DAJ CYNK

Wyniki Orange po 2Q2015

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Po II kwartale 2015 roku Orange miał 15,587 mln aktywnych kart SIM, o 126 tys. więcej niż przed rokiem. Firma zanotowała 126 mln zysku netto, o 34% więcej niż przed rokiem.

Po II kwartale 2015 roku Orange miał 15,587 mln aktywnych kart SIM, o 126 tys. więcej niż przed rokiem. Firma zanotowała 126 mln zysku netto, o 34% więcej niż przed rokiem.

Całkowita liczba klientów mobilnych nie uległa znaczącej zmianie. Nastąpiła jednak poprawa w segmencie mobilnych usług abonamentowych, w którym uzyskano 170 tys. przyłączeń netto. Wskaźnik penetracji dla smartfonów w segmencie głosowych usług abonamentowych wzrósł w ujęciu rok do roku z 45% do 55%. Liczba klientów mobilnego Internetu osiągnęła poziom 1,7 mln, przy wzroście o 102 tys.

Liczba użytkowników sieci LTE osiągnęła blisko 1,27 mln, przy czym jej przyrost był szybszy niż w I kwartale. W zasięgu sieci LTE znalazło się 78,8% mieszkańców kraju, względem 72% na koniec I kwartału i 51,7% przed rokiem. Zasięg sieci 3G docierał tak samo jak na koniec I kwartału do 99,4% populacji kraju (przed rokiem do 97,2%).

Łączna liczba usług, z których korzystają klienci Orange Open (627 tys. osób), osiągnęła blisko 2,6 mln, co oznacza, że na jednego klienta programu przypadają średnio ponad cztery usługi.

Intensywne działania marketingowe w 2 kw. przełożyły się na znaczącą poprawę dynamiki działalności komercyjnej w segmencie mobilnych usług abonamentowych. Osiągnęliśmy wysoką liczbę przyłączeń netto we wszystkich grupach klientów: biznesowych, indywidualnych i telemetrii (M2M). Jednak w obszarze usług stacjonarnych utrzymywała się duża presja na usługi głosowe i dostępu do Internetu w technologii ADSL. Przeciwdziałając tej sytuacji, w uzupełnieniu podjętych wcześniej działań, zadecydowaliśmy o obniżeniu cen Neostrady na obszarach regulowanych. W efekcie, w całej Polsce obowiązują obecnie jednolite stawki na wszystkie dostępne prędkości tej usługi. Ponadto, w celu dodatkowego wsparcia oferty konwergentnej, po raz pierwszy wprowadziliśmy dedykowane plany mobilne dostępne tylko dla użytkowników usług stacjonarnych - powiedział prezes Orange Bruno Duthoit.

Zobacz: Orange: Nowa Neostrada

Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

2Q14

2Q15

Zmiana

Przychody grupy

3,084

3,013

-2,3

EBITDA

1,040

0,959

-7,8%

EBIDTA (jako % przychodów)

33,7%

31,8%

-1,90 pp.

Zysk netto

94

126

34,0%



Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

2Q14

2Q15

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

15,461

15,587

+0,82%

postpaid

7,459

7,897

+5,87%

prepaid

8,002

7,690

-3,90%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

1,319

1,700

+28,90%

Liczba klientów Orange Open

0,418

0,627

+50,00%

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

0,383

0,455

+16,19%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4,633

4,347

-6,17%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2,281

2,159

-5,35%

Liczba klientów usług TV

0,720

0,761

+5,69%



 

Prepaid

Postpaid

Razem

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886

2Q13

7,977

6,970

2,399

14,947

3Q13 8,074 7,052 2,402 15,126
4Q13 8,104 7,221 2,420 15,325
1Q14 8,035 7,360 2,456 15,395
2Q14 8,002 7,459 2,464 15,461
3Q14 8,058 7,533 2,468 15,591
4Q14 7,950 7,679 2,498 15,629
1Q15 7,791 7,727 2,496 15,518
2Q15 7,690 7,897 2,561 15,587


Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)

1Q12

2,256

0,800

2Q12

2,574

0,848

3Q12

2,887

0,907

4Q12

3,262

0,985

1Q13

3,384

1,043

2Q13

3,526

1,079

3Q13 3,613 1,120
4Q13 3,804 1,165
1Q14 3,920 1,233
2Q14 4,044 1,319
3Q14 4,284 1,413
4Q14 4,581 1,521
1Q15 4,768 1,598
2Q15 4,965 1,700


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

2Q13 (*)

14,6

62,7

77,5

36,2

3Q13 (*) 13,8 59,2 72,2 34,2
4Q13 (*) 13,0 57,2 69,7 32,8
1Q14 (*) 11,9 55,6 68,0 31,8
2Q14 (*) 12,2 55,6 65,7 32,1
3Q14 (*) 12,7 53,3 61,2 31,4
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
1Q15 (*) 12,1 50,5 57,1 30,2
2Q15 (*) 12,9 50,0 55,0 30,6

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7

2Q13

94,5

264,6

173,7

3Q13 91,3 266,8 173,2
4Q13 90,8 273,7 176,3
1Q14 90,5 279,7 186,3
2Q14 93,5 294,7 190,1
3Q14 96,3 299,1 194,2
4Q14 97,4 305,6 198,7
1Q15 100 335,6 210,9
2Q15 106 345,0 220,1



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

2Q13

15,1%

3,6%

3Q13 14,6% 3,3%
4Q13 14,8% 3,4%
1Q14 14,9% 3,4%
2Q14 14,9% 3,3%
3Q14 16,4% 3,4%
4Q14 16,8% 3,5%
1Q15 16,7% 3,7%
2Q15 16,1% 3,2%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł