- czytamy na oficjalnym profilu banku Santander.
Bank wydał instrukcję, jak postępować w tym konkretnym przypadku. Ale są one dość uniwersalne. Oznacza to, że w praktyce, powinien uważać każdy, kto korzysta z aplikacji bankowej.
Zobacz: Masz konto w Santander? Pilny komunikat. Lepiej się zapoznaj
Zobacz: T-Mobile ostrzega. Chodzi nie tylko o klientów operatora
Źródło zdjęć: Arkadiusz Bała / Telepolis.pl
Źródło tekstu: Santander, Facebook