iPhone 11 Pro Max rozebrany przez serwis iFixit
Serwis iFixit rozebrał na części najnowszy, topowy smartfon firmy Apple. iPhone 11 Pro Max uzyskał ocenę 6/10 pod względem łatwości naprawy przez użytkownika.

iFixit jest znany między innymi z tego, że sprawdza łatwość naprawy różnych urządzeń elektronicznych przez użytkowników. Serwis na swój warsztat wziął ostatnio najnowszy model smartfonu Apple'a - iPhone'a 11 Pro Max. Przy okazji poznano specyfikację urządzenia dokładniej, niż podaje ją producent.
Zobacz: Apple iPhone 11 oficjalnie zaprezentowany - znamy polskie ceny
Zobacz: Ile dni musi przepracować Polak, by zarobić na nowego iPhone’a 11? A ile Szwajcar, Amerykanin lub Czech?



Większy akumulator, 4 GB RAM-u
iPhone 11 Pro Max jest wyposażony w baterię o kształcie litery L, której pojemność wynosi 3969 mAh. Akumulator jest o 0,7 mm grubszy, o 4,2 cm3 większy i o 13 g cięższy niż w iPhone'ie XS, w którym bateria miała podobny kształt. Nowy smartfon wyposażony został w 4 GB pamięci RAM dla systemu i aplikacji. Podawane przez niektóre źródła informacje, że urządzenie to zostało wyposażone w 2 GB dodatkowej pamięci na użytek aparatu nie zostały potwierdzone przez serwis iFixit.
Zobacz: Internet rozpacza - iPhone'y 11 mają tylko 4 GB pamięci RAM! Tylko co z tego?
Zobacz: Klienci chcą nowych iPhone'ów, tylko... nie tych złotych
Łatwość naprawy: 6/10
iFixit ocenił łatwość samodzielnej naprawy smartfonu iPhone 11 Pro Max na 6 (w 10-stopniowej skali). Serwis docenił, że krytyczne naprawy wyświetlaczy i baterii pozostają priorytetem i stosunkowo łatwo można sobie poradzić z tym zadaniem. Apple zastosował w swoim urządzeniu sporo śrubek zamiast kleju, jednak część z nich wymaga specyficznych narzędzi, zgodnych ze standardami amerykańskiego producenta (pentalobe, tri-point i standoff). Naprawę topowego iPhone'a utrudniają środki służące uszczelnieniu obudowy, ale dzięki temu wnętrze jest mniej podatne na działanie wody.
Największą wadą w kwestii naprawy iPhone'a 11 Pro Max wydają się być szklane tafle z przodu i z tyłu, których konstrukcja zwiększa prawdopodobieństwo uszkodzenia w wyniku upadku. Ponadto jeśli pęknie tylna szybka, jej wymiana wymaga usunięcia wszystkich podzespołów ze środka.