Trzy oferty na budowę GSM-R

9. września w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe otworzono trzy oferty w przetargu dotyczącym budowy infrastruktury systemu GSM-R w Polsce.

Lech Okoń (LuiN)
12
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Trzy oferty na budowę GSM-R

9. września w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe otworzono trzy oferty w przetargu dotyczącym budowy infrastruktury systemu GSM-R w Polsce.

Przetarg dotyczy zaprojektowania, wybudowania, skonfigurowania i przetestowania infrastruktury ERTMS/GSM-R dla potrzeb radiołączności kolejowej i systemu ERTMS/ETCS. Zamawiający wycenił to zadanie na 108,1 mln zł.

W przetargu stanęli wspólnie Nokia Siemens Networks i Alcatel - Lucent z ofertą 56,43 mln zł, Kapsch z Austrii z ofertą 44,2 mln zł i Huawei Polska z ofertą 79,54 mln zł.

W ramach projektu powstanie centralna część systemu składająca się z dwóch jednostek: podstawowej w Warszawie i rezerwowej w Poznaniu (z uwagi na konieczność zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa niż w przypadku tradycyjnego GSM), zapewniających obsługę połączeń głosowych, transmisję danych (GPRS) oraz SMS-ów. System ten jest przewidziany dla obsługi sieci GSM-R w całym kraju.

Lokalnym elementem pilotażowego systemu będzie podsystem radiowy składający się ze sterownika stacji bazowej (we Wrocławiu) oraz kilkunastu stacji bazowych na odcinku 84 km linii kolejowej E 30 (Berlin - Moskwa) na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna.

Głównym zadaniem działań pilotażowych będzie uzyskanie właściwego pokrycia sygnałem radiowym terenu wzdłuż linii kolejowej, niezbędnego dla świadczenia usług głosowych i transmisji danych dla potrzeb ETCS. Maksymalna prędkość pociągów na odcinku wdrożeniowym wynosi odpowiednio: dla osobowych 160 km/h, a dla towarowych 120 km/h.

Dalsza część tekstu pod wideo