Alphabet, spółka matka Google'a, opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022 roku. Całkowity przychód był wyższy niż rok wcześniej, ale przy jednoczesnym spadku wysokości zysku netto.
W zakończonym 31 marca 2022 roku kwartale firma Alphabet osiągnęła przychód w wysokości 68,011 mld dolarów. To o 23% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku, jednak wtedy wzrost rok do roku sięgał 34%. Gorzej wygląda sprawa zysku netto, który w minionym kwartale osiągnął wielkość 16,436 mld dolarów. W tym przypadku amerykański gigant odnotował spadek o 8,3% w ujęciu rocznym.
Zobacz: Google Play wziął się za siebie. Na tę funkcję czekał chyba każdy
Zobacz: Android 13 Beta 1 debiutuje. Google szykuje spore zmiany
Raczej nie powinno nikogo dziwić, że głównym podmiotem, który w Alphabecie zarabia pieniądze, jest Google. Serwisy Google zarobiły w 1Q2022 61,472 mld dolarów (+20,1% rok do roku), z czego reklamy przyniosły 54,661 mld dolarów (+22,3%). Przychód działu Google Cloud wyniósł 5,821 mld dolarów (+43,8%).
Jeśli chodzi o zysk operacyjny, to ten był na plusie tylko w przypadku kategorii Google Services i wyniósł 22,920 mld dolarów (+17,3% rok do roku). Inne działy spółki Alphabet przyniosły straty, co dało całkowity zysk operacyjny na poziomie 20,094 mld dolarów (+22,2%).
Google czuje na karku oddech konkurencji, co szczególnie widać po wynikach serwisu YouTube. Przychód z reklam emitowanych na tej popularnej platformie wideo wyniósł w pierwszym kwartale 6,869 mld dolarów. To co prawda o 14,4% więcej niż rok wcześniej, ale jednocześnie aż o 20,4% niższe niż w ostatnim kwartale 2021 roku. Efekt taki został spowodowany między innymi przez odpływ reklamodawców do TikToka.
Zobacz: Statystyki Androida w 1Q2022. Jedenastka najpopularniejsza
Zobacz: Orange Polska – wyniki za 1Q 2022. Ponad 17 mln kart SIM, milion klientów światłowodu
Źródło zdjęć: Valeriya Zankovych / Shutterstock.com
Źródło tekstu: Alphabet