Wiadomości
Komisja Europejska: mniej mowy nienawiści w sieci
W ocenie Komisji Europejskiej Facebook jest liderem pod względem zwalczania nienawiści w sieci.
16
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

- średnio w 59% przypadków przedsiębiorstwa z branży IT zareagowały na zgłoszenia o nielegalnym nawoływaniu do nienawiści i usunęły dane treści (wzrost z 28% w ciągu sześciu miesięcy),
- wzrosła ilość powiadomień rozpatrzonych w ciągu 24 godzin: z 40% do 51%, Facebook jest jedynym przedsiębiorstwem, które w pełni realizuje cel i rozpatruje większość zgłoszeń w ciągu jednego dnia,
- monitorowanie wykazało, że chociaż Facebook systematyczne przesyła użytkownikom informacje zwrotne o tym, jak rozpatrzono ich zgłoszenia, to praktyki w tym zakresie różnią się w zależności od przedsiębiorstwa. Komisja Europejska widzi miejsce na poprawę w tym zakresie,
- przedsiębiorstwa z branży IT lepiej sobie radzą z traktowaniem zgłoszeń od obywateli w ten sam sposób, jak traktowane są zgłoszenia od organizacji, które wykorzystują do tego celu zaufane kanały komunikacyjne. Odsetek zgłoszeń od osób indywidualnych cały czas pozostaje w tym przypadku niższy.
Przedsiębiorstwa usuwają obecnie dwa razy więcej treści będących nielegalnym nawoływaniem do nienawiści i robią to szybciej niż sześć miesięcy temu. Jest to ważny krok we właściwym kierunku i świadczy o tym, że podejście oparte na samoregulacji sprawdza się, jeśli wszystkie podmioty wykonują swoje zadania. Jednocześnie na przedsiębiorstwach ciąży duża odpowiedzialność i muszą one podejmować dalsze działania, tak aby wypełniać wszystkie zobowiązania. Uważam, że ważne jest również, aby przedsiębiorstwa z branży IT przekazywały informacje zwrotne osobom, które zgłosiły przypadki nielegalnego nawoływania do nienawiści