iPhone 11 Pro Max rozebrany przez serwis iFixit

Serwis iFixit rozebrał na części najnowszy, topowy smartfon firmy Apple. iPhone 11 Pro Max uzyskał ocenę 6/10 pod względem łatwości naprawy przez użytkownika.

Marian Szutiak (msnet)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
iPhone 11 Pro Max rozebrany przez serwis iFixit

iFixit jest znany między innymi z tego, że sprawdza łatwość naprawy różnych urządzeń elektronicznych przez użytkowników. Serwis na swój warsztat wziął ostatnio najnowszy model smartfonu Apple'a - iPhone'a 11 Pro Max. Przy okazji poznano specyfikację urządzenia dokładniej, niż podaje ją producent.

Dalsza część tekstu pod wideo
iPhone 11 Pro Max rozebrany przez serwis iFixit

Większy akumulator, 4 GB RAM-u

iPhone 11 Pro Max jest wyposażony w baterię o kształcie litery L, której pojemność wynosi 3969 mAh. Akumulator jest o 0,7 mm grubszy, o 4,2 cm3 większy i o 13 g cięższy niż w iPhone'ie XS, w którym bateria miała podobny kształt. Nowy smartfon wyposażony został w 4 GB pamięci RAM dla systemu i aplikacji. Podawane przez niektóre źródła informacje, że urządzenie to zostało wyposażone w 2 GB dodatkowej pamięci na użytek aparatu nie zostały potwierdzone przez serwis iFixit.

iPhone 11 Pro Max rozebrany przez serwis iFixit

Łatwość naprawy: 6/10

iFixit ocenił łatwość samodzielnej naprawy smartfonu iPhone 11 Pro Max na 6 (w 10-stopniowej skali). Serwis docenił, że krytyczne naprawy wyświetlaczy i baterii pozostają priorytetem i stosunkowo łatwo można sobie poradzić z tym zadaniem. Apple zastosował w swoim urządzeniu sporo śrubek zamiast kleju, jednak część z nich wymaga specyficznych narzędzi, zgodnych ze standardami amerykańskiego producenta (pentalobe, tri-point i standoff). Naprawę topowego iPhone'a utrudniają środki służące uszczelnieniu obudowy, ale dzięki temu wnętrze jest mniej podatne na działanie wody.

iPhone 11 Pro Max rozebrany przez serwis iFixit

Największą wadą w kwestii naprawy iPhone'a 11 Pro Max wydają się być szklane tafle z przodu i z tyłu, których konstrukcja zwiększa prawdopodobieństwo uszkodzenia w wyniku upadku. Ponadto jeśli pęknie tylna szybka, jej wymiana wymaga usunięcia wszystkich podzespołów ze środka.